Aanschaf van flesjes en kraampakket

quote: Renata100 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-10-2006 15:52:03'));

Hoi Sigird,

Alle benodigdheden uit het standaard kraampakket zijn echt alleen nodig als je ook thuis wilt bevallen. Zodra je in het ziekenhuis bevalt heb je voldoende aan slechts een klein gedeelte hiervan.

Ik ben zelf de eerste keer in het ziekenhuis bevallen via een keizersnee, dus ik heb alles van toen nog staan. Inmiddeld heb ik nu mijn tweede pakket binnen en weet even niet wat ik er mee aan moet.

Over de flesjes. Ik vond zelf de Avent erg prettig. Alleen in het begin heb ik heel veel flesjes en ook spenen uitgeprobeerd. Je kunt ook één flesje kopen en dat eerst uitproberen. Bij een apotheek kun je zo flessen bijkopen.

Succes

Dag Renata,

Ik ben bij de eerste ook onverwacht in het ziekenhuis bevallen (ook een keizersnede) en heb het restant van het  pakket weggegeven aan een vrouw bij ons in de stad die het inzamelt voor hulpbehoevende landen.

Misschien een idee.

gr Sandra

Hoi hoi,

Hoewel ik zelf wel wil proberen borstvoeding te geven kan ik mij goed voorstellen dat je dat niet wilt of kunt doen. Je bent ons inderdaad zeker geen uitleg verontschuldigd.

Even een andere opmerking over het kraampakket: Renata100 schrijft dat ze niet weet wat ze met de overgebleven spullen moet doen. Er is een stichting, stichting baby hope,  die de spullen verzameld en verscheept naar Benin (Afrika). Zo worden de spullen nog nutig gemaakt.

Succes nog.

ik vindt zelf de avent flessen erg handig vooral brede hals erg makkelijk voor de melkpoeder schepjes
difrax heb ik ook gehad net wat iemand zeei door kromming moet je goed opletten dat ie goed dicht gedraaid is mijn dochtertje heb er wel baat bij gehad met darmkrampjes
na 12 weken weer de avent flessen gebruikt
marijke 17,5

Wij hebben ook gekozen voor flesvoeding!
Ik was van plan om de startersset van Avent te gaan kopen, maar twee vriendinnen van me raadden mij dit af, hun beide eerste kindjes konden prima overweg met de Avent flesjes, maar hun beide tweede kindjes konden er niets mee worden, de voeding liep bij de wangetjes langs. Iedere baby is weer anders, zo ook de keuze voor een merk flesje. Ik heb nu een Difrax opti fles, een Avent flesje en een flesje van de Hema gekocht en ga gewoon proberen welke bij ons en bij het kindje past! Extra flesjes zijn er dan natuurlijk snel bij gekocht. En aangezien in toch in het ziekenhuis ga bevallen, krijg je ook nog een flesje van het ziekenhuis mee naar huis. We gaan gewoon kijken welke fles het beste bij ons kindje past.

Succes!

Bianca, morgen 22 wk zwanger

je VK weet vast wel wat er allemaal in het pakket moet zitten. Ook bij de drogist en apotheek weten ze het wel. Het is best wel handig om een beetje prijzen te vergelijken want de prijzen liggen soms best wel ruim uit elkaar.

Ik had bij mijn eerste de flesjes van difrax, die kromme flesjes zeg maar en vond die erg prettig. Maar heb die pas aangeschaft nadat mijn dochter uit de gewone flesjes ineens niet meer goed dronk. Ze werd te beweeglijk. Uit ervaring weet ik dat vooral de speen erg belangrijk is. je kunt dus ook een heel goedkoop flesje kopen en daar later een betere speen bij kopen. Het hangt ook van het ind af: de een drinkt overal uit en de ander heeft wat meer moeite ermee en zal dus misschien een duurder flesje nodig hebben. Hier kom je snel genoeg achter. Zou gewoon ook niet te veel in een keer aanschaffen. Je kunt altijd nog bijkopen.

Nog even over de BV discussie. Ook ik ga voor de fles. Mede omdat mijn ervaringen met mijn eerste helemaal niet zo rooskleurig waren als sommige mensen willen doen geloven. Ik vind het knap als mensen bv geven, maar niet iedereen heft daar behoefte aan. ik weet dat ik er gewoon de rust niet voor heb. Overigens vind ik het raar dat je altijd moet uitleggen waarom je Flesvoeding gaat geven (ookal wordt er bij gezegd dat je ze niet wil veroordelen) Mensen die borstvoeding geven hoeveb hun keuze ook niet uit te leggen. Ik word er eerlijk gezegd soms een beetje moe van. BV is geweldig als het bij je past. Maar als je geen rust in je kont hebt of welke andere reden er ook is dan is het geven van BV echt geen serene bezigheid hoor. Sommige mensen zullen mij misschien egoistsisch vnden, want ik kies in dit geval voor mezelf, mar so what!!! Mijn kind heeft meer aan een ontspannen moeder dan aan een moeder die gestrest de borts geeft omdat dit zo geweldig en goed is voor het kind. Je kind een flesje geven is net zo mooi en intiem in mijn ogen.

Hallo,
Ik ben zwanger van de tweede en heb besloten deze keer ook geen bv meet te gaan geven maar gewoon de fles,als ik jouw was zou ik inderdaad die kromme flessen van de difrax kopen,die zijn ideaal.
Bij de eerste ben ik na een week gestopt met bv omdat ik borstonstekingen kreeg en gewoon geen rust had om op mijn gemak borstvoeding te gaan geven.Mijn kind werd er dus ook onrustig van.Maar goed iedereen zijn eigen meing hierover,vind sowieso dat je je bijna schuldig moet gaan voelen als je kiest voor de fles!

Dan over het kraampakket,ik kreeg het ook niet vergoed en heb bij de Prenatal een kant en klaar pakket gekocht voor 29,95.Daar zit alles in,ook krijg je deze spullen bij de apotheek of kijk eens op internet daar heb ik ze ook al gezien.Ik heb toen bij google kraampakket ingevuld en dan verschijnen er pagina's waar je zo'n pakket kunt bestellen.
Succes!

goede morgen allemaal,

Volgens mij is borstvoeding geven uit, ik ga ook weer de fles geven en
ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet weten..
Tegenwoordig is de kunstvoeding zo goed dat de kleintjes daar ook
prima van groeien.
Mijn dochter, nu 25 maanden heeft ook nooit de borst gehad en is groot en
is nooit ziek dus weerstand zat...

Lieke heeft in het begin de aventflessen gehad maar ik kwam er later achter
dat ze er niet goed uit dronk en teveel lucht mee zoog.
Nu heb ik 2 difraxflessen (kromme flessen) gekocht voor de kleine en ga
die is ff proberen, krijg vaak goede reacties over de flessen..

En over het kraampakket, ik krijg hem wel van mijn verzekering, maar denk
dat de verloskundige goed kan vertellen wat er in moet..
Bij prenatal kan je ze compleet kopen denk dat je dan goedkoper uit
bent dan als je alles los aanschaft...

groetjes simone

Ook als je van plan bent in het ziekenhuis te bevallen, moet je een kraampakket in huis hebben! Je weet immers maar nooit - soms gaat de bevalling zo snel, dat je het niet redt om nog naar het ziekenhuis te gaan.

Je kunt op internet ook prima kraampakketten kopen, en ook bij Etos, Kruidvat etcetera. Je kunt in de bieb een boek lenen waar in staat wat je allemaal nodig hebt.   Bij mij stond het ook in de folder van de verloskundige, heb jij niet zo'n folder gekregen? Ik weet zeker dat de vk wel een lijstje voor je heeft, kant en klaar.

Spannend hoor, als je al zo ver bent! Ik moet nog bijna 6 maanden...
~Hilde

Terug
Bovenaan