Aangemeld kraamzorg

Zorgverzekeraar Aevitae net gebeld en die heeft me direct aangemeld bij de Meander Zorggroep. Ik krijg alles vergoed ivm aanvullende verzekering. Kan binnen 2 weken de formulieren verwachten om o.a. het aantal uren te bepalen. Mooi!

hoi hoi..

mij werd verteld door de verloskundige dat het beter is om eerste kraamzorg te regelen en dan pas de zorgverzekeraar te bellen.. dit omdat zij vaak een aantal organisaties in het bestand hebben die goedkoop zijn.. en waar je dan vaak heen 'moet' ik woon bijna in friesland.. ma de vk zei dat t wel eens voorkwam dat er een kraamverzorgster uit apeldoorn moest komen..

dus eeeeerst regelen.. dan pas de verzekering bellen..

liefs!

Hoi Sjaar,
Misschien ligt dat aan de regio waar je woont? Mijn vk zei namelijk dat ik 2 dingen kan doen:
1. zelf een kraamzorg uitzoeken+aanmelden bij deze instantie (ze gaf me een hoop folders mee van kraamzorg in mijn regio) en daarna de zorgverzekeraar bellen en aangeven dat je het daar wilt en dat zij al op de hoogte zijn.
2. meteen de zorgverzekeraar bellen en hun alles laten regelen

Ik weet nog niet wat ik doe... Het is onze eerste en weten eigenlijk niet zo goed waar we op moeten letten en waarom de een beter zou zijn dan de andere... Wij wonen overigens in de regio Eindhoven.

Nou ik heb eerst mijn zorgverzekering gebeld (zit bij fortis asr) en gezegt dat ik kraamzorg wilde.
Zij vroegen aan mij bij wie ik wilde. Want hun hebben bijna met ieder kraambureau een contract. Nou ik had via mij vk advies gekregen met welke kaarmzorg zij vaker en prettig werken. Dus ik kon zo op geven welke ik wilde en mijn zorgverzekering regeld de rest. Wel moet ik een eigenbijdrag per uur betalen. Jullie ook??
Groetjes Myranda

Terug
Bovenaan