8 week maar nu al bolle buik?

Omdat de baarmoeder groter wordt en nu meer ruimte in beslag gaat nemen, maakt derest van je lichaam zich er klaar voor. Daardoor gaan de andere organen zich verschuiven en kunnen ze wat hoger zitten dan normaal. Dus het zou heel goed je darmen kunnen zijn zonder problemen te hebben met je stoelgang, is simpelweg gewoon de ruimte vrij maken voor je baarmoeder die telkens groeit. Met ongeveer 12 weken komt de baarmoeder pas net boven je schaambot. Dit kan dus de reden zijn dat je al wat opzet en vooral in de avond na je lekker volgegeten te hebben hihi. Ik ervaar ook hetzelfde, en nu zelfs erger omdat het de tweede is.

Ummie heeft helemaal gelijk. Zijn inderdaad je organen die plek maken voor de zwangerschap. Ik had dit ook dat ik rond die periode al een boller buikje had en de broek al erg strak begon te zitten. Inmiddels 31 weken en zo'n grote buik dat iedereen denkt dat ik elk moment kan gaan bevallen of dat ik een tweeling krijg terwijl het er echt maar eentje is hahaha! 

Het is niet echt na het eten bij mij. Heb er last van na 20.30 uur. Klinkt logisch dat alles wat moet schuiven daar binnen. Ben al lang blij dat het alleen in de avond zo opvalt ? mijn vriend zei zelfs laatst toen ik onder de douche stond, dit gaat niet lang meer duren hoor dat je het echt kunt zien ? gelukkig zijn mijn ouders al op de hoogte sinds dit weekend. Heb ze een mokje cadeau gegeven in een groot kerstpakket. Dat zagen ze niet aankomen omdat ik het kerstpakket elk jaar doe alleen nu zaten er 2 pakjes in ? ik zei al tegen mijn vriend dit gaan ze niet meteen snappen en nee dus... na het uitpakken moesten we het gewoon uitleggen. Heb ze nog nooit zo stom verbaasd gezien ? echt zo grappig!! Kwam geen zinnig woord meer uit die 2 ????

Ik ben nu 9+3 en mijn darmen zijn  erg opgezet. Eigen broeken zijn niet fijn meer om te dragen.. en nu nog maar 2,5 kg aangekomen

Ik ben 8+5 ongeveer maar heb dat ook ja. Zijn je organen die ruimte maken. Vooral je darmen. Nu heb ik sowieso een darmziekte dus heb dat al snel maar is heel gewoon in de zwangerschap. Bij de eerste had ik het niet zo vlug al maar ik heb dus al een paar keer de vraag gekregen of ik misschien zwanger ben.. best lastig want ik wil eigenlijk ff wachten nog om te te vertellen. Jij hebt wel vroeg de termijnecho zeg, of hebben meer mensen dat? 

Hi! Hier ook hoor! Ben morgen 8 weken maar merk het aan m’n buik. Heel wat kleding al uit z’n kast gehaald (want blousje gaan ook echt niet meer dicht met die cupmaat groter!). Ik ga in de vakantie lekker dagje shoppen en de eerste dingentjes uitzoeken. Wij hebben afgelopen week al een eerste echo gehad met 7w2d en die was perfect ? Maar het zijn idd darmen die verschuiven een idd evt opzetten (in mijn geval wel, ook darmaandoening). Ik zou zeggen, lekker van genieten en straks een leuke broek kopen. Ohja er zijn wel truckjes om je broek wat langer te dragen met een elastiek door je knoopsgat en dan om je knoop. Dikke riem erover (in een tandje wijder;)) of een lang hempje erover, voila, je broek kan nog even mee! 

Heel herkenbaar! Bij alle 3 mijn zwangerschappen gehad, liefst nog willen wachten met zeggen dat je zwanger bent maar mn broeken konden al niet meer dicht

Klopt ik heb al veel echo’s gehad. 6 inmiddels. Waarvan op 1 dag 4 keer een inwendige echo. Dit komt omdat ik 17 okt al positief teste maar 22 okt begon met bloedverlies tm 1 nov. 1 nov was te test ook weer negatief. Toen 17 nov weer een positieve test. Het loopt wat raar bij mij ?

Terug
Bovenaan