Aaaahh!! Namen??!

wat ontzettend leuk, zo veel reacties!! Zo komen we er wel
En Nova (ook een mooie naam trouwens..), het klopt inderdaad, ik had toen op je berichtje gereageerd en Lior voorgesteld  Ik heb al een paar leuke namen gezien maar wacht nog op het 'ja! dat is 'm!'- gevoel
Stephanie

Hai,

Wij krijgen een meisje. Ze gaat Fiene heten. Heel kort en lief. Een jongen had bij ons David geheten maar dat is een Herbreeuwse naam. Ik hou wel van krachtige namen als Boris, Roemer, Ramses en Bram.
Ik ben geen fan van de nieuwe moderne namen als Dylan, Damian, Quinten  en Kevin maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Smaken verschillen gelukkig anders zouden alle kinderen hetzelfde heten. Ik ga er ook van uit dat er een hoop mensen onze naam niet leuk vinden.
Kijk goed naar de achternaam en ik zou ook niet aanraden je kinderen allemaal dezelfde voorletter te geven ivm de post die ze op latere leeftijd gaan ontvangen.
Mocht je hem nog hebben of op de kop kunnen tikken: Er stond vorige week zaterdag een heel leuk stuk in de Volkskrant (stuk de Verleiding) over wat de naam van je kinderen over jou zegt. Grappig!

Groetjes en succes met het vinden van een leuke naam. Ik vond het vinden van een jongensnaam een drama. Ben blij dat het een meisje is.

Danielle (39+5)

Hoi allemaal,
Het valt niet mee he die namen.
Wij zijn er ook een tijd mee bezig geweest.
Misschien een tip.
Mijn vriend en ik hebben allebei een lijstje gemaakt met namen van A tot Z.
Daarna hebben we de lijstjes naast elkaar gelegd en gekeken welke namen we gelijk hadden.
Tussen de  namen die we gelijk hadden,ongeveer 5, zijn we toen gaan kiezen. Luuk is het toen geworden.En de meisjesnaam hebben we als reservenaam voor een volgende keer.
Succes met de namen hoor!!
Groetjes Mirella

Terug
Bovenaan