aan alle meiden die het weer eens beter willen weten

ik denk persoonlijk dat je je eeigen hart moet volgen ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook alles afgezworen wat niet goed was ik was tegelijk zwanger met mijn nicht en die lapte echt alle regels aan der laars op de verjaardag van mijn opa durft zij tegen mij te zeggen dat ik onverantwoordelijk bezig was omdat ik nog maar 19 was en ik net smane was met mijn vriend en ik nooit eengoede moeder kon zijn terwijl zij haar zontje wel 3 straten verder op in bed legt bij haar ouders en dan vrolijk wijn gaat drinken omdat een glaasje wel kan zalm biefstuk (de randjes) bijna alles wat niet "mag"ging haar mondje in
ik dee dus alles volgens het boekje en wat krijg ik????? een miskraam zij een gezonde zoon hoe krom kan je t hebben ????
natuurlijk ben je voorzichtig met wat je eet doet drinkt maar je kind heeft ook weerstand nodig ik zeg niet dat je dan maar biefstuk of wijn moet gan nuttigen maar als je je zelf echt super strikt aan de regels houd of niet als er iets met je kindje niet goed is is dat nooit jouw schuld das de stomme wet van moeder natuur !!!!!!
en iemand veroordelen over t feit dat zij wel aardbeien eet of niet vind ik echt t toppunt van ...... ja lama
 
Gaat er weer heftig aan toe hoor ik al... tja...ikzelf ben ook bijna 4 jaar bezig geweest en om zwanger te worden dus ik weet wel hoe dat voelt na twee miskramen... maar ik heb gewoon gezegt sommige dingen doe ik dus strikt niet en sommige dingen wel...en ik denk dat je het jezelf niet zo moeilijk moet maken ... een zwangerschap opzichzelf kan al zwaar genoeg zijn en als je dan een keer een biefstukje eet die misschien wat rosig is van binnen maar wel heet is geweest moet je je niet zo zorgen maken... je hebt het ijzer nodig en alle kracht voor je baby
 
Hoi,

Normaal bemoei ik me niet met zulke discussies, maar bij deze kon ik het gewoon niet laten...

Ik ben gestopt met roken en drinken (okay, ik dronk wel een breezer per 4 maanden ofzo, dus ik mis het niet en zal nu dus echt niet drinken), maar een aarbei, kom op zeg! Ik eet aardbeien op brood en door de yogurt, ben ik nu een slechte moeder?!?!!? Mijn verloskundige zei ook dat het geen kwaad kan als je ze goed wast. Het is tenslotte fruit en dat heb je ook nodig, doe het in de vergiet en was het goed, dan is er niks aan de hand. Anders zou je ook geen verse andijvie mogen eten, want dat komt ook zo uit de grond.
Ik vind (mijn mening...) moeders slecht als ze tijdens de zwangerschap de eigen volzuipen met likeur (en dan bedoel ik ook echt helemaal klemzuipen), terwijl ze weten dat het schadelijk is. Dát zijn onverantwoorde mensen. Maar het is hun kindje en ik kan er niets tegen doen, alleen hopen dat ze het nooit meer doen en dat het kindje er niets aan overgehouden heeft. Maar mensen die groente en fruit eten zijn echt geen slecht moeders hoor.

Als je kindje ongezond is dan kun je daar niets aan doen en ook de aardbeien niet. Het heeft dan zo moeten zijn...

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, daar niet van, jij denkt waarschijnlijk:"Mocht het fout gaan, of is het kindje ongelukkig, dan weet ik dat het niet mijn schuld is, want ik heb er alles aan gedaan om het gezond te laten leven..." Maar dat zou dan ook moeten betekenen dat je kind later ook geen drop en suikergoed mag, want dat is ook slecht voor de tandjes en ga zo maar door.

Meis, probeer te genieten van je zwangerschap!

Liefs mariska 2
 
Ik kom nog niet zo lang op deze site, maar ik ben hier echt een beetje van geschrokken. Loes ik ben het met een paar mensen wel eens dat je wel erg om je heen maait, jouw gevoelens zijn erg sterk maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn, waaronder ik zelf, die zich toch wel een beetje gekwetst voelen. Begrijpelijk na de medische molen, maar is diezelfde medische molen er niet gedeeltelijk de oorzaak van dat de kindersterfte hoger is in Nederland? ( meer ivf ed, meer tweelingen)(relatief) Het is jouw manier, niet DE manier.
Ik wil ook erg graag weten wat foliumzuur kan helpen tegen een verkeerde chromosoomdeling...
Bah ik ben er helemaal sip van geworden.
 
hoi loes

je reageert misschien wat boos maar ik vindt wel dat je gelijk heb. ind mijn moeder zij ook ja vroeger.... nee niks vroeger we zijn nu in 2004 waar het ene en ander verbeterd is en laat de mensen maar praten over uh ik mag dat niet of oh ik moet dat wat een onzin. laat ze het maar onzin vinden jij bent goed bezeig en wees er maar trots op. en van die berichten mijn vk zegt ja maar mijn ezegt ind iedere vk zegt weer wat anders duzzzzz ik hou me gewoon aan de aanwijzingen van mijn vk en eet geen brie slik wel foliumzuur en ben GESTOPT MET ROKEN VOOR HET WELZIJN VAN MIJN BABY EN MENSEN KUNNEN DAT BELACHELIJK VINDEN PECH!!!!!! LAAT JE NIET GEK MAKEN LOES ECHT GENIET VAN JE ZWANGERSCHAP EN VOLG DE ADVIESEN VAN DE VK OP EN LAAT ANDERE MAAR PRATEN.
SUCCES
 
Hoi Loes,

Ik vind het hartstikke goed dat jij je aan de adviezen van jouw gyn houdt. Die zal er heus zijn redenen voor hebben bepaalde zaken af te raden! En mocht hij het mis hebben, wat dan nog? Je hebt dan in ieder geval jouw kind niet in gevaar gebracht! Wat de dames hierboven uitkramen vind ik een beetje flauw; het gaat om de grote lijnen dames en niet over een aardbei! Loes is wel fel en misschien ietwat te belerend naar anderen, maar als iedereen zich zo aan de voedingsadviezen hield, zouden heel wat vlk's hun handen dichtknijpen!
 
In eerste instantie herkende ik het gevoel van het eerste lange stuk over al die veranderingen de laatste jaren. Maar eigenlijk bij het lezen van het stukje van Loes herkende ik ook veel van mijn eigen mening.In alles kun je iets vinden waar je het mee eens bent of niet.Je doet er iets mee of niet.Ik kan mij wel de frustratie voorstelllen van Loes na zolang proberen terwijl je hier af en toe teksten leest waar je dan een wegtrekker van krijgt.
 
Wil het feit dat een gyneacoloog iets roept ook zeggen dat dit dan medisch onderbouwd is???? Ook die mensen kramen wel eens onzin uit hoor, ondanks het feit dat ze gestudeerd hebben. En ik kan het weten, want ik heb al vaak zeer tegenstrijdige adviezen aan moeten horen. Wat de een zei werd door de ander finaal de grond in gestampt omdat het zo'n onzin was en nergens op gebaseerd.

Ik vraag me sterk af of er inderdaad onderzoek is gedaan naar het eten van o.a. aarbeien. Ik heb er in ieder geval nog nooit eerder van gehoord en als het echt zo zou zijn, dan zou men het aan iedere zwangere vrouw wel melden, zou je ook niet denken. Wat de andere etenswaren betreft (o.a. rauw vlees, lever, etc.) denk ik dat daar dus inderdaad wel van bewezen is dat ze risicovol kunnen zijn voor de ongeboren vrucht, maar ja, dat wordt ook aan iedere zwangere vrouw medegedeeld. Ik denk dat daar het verschil ligt.


Ik begrijp dat het onderwerp zwanger zijn/worden bij jou erg gevoelig ligt, maar probeer jezelf niet tot slachtoffer te bombarderen. Daar heeft niemand (inclusief jezelf) iets aan. Sterker nog, daar kan niemand iets aan veranderen.

Ik wens je nog een fijne en vooral ontspannen zwangerschap toe. Geniet er gewoon van!!!

 
Terug
Bovenaan