aanstaande mamma's uit kop van noordholland

hallo september mama's
ik lees af en toe bij jullie mee. zit officieel op het oktober forum maar ben 2 okt uitgerekend en ga er eigenlijk van uit dat ik wel eerder ga bevallen aangezien mijn dochtertje ook 2 weken te vroeg was.
ik zag hier dat er nog meer meiden uit de kop van noord holland komen, zelf woon ik in schagen en zag al dat er ook meer mensen bij verloskundige praktijk noord holland noord zitten. ben vorige keer bij solita bevallen en nu heeft karin mijn intake gedaan.
groetjes krista

hoi krissie,

Wat grappig dat je ook bij hun zit,
toevallig moet ik morgen ook weer op consult bij Karin.
Karin is ook echt een schat, zij heeft ook mijn vorige bevalling gedaan en eigenlijk hoop ik dat ze dat deze keer ook weer kan doen.

Solita ken ik nog niet, en petra zat ook bij mijn vorige verloskundigepraktijk.

Je woont in schagen? daar werk ik, misschien kom je weleens bij mij in de winkel ik werk bij duizend dingen drugstore op de parfumerie.

Succes met de zwangerschap.

groetjes paula mamma van tessa

hoi paula,

grappig dat je daar werkt, daar kom ik regelmatig wel even binnen. heb ik je vast al eens gezien.

wat ben jij trouwens super veel aangekomen bij je vorige zwangerschap, ik zat bij mijn dochter op ruim 20 kilo en vond dat al super veel. lees trouwens dat je in decemer hoogzwanger was, van wanneer is jou dochter? die van mij is van 14 januari 07 dus ik liep bij mijn vorige zwangerschap ook in december hoog zwanger.

ben vorige week bij paula geweest voor de tweede echo en volgens die echo zou ik 28 sept uitgerekend zijn maar omdat het maar 4 dagen verschilt met de uitgerekende datum volgens mijn cyclus blijft het toch op 2 oktober staan.
nou ja wacht het wel af wanneer de kleine komt.

mij maakt het niet veel uit wie ik krijg bij mijn bevalling, vond solita ook echt een schat en petra kende ik al van de pretecho van mijn dochter en zij lijkt me ook een leuke meid net als karin.
volgens mij zijn ze allemaal even relaxt gelukkig.

xx krista

hoi krissie,

Wat grappig, dat je weleens bij ons in de winkel komt, misschien ken ik je wel van gezicht.

Ja 30 kilo erg he, maar naast de extra kilo's hield ik ook nog eens heel veel vocht vast,
Ik zwol op als een spons, op het eind leek ik wel een lachende boedha.

Ik kon geen  laarzen meer aan, en zelfs mijn gezicht, neus, lippen, wangen alles zwol op.

Helaas  was dat vocht pas  naar een half jaar een beetje weg, toen ik stopte  met borstvoeding.

Dus borstvoeding geven is geen garantie om snel af te vallen.

Tessa is 16 februari 07 geboren.

Nu ben ik alweer 5 kilo gegroeid met 14 weken zwangerschap,  ik probeer nu wel nog beter op mijn voeding te letten, maar ik moet wel regelmatig eten anders wordt ik misselijk.

hoe is dat bij jou?

groetjes paula    

hoi krissie,

mij maakt het ook niet uit hoor wie de bevalling doet, maar solita ken ik nog niet, en karin heeft de vorige bevalling gedaan dus daar hebben wij gewoon een extra klik mee.

paula

hey paula,

jou dochter scheelt maar 1 maand met die van mij, grappig hoor. gaat ze ook naar de creche? of heb je oppas als je moet werken.
ik werk 28 uur en mijn vriend 36 dus ik heb 2 dagen creche en als ik maandag of woensdag moet werken dan past mijn moeder of mijn schoonmoeder op. gelukkig willen ze dat blijven doen als er straks een tweede kindje is.

ik hield tijdens mijn zwangerschap aan het eind ook wel veel vocht vast, als ik nu foto's terug kijk zie ik eigenlijk pas hoe erg het was, al kon ik ook nog  maar weinig schoenen aan en kon ik overal putjes in mijn benen drukken haha.

misschien ken ik je inderdaad wel van gezicht, zou het niet weten, maar kan natuurlijk zomaar.
ga je nog naar de paasvee toe in schagen komende woensdag?
tara gaat lekker bij haar opa en oma logeren in haarlem en ik ga met mijn vriend lekker feesten (afhankelijk van hoe lang ik het vol houd natuurlijk en voor mij zonder alcohol haha)

heb je 6 maanden borstvoeding gegeven? dat is best lang, ik heb het 4,5 maanden volgehouden vond ik ook al erg lang had toen echt het gevoel dat ik weer eens een beetje tijd voor mezelf nodig had. had echt het gevoel alleen maar met tara bezig te zijn, ik kon nooit zomaar weg want dan moest ik al gaan kolven en dat apparaat ook mee omdat ik anders na een tijdje zowat uit elkaar klapte.
en ik had ook geen vaste tijden voor het voeden, deed het echt op aanvraag zeg maar en dat was de ene dag om de paar uur maar soms ook wel eens 3 keer in de 2 uur dus dat is ook lastig met kolven.

ik ben tot nu toe nog eigenlijk niet in gewicht aangekomen. ben zelfs 4 kilo afgevallen voornamelijk omdat ik best lang misselijk ben geweest, dat is nu gelukkig over maar ik merk wel dat ik niet te veel in 1 keer kan eten want dan gaat het nog steeds niet goed. heb nu inderdaad net als jij dat ik regelmatig iets moet eten om niet misselijk te worden, wordt zelfs vaak midden in de nacht wakker  en moet dan  nog ff een broodje of en appel moet eten omdat ik alweer zoveel last van mijn buik heb.

ben jij ook 2 keer bij de verloskundige geweest tot nu toe?
ik moet geloof ik 15 april weer heen, weet eigenlijk niet eens bij wie ik dan kom, en heb ook al een afspraak staan voor mijn 20 weken echo, die laat ik doen in A.P. doen bij petra.

x krista

hoi krista,

Ja tessa gaat op woensdag naar de hooybergh in b'horn, mijn zus is daar leidster maar wel in  een andere groep.

Naar welke creche gaat Tara?

Ik werk nu nog 20,5 uur en mijn man 38 uur.

Op woensdag creche,op vrijdag is mijn man thuis en om de week de zaterdag past mijn zus op.

Straks ga ik niet meer op zaterdag werken, maar iedere week de ma middag en dan  komt  mijn moeder bij ons oppassen,  verder blijft het hetzelfde. Een dagje creche vind ik ook wel goed voor de ontwikkeling  en Tessa vind het altijd een feest.

Wat voor werk doe je? ook in schagen?

Ik ben heel ff een uurtje met collega's naar de paasvee geweest, de winkel sloot om 3 uur.wat was het druk he' en prachtig weer het leek wel popweekend.

Volgend jaar maar weer eens echt, bij paasvee hoort toch een borreltje vind ik.

Ik heb 27 april weer een afspraak bij solita, en ik moet petra ff bellen voor de 20 weken echo,
Ik ben nu 3 keer geweest voor een echo een keer extra omdat ik een beetje bloedverlies had, niets zorgwekkends ik had het bij tessa in het begin ook.

Ik ben nu alweer 5 kilo gegroeid maar misschien gaat het   vanaf nu minder hard omdat ik gelukkig weer vrij normaal kan eten.

Succes verder, spreek je,

liefs paula

Terug
Bovenaan