Aaaahh!! Namen??!

hoi meiden,
komen jullie er al een beetje uit qua namen? Ik kan maar niets verzinnen!! Bij mijn dochter hadden we de naam besloten toen ik er net achter was dat ik zwanger was en dat is nooit meer veranderd, maar we kunnen nu echt niets bedenken... Willen jullie met me meedenken? Mijn dochter heet Lior, mijn man is Israelier, dus we willen nu een Europese naam. Het mag Nederlands, maar in ieder geval niet Hebreeuws. We weten al dat het een jongetje wordt  (tuurlijk konden  we wel een meisjes naam bedenken...typisch ). We willen een naam die niet in de top-10 staat. Dus niet zo'n naam die als je hem roept, 4 andere jongetjes zich omdraaien . Ikzelf vind Merlijn een hele leuke naam maar manlief is et er niet mee eens... Dus alle suggesties zijn welkom!
liefs Stephanie

Hoi,

Heb je voorkeur  van een letter?   Wij willen gewoon geen naam die begint met een A.   Dus als je nagaat wat je wel leuk vind, dan blijven er misschien al heel wat minder over.  
Daaruit kun je dus gaan verzinnen.   Ik kom steeds op een M naam uit.   Jou naam vind ik dus ook heeel mooi.   Onze zoon heet Marijn.   Maar ja, we hebben al 2 namen met een M, dus manlief wil nu geen M naam meer.  
Dus als je ff opschrijft waar de naam mee mag beginnen of absoluut niet mee mag beginnen en of ie veel of weinig letter grepen mag hebben dan kunnen makkelijker met je mee denken

groetjes gerdientje

Hoi Gerdientje!
Bedankt voor je snelle antwoord! Marijn vind ik ook een geweldige naam, als mijn man toch niet zo dwars zou liggen....  Ik heb niet echt bepaalde voorwaarden waaraan de naam moet voldoen, het aantal lettergrepen en de beginletter maakt niet uit. Ik vind Caspar of Casper ook erg leuk maar onze achternaam begint met een C. Dat maakt op zich niet zo veel uit, deze naam kan ook veranderd worden naar Kaspar. Maar helaas is mijn man het ook daar niet mee eens ("Casper?? Van het spook??! Echt niet!"). Alle opties zijn dus nog open.
Groetjes Stephanie

hoi stephanie

Wat leuk dat je dochter Lior heet. Die naam staat bij ons al heel lang op nr 1 voor een meisje. Vraag me niet hoe ik erbij kom, ik heb hem geloof ik eens ergens gelezen. Maar we krijgen een jochie, dus Lior blijft staan voor een eventuele tweede. Ons mannetje gaat Mika heten. Mischien zitten we op dezelfde lijn?

liefs janine

Hoi,

ik denk dat wij er al uit zijn, al moeten we nog wel een tijdje wachten want ik ben pas 17 weken zwanger. Maar als het jongen is wordt het Tijn en als het een meisje is Féline.
Lior vind ik ook een mooie naam, heb ik trouwens ook nog nooit van gehoord. Merlijn voor een jongen vind ik zelf ook erg leuk en verder tja het is zooooooooo moeilijk. Je geeft toch iemand voor de rest van zijn leven een naam mee.
Succes ermee,

groetjes daantje

hoi Janine!
Wat ontzettend leuk dat Lior bij jullie op nummer 1 staat! Misschien heb je de naam hier gelezen, mijn dochter is namelijk het enige meisje dat zo heet in Nederland en ik ben actief op dit forum sinds ik zwanger van haar  was  De reden waarom ik juist hierop reageer is om te zeggen dat Lior eigenlijk een jongens naam is. Het betekent 'mijn licht'. Omdat mijn dochter al in de buik aanvoelde als een bol van licht (kan het niet anders uitleggen), wilden we haar persé Lior noemen. In Israel zijn er wel meisjes die zo heten maar erg weinig; het is eigenlijk een jongens naam. Mika is ook een leuke naam!
Voor de andere dames: bedankt en ga zo door! Jullie zijn een grote inspiratie
 Stephanie

Terug
Bovenaan