Aanschaf van flesjes en kraampakket

Ik ga me niet in de BV discussie mengen.
Mijn zoon kreeg zijn (gekolfde en poeder)melk uit Avent flessen en die deden het uitstekend! Voor de andere lezers die misschein wel gaan kolven: de avent flessen passen perfect op de avent kolf en kunnen hup zo de vriezer in en er ook zo weer uit, zonder overgieten en knoeien ed.
Later zijn de flessen met een ander tuutje en "oortje" een tuitbeker, die veel goedkoper zijn dan de losse tuitbekers.
Mijn zoon heeft nooit krampjes gehad, terwijl hij met 4 weken naast life BV ook gekolfde melk en poeder melk kreeg. Ligt natuurlijk ook aan het kind.
De brede hals is prettig bij het inscheppen van de poeder, maar later ook met gewone melk uit een pak. Verder lekten ze bij mij nooit, zelfs niet toen ik ze in de vaatwasser stopte.

Laatst heb ik mij nefje de fles gegeven met een difrax fles en ik zat samen met hem onder de melk. Wat mij betreft geen succes.

Succes met uitproberen, want daar komt het denk ik toch op neer als ik het hier zo lees.

greet

Hoi Sigrid,

Ýk heb volgens mij bij de Prental gezien dat je daar gewoon een compleet kraampakket kunt kopen. Dus misschien is dat handig?

Zelf heb ik borstvoeding gegeven. Toen ik later overging op de fles heb ik goede ervaring opgedaan met Avent maar ook met de kromme Difrax fles. Het is inderdaad een kwestie van uitproberen. Ik vond het ook een heel gedoe welk speentje er nou op moest.
Op avent past geloof ik alleen de avent speen maar op de Difrax fles passen heel veel merken. En ieder heeft zo zijn persoonlijke voorkeur.

Je hoeft ook weer niet vooraf een hele voorraad flesjes in huis te halen. Als het zo ver is dan zijn ze zo gekocht. Uiteraard moet je er wel minstens een in huis hebben.

succes met de laatste loodjes,
groetjes Janneke

Hoi,
kijk eens op de site van je verzekeraar of op die van VGZ of zo. Daar staat precies op wat er in het kraampakket zit. Verder kun je inderdaad kant en klare pakketten kopen. Ook bij de thuiszorgwinkel.
Groetjes V.

Terug
Bovenaan