Aangemeld kraamzorg

Omdat ik as zondag 12 weken ben, heb ik me net aangemeld voor de kraamzorg. Ben heel benieuwd. Bij de eerste kreeg ik 8 uur per dag iemand, maar die deed niet zoveel behalve koffie drinken op de bank, maar bij Eline kreeg ik 6 uur op een dag, en die deed alles, tot en met eten koken aantoe.

Ik had me met 8 weken al aangemeld. Ik krijg 8 dagen 3 uur per dag. Om te voorkomen dat er een vreemde inderdaad de hele dag koffie gaat zitten drinken. (En omdat ik bang ben dat zij teveel met mijn kind bezig is en ik dat niet durf te zeggen.)
Mijn vriend en vriendinnen nemen allemaal 2 weken vrij om mij en de baby lekker te vertroetelen!!

Groetjes Sonja

Ik wil het aankomende week ook gaan aanvragen, wil ivm mijn geschiedenis, zowiezo dingen ondertekend op papier hebben, want de vorige 2x is het niet netjes gegaan en dat is ook toegegeven.. Kraampakket eerder in huis hebben, en afspraken maken over de toegezegde zorg enzo.

Daar ga ik me aankomende week mee bezig houden..

Ik weet nog niet waar......ik heb vorige keer van de thuiszorg gehad, maar twijfel nu met een ander bureau hier in de buurt. Hoor daar alleen goede dingen over.
Het is de vorige keer niet echt slecht gelopen, maar het kon beter.

Ik kreeg eerst maar een paar uur per dag, maar heb voor die tijd nog een paar dagen in het zkh doorgebracht. Maar nadat ik ziek werd, kwam er iemand voor hele dagen.......maar die kon niet alleen werken. Dus kwam mij de hele tijd vragen wat ze moest doen enzo. Of ze zat te bellen/smsen. Vond ik niet echt prettig.

Dus daardoor de twijfel.

ik kreeg onze dochter volgens mij iets van 48 uur. Je moet een vragen lijst invullen, of je bv gaat geven, of je een ouder kind met een handicap hebt, en dat soort dingen. Op basis daarvan krijg je een bepaald aantal uren. Ik geloof dat je zoiezo minimaal 40 uur krijgt. De uren van de bevalling tellen daarin niet mee, anders zou het niet eerlijk zijn. Als je bv gaat geven krijg je weer 4 uur meer, omdat dat gewoon meer tijd kost om dat onder de knie te krijgen.

Wel kijken ze in je kraamtijd of de uren eventueel aangepast moeten worden.

Terug
Bovenaan