aambeien

cass85

New member
?ogal een genant onderwerp. Maar ik heb gisteren ontdekt dat ik aambeien heb (voor het eerst in mijn leven).
Het doet best wel pijn, vooral als ik naar het toilet ga voor de grote behoefte. Meestal bloedt het dan ook.
Weet iemand of ik dit moet melden aan mijn verloskundige? Of dat ik er iets op mag smeren? En zo ja wat? En is het wel verstandig om strings te dragen als je last hebt van aambeien?
Kan iemand mij hiermee helpen? :S
 
Gebruik hamameliszalf van dokter vogel. Die werkt erg goed. Als dat niet werkt kan je altijd nog naar de dokter, maar ik vond dat nooit zo'n lekker idee om met zo'n klacht naar de huisarts te gaan... Je hoeft het de vk niet te vertellen, tenzij het heel erg wordt.
Verder veel fruit en groente eten en en veel water drinken.
 
Ik zou het even met de verloskundige overleggen. Wellicht hebben zij nog goede tips.
En als het er na je zwangerschap nog zit, gewoon langs de ha en dan ben je er met een kleine ingreep echt zo vanaf...
 
Hier iemand van het dec.forum.

Ik zou het wel met de VK bespreken hoor omdat er veel vrouwen zijn die tijdens zwangerschap hier last van hebben, en je kunt er iets voor krijgen.

Ook zullen ze waarschijnlijk goede tips hebben.

Volgens mij is het niet verstandig om strings te dragen als je hier last van hebt.

VK heeft mij trouwens ook verteld dat het het verstandigste is om 's nachts geen ondergoed te dragen, dit omdat je in de zwangerschap meer kans hebt op een schimmelinfectie en geen ondergoed aan is dan beter. Maar dat slaat los van de aambeien.

Hoop dat je er snel minder last van hebt.
 
Hoi,

Als ik jouw was ging ik wl naar de otter je hebt er zalf voor geloof ik..
Zag toevallig vanmorgen bij de kruidvat ook iets van doekjes speciaal voor als je aambeien hebt.

Ik heb nu toevallig last van een schimmelinfectie en moet er vanmiddag even voor naar de dokter.
Heb een blaasontsteking gehad en dat blijkt meestal een kwaaltje te zijn wat je ervan overhoud.
Erg prettig is het niet en ging het liefste niet naar de dokter....
maar zal blij zijn als de jeuk weg is echt vreselijk....

Succes ermee en hoop dat je er nel vanaf bent.
 
hoi!
even vanaf het nov.forum..
je kan gewoon bellen naar de dokter, je hoeft ze niet te laten zien hoor haha! ze hebben er curanolzalf voor, die helpt wel goed tegen de pijn en jeuk. helemaal over gaat het volgens mij nooit, wel is het soms erger of minder. als ze heel erg groot worden dan kun je ze laten verwijderen, maar dat doen ze volgens mij niet zomaar!

gewoon ff bellen naar je vk of ha, is heel normaal als je zwanger bent!
 
Ik heb het ook en gewoon gemeld bij de vk. Zij gaf de tip om curanol te gebruiken. Ik heb meteen de zalf en de tabletjes gebruikt. De tabletjes mag je pas vanaf 6 maanden zwangerschap gebruiken. Maar de zalf werkt bij mij goed (duurt wel even trouwens). De tabletten bewaar ik voor na de bevalling. Bij mij zijn de aambeien begonnen na de bevalling van de 1e en met enige regelmaat heb ik er last van, helaas. En nu tijdens de zwangerschap al helemaal. Hopelijk is het bij jou snel opgelost!
 
Heb vanmiddag zalf gehaald bij de apotheek. Ben benieuwd. Zal het na het weekend even melden bij de vk.
@cs1983. Klopt dat ze het aanraden om snachts geen ondergoed te dragen, maar dat is idd vooral als je een vaginale schimmelinfectie hebt. En ik heb het probleem dat als ik geen onderbroek aan het snachts dat ik dan niet slaap :S

@rian-sanne. ik heb dat bij de eerste ook gehad: schimmelinfectie na een blaasontsteking. Ik heb toen zalf gekregen bij de arts en die hielp goed. Ik vond het behoorlijk genant omdat ik echt een paar weken voor de bevalling kreeg. Maar gelukkig was het snel verholpen!
 
Terug
Bovenaan