aan alle meiden die het weer eens beter willen weten

Ik wil toch even reageren op het bericht hier een beetje onder, waarin velen het blijkbaar erg stoer en funny vinden om alle regels over 'wat mag ik eten en wat niet' aan hun laars lappen. Jullie vinden je wel heel wat, hé? Ik snap het niet. De medische wetenschap gaat enorm vooruit en alles wat ze meer en meer te weten komen, is toch alleen maar goed? Jullie zitten te lullen van 'ach, mijn moeder wist dat ook allemaal niet', mijn moeder had ook geen foliumzuur' maar ... vroeger waren er veel veel veel meer gehandicapte kindjes en mongooltjes... Waar zit jullie verstand? Sommigen, waaronder ikzelf, ZOUDEN NIET EENS ZWANGER KUNNEN GERAKEN ZONDER DE MEDISCHE VOORUITGANG VAN NU!!!! Iemand zit mij vierkant uit te lachen omdat ik ooit geschreven heb dat aardbeien niet mogen (om jullie te helpen nota bene !!). Ja, dat was ik !!Dat heb ik heus niet uitgevonden, want ik vind het zelf reuzejammer, ik ben er dol op.. maar mijn gynaecoloog (hoofd gynaecologie Gent) heeft het STRIKT VERBODEN. Denken jullie dan in godsnaam dat je de pretentie kunt hebben van slimmer te willen zijn dan hij??? Maar jullie zijn natuurlijk allemaal véééééél slimmer! Andere groenten liggen ook in de aarde, yes, maar die eet je niet rauw. Ik mag een heleboel niet eten. Moet ik jullie eens choqueren??? Rauwe eieren, dus roomijs (vanwege rauwe eieren) ook niet !! Maar ik 4 jaar moeten vechten om zwanger te geraken. Misschien een groot verschil met iemand die er geen zak moet voor doen. Wie weet. Alles wat mijn gynae zegt is voor mij strikt na te leven. En dat doe ik dan ook. Ik zal er niet van doodgaan om eens een paar dingen te laten. Ik heb het er met veel liefde voor over. Voel jullie maar stoer, prop jullie maar lekker vol en doe lekker wat je wil. Vrouwen die zwanger zijn en roken zijn in mijn ogen egoistische vrouwen die zichzelf en hun eigen verlangen belangrijker vinden dan hun ongeboren ukkie. Voor iemand als mij die er alles heeft moeten voor doen doet dat ongelooflijk veel pijn. Ik zal mezelf in ieder geval nooit iets moeten verwijten. Zoals een goede moeder doe ik alles voor mijn kindje.
 
Hey Loes,
Ik vind zelf dat je nogal overdreven reageert. Ik vind dat JIJ nogal wat pretentie hebt. Jij veroordeelt anderen ook met jou bericht. Kom op zeg-de ene wil dit de andere wil dat. Dat moet iedereen zelf weten. Ik weet heel erg goed wat ik wel en niet mag, en ik probeer me areaan te houden maar jij overdrijft het een beetje. Denkjij misschien dat jou Gyn God is of zo. Ik zou zeggen cool down en relax. Jij dient niet de pretentie te hebben anderen af te zeiken en dat is niet kwaad bedoelt maar zo voelt het wel wat jij hier schrijft.
Groetjes Tanja
 
jij maakt hier vriendn loes
het is erg voor je dat je er lang heb over gedaan om zwanger te worden
maar daar kunnen de mensen bij wie het in een scheet gebeurde niet op aan vallen ,ik hoor ook bij de langere durende pogingen om zwanger te worden ,ik zeur niet ben alleen blij dat ik zwanger ben
laat ze toch als zei nou gewoon wat zegt reageer niet zo fellllllll
 
Hoi Loes, ik vind jouw reactie eerlijk gezegd ook wel overdreven. Niet iedereen doet er vier jaar over om eindelijk een kindje te kunnen krijgen. Ik denk dat jij een beetje obsessief bezig bent. Zoals hier boven al werd geschreven; ook ik weet wel wat goed is en niet goed. Heb toch al twee gezonde kinderen op deze wereld gezet. En een goede moeder ben je niet alleen tijdens je zwangerschap, dat moet ook daarna nog blijken. Poeh, lijkt me trouwens wel zwaar om op jouw manier zwanger te zijn. Als je dus als aanstaande moeder aardbeien eet ben je niet een goede moeder. Wat een oordeel zeg. Ga jij maar lekker verder met jezelf choqueren en breng het alsjeblieft niet over op andere gelukkige aanstaande moeders.
 
loes wat ben jij een hysterisch persoon!
niemand kan er wat aan doen dat je er 4jaar over gedaan hebt. hoef je niet zo dom te doen! ik ben ook meteen gestopt met roken!! ik eet ook geen rauw vlees! mijn vriend doet ook de kattenbak verschonen enz. maar een boterham met pate lust ik wel ns hoor! en daar is helemaal niks mis mee.
en als jij zo geobserdeerd wilt doen moet je zelf weten, maar een obsessie is ook niet goed voor je ongeborden kindje.
en helemaal niemand hoeft zich een schuldgevoel aan te praten als er iets is met haar kindje!! niemand niet!! zelfs niet diegene die een aardbei op heeft! ben je nou helemaal besodemieterd??!!
groetjes van sandy
 
zo loes ben je een beetje gefrustreerd ofzo!!
ik denk dat iedereen serieus met haar zwangerschap bezig is ook al hoeven sommige er "geen zak voor te doen" !!!!
en wat is er zo erg een kindje met het SYNDROOM VAN DOWN??
ik heb zelf een dochtertje met down syndroom
tja wat zou JIJ doen als je als je ZO'N kindje kreeg.....?? in een tehuis stoppen misschien??
 
Terug
Bovenaan