Aangemeld kraamzorg

Hey Meiden,

lees hier niet zulke positieve verhalen over kraamzorg :( Ik ben zelf kraamverzorgster.. Ik hoop dat jullie kraamtijd nu anders wordt. En als het niet klikt met je krverzorgster GEEF HET AAN!! dan kan er voor gezorgd worden dat je een ander krijgt. en dat is echt waar zo geregeld.
Over de uren, je krijgt 49 uur (als je flesvoeding geeft 45 uur, belachelijk maar ja is zo geregeld) Als je in het ziekenhuis moet blijven, gaan die dagen eraf (bijv 2dgn zh, = - 12uur) Maar mocht er iets niet goed gaan dan kan je heel gemakkelijk eigenlijk uren bij indiceren. En evt ook nog een 9 en 10de kraamdag. Nou als jullie nog vragen hebben, stel ze gerust.

Groetjes mama van Aimée

MamavAimee, bij mijn eerste was ik 19 en niet zo assertief. Nu zou ik nooit zon kraamhulp accepteren. Gelukkig had ik bij mijn dochtertje wel een hele goeie, en dat was al volgens de nieuwe regeling.
Ik vind het terecht dat je meer uren krijgt met bv geven. Hoe moeilijk kan het zijn om te leren een flesje te maken. Bv kost gewoon wat meer tijd, om het te leren. Maar ook met die vier uur extra is de kraamzorg behoorlijk uitgekleed. En gewoon te weinig eigenlijk, of je nu bv geeft of fv.

Ja dat is ook een beetje het probleem. Borstvoeding is idd moeilijker, maar zodra je een probleem hebt bij flesvoeding is die 4 uur wel hard nodig. Maar aan de andere kant ook wel weer slim want zo zijn er wel meer vrouwen die proberen borstvoeding te geven, wat wel weer een heel goed ding is natuurlik..

Hoi,

Heb nog niks met de verzekering geregeld, maar al wel een kraamhulp gebeld die wij heel graag zouden willen. Zij is een schat van een vrouw en werkt voor een organisatie die geregistreerd staat bij de zorgverzekeraar. Zij kan zelf aangeven waar zij kan/wil kramen. Zij is ook heel goed in het begeleiden bij het geven van bv. (ze heeft al bij verschillende goede vriendinnen gekraamd) Ik denk dat ik over een paar weken wel een keer contact opneem met de verzekering. Ik vind het nu (ruim 9 weken) nog te vroeg.

MamavAimee: maar ik neem aan dat als er problemen zijn met flesvoeding, ze het aantal uren ook aanpassen?
Maar nu vanuit het oogpunt van een kraamverzorgster, want wij moeders zitten lekker te mopperen, jij zal ook wel in gezinnen terecht komen dat je denkt: Huh?

Ja is ook zo wordt dan wel aangepast. Maar soms heb je gezinnen waar je aan merkt dat het moeilijk te snappen is of over dat stukje onzeker zijn en daar kan ik dan gewoon geen uren voor indiceren, daarom zou het soms wel makkelijk zijn dat het gewoon hetzelfde was. Maar voor de rest ben ik absoluut met je eens dat BV meer tijd en uitleg kost.
Ja ik kom in heel veel gezinnen, heel veel leuk mensen maar ook wel es dat ik denk van omg hoe hou ik het 8dgn vol hahahaha..

xx mama van aimée

Ja is ook zo wordt dan wel aangepast. Maar soms heb je gezinnen waar je aan merkt dat het moeilijk te snappen is of over dat stukje onzeker zijn en daar kan ik dan gewoon geen uren voor indiceren, daarom zou het soms wel makkelijk zijn dat het gewoon hetzelfde was. Maar voor de rest ben ik absoluut met je eens dat BV meer tijd en uitleg kost.
Ja ik kom in heel veel gezinnen, heel veel leuk mensen maar ook wel es dat ik denk van omg hoe hou ik het 8dgn vol hahahaha..

xx mama van aimée

Moet ik dit aanvragen bij mijn zorgverzekeraar? en hoe vind ik een kraamverzorgster? hoe werkt dat? ik heb wel een folder hier van de Meander zorggroep. Zijn die goed?

Terug
Bovenaan