Aantal uren slaap 's nachts een jarige?

Jeetje, dit is wel bizar. Mijn zoontje werd afgelopen dinsdag ineens ziek, dat werd steeds erger met koorts. Ook wij zaten afgelopen zaterdag bij de dokterspost en kwamen met een middenoorontsteking en een antibioticakuur thuis!! Moet zeggen dat het wel erg rustig was, hij sliep de hele dag en was zo ontzettend knuffelig! Dus tja, hoe het slapen gaat is moeilijk te zeggen. Vorige week zware nachten gehad waarbij ik uiteindelijk maar naast z'n bed ben gaan liggen, een groot drama. De afgelopen nachten is het wel redelijk rustig al wordt hij af en toe wel wakker en is hij aan het huilen, maar na een paar minuten houdt dat wel weer op. Vanmorgen was het 6.15 uur, wel vroeg dus, maar wel iets later dan een paar weken geleden. Hopelijk gaat nu de rust weerkeren en kan ik weer iets zinnigs zeggen over het slapen.

Wordt vervolgd......
 
Toevallig dat die van jou ook ziek was. Ons zoontje heeft ook al 2x oorontsteking gehad het eerste jaar. Echt zielig. Ze willen dan niet plat liggen,  hij sliep daardoor ook slecht.
Afgelopen nacht hebben we het bed tegen de andere muur op zijn kamer gezet. Misschien toch aardstralen onder het huis. Je weet maar nooit.
En misschien is het toeval, maar hij werd vannochten eerst om 5 uur wakker. Toen heb ik hem snel wat te drinken gegeven. En hij sliep tot 8 uur door. Ook wel even vreemd hoor, ben je niet gewend. Maar het was wel fijn. Jammer dat zijn zus wel vroeg wakker was. Hopen dat het morgen ook zo is, ik ben al   blij met 7 uur.
Ben benieuwd.

Groeten Manon
 
Hoi Manon, hoe is het nu? Werkt de aardstralen theorie? Je gaat echt alles uitproberen als ze je zo bezig houden he!

Ik dacht dat het bij ons over was, maar dat was puur doordat hij ziek was. Sinds 3 dagen is het elke dag om 6.00 uur weer raak. En dan hebben we overdag de rustmomenten, dus dat is het ook niet helemaal.

Dan kan ik alleen maar hopen dat het een fase is en dat die niet al te lang gaat duren......
 
Hoi hoi

Mijn dochter van bijna 3 jaar heeft tot haar 2de verjaardag niet langer geslapen dan 6 uur 's ochtends. Ik heb er alles aan gedaan om haar een langer te laten slapen, maar dat is niet gelukt.
Uiteindelijk deed ze het zelf rond haar 2de verjaardag. Nu komt ze rond 7 uur. Als het boven stil is, dan wil ze heel soms om half 8 komen.
Maar ik probeerde er maar aan te wennen dat mijn dagen om 6 uur begonnen.....

Mijn zoon van 9,5 maand komt nog steeds tussen 5 en 6 uur 's ochtends. Ik geeft hem dan een fles en daarna gaat hij weer slapen. Dan slaapt hij wel tot half 8 ongeveer.

Tja, zal wel blij zijn als ik weer normale nachten heb, zodat ik 's avonds ook een keer wat langer op kan blijven...

groetjes Ria
 
Hoi Ria,

Dat klinkt niet erg hoopvol........

Hoe werd jouw dochter wakker? Dat vind ik denk nog het vervelendst. Mijn zoontje was altijd wel een vroege vogel, maar ging dan wel rustig tot 7.00 uur in z'n bedje zitten spelen. Nu is het vanaf 6.00 uur huilen en jengelen, waardoor een beetje wegdommelen en voor mij ook niet meer in zit.

Ik ben op dit moment zwanger van de tweede, dus als hij 2 is zit ik net weer met een kleine van een paar maanden..... Ik geloof dat ik mijn aantal uren slaap 's nachts behoorlijk terug kan schroeven voor de komende jaren...

Groetjes,
Mamaniek
 
Oh jongens, wat een drama's met dat slapen.
Mijn zoonte van 14 mnd wordt snacht 2 of 3 keer wakker. Sinds ik zijn slaapzak heb verlengd met een stuk laken, dat ik helemaal onder zijn matras door instop, kan hij niet meer rechtop gaan staan. Hij wordt nu veel minder wakker. Maar hij blijft zeer geregeld snachts spoken. En waarom? Als iemand me het kan vertellen,dan houd ik me aanbevolen.

Afgelopen nacht was het helemaal een drama. Hij ging rustig om 19.30 slapen, maar werd om 22.45 weer wakker. Na echt alles geprobeerd te hebben om hem tot rust te brengen, heb ik om 2.30  twee oordopjes ingedaan en ben (heel onrustig en met bezwaard hart) gaan slapen. Mijn man kon het niet verdragen en is nog een half uur met hem bezig geweest. Om vervolgens om 4.00 weer zijn knuffeltje terug te leggen, dat hij uit bed gegooid had.

Nu zijn alle nachten al gebroken, en ben ik inmiddels zwanger van nummer 2. Echt, ik kan smorgens wel janken als de wekker gaat. Op mijn werk heb ik me nu een paar keer ziek gemeld omdat ik gewoon niet meer uit mijn woorden kon komen van vermoeidheid. Ik ben stapel op ons jochie (is ook echt een leuk kind, zei een trotse moeder) maar ik heb nooit geweten, gelukkig, hoe zwaar het af en toe is.

Wij brengen hem nu heel af en toe een nacht weg om bij te tanken. Geluk bij een ongeluk is dat ik mijn baan kwijtraak door een reorganisatie en daar dus niet meer hoef te preseteren. Ik mag dus af en toe de kantjes er van af lopen en doe dat dus ook maar. Volstrekt tegen mijn eigen principes in. Maar aan principes heeft dit vermoeide lijf en geest geen boodschap meer...

Succes er allemaal mee.

greet
 
Hallo allemaal

Hier gaat het redelijk. Sinds ik het bedje van mijn zoontje tegen de andere muur heb gezet, is er een kleine vooruitgang.
Hij wordt nog wel rond 5 uur wakker, maar accepteerd een beker drinken zonder huilen en slaapt nog eventjes verder. De ene keer een 1/2 uur andere keer een uur. Vandaag was het zonder beker drinken  6.15, dit is bijna uitslapen voor hem. Ook slaapt hij 's middags beter. Meestal sliep hij maar ruim een uur en nu langer. Maar spelen in bed is er absoluut niet bij. Ik had van een trappelzak een speelzak gemaakt. Zodat als hij wakker wordt hij hier wat uit kon halen en kon spelen, maar dit doet hij niet. De oudste kon zich altijd goed in bed vermaken.

Maar als ik zo het verhaal van Greet lees, mag ik geloof ik niet echt klagen.
Beter vroeg wakker dan gebroken nachten. Daar kan ik persoonlijk slechter tegen, als ze 's nachts nog komen. Maar   dit hebben wij met onze zoon ook wel gehad.

Volgens mij ben je als je kleine kinderen hebt de eerste jaren gewoon chronisch moe. Als onze zoon in bed ligt 's middags zet ik soms bewust onze dochter van 3 met een tekenfilm op de bank. En ga ik gezellig bij haar zitten en doe dan even mijn ogen dicht!

Ach we moeten allemaal deze fases door. Maar wel fijn om mijn hart zo af en toe te luchten.

Groeten Manon
 
Hoi hoi

Mijn dochter werd altijd gewoon wakker. Niet huilen ofzo. Ze kon dan echt niet meer slapen. Ze is altijd al een slechte slaperd geweest, misschien dat het daar aan lag dat ze altijd zo vroeg wakker was.
Wat hier wel een voordeel van is, is dat ze hierdoor 's middags altijd nog slaapt. Ze is nu bijna 3, maar slaapt 's middags nog altijd anderhalf uur.
Zeker toen nummer 2 er kwam, was dat heerlijk. Kon ik ook nog even gaan liggen. En dat heb ik menigmaal gedaan!!!

Ik denk dat je gelijk hebt, dat zolang je kinderen nog klein zijn, je chronisch vermoeid bent, hahahha. Ach wat ik wel weer gek vind, is dat als ik er echt helemaal doorheen zit en het echt niet meer trek. Ze in eens een goede nacht hebben, dan kan ik er weer een paar nachten tegen aan.

Ze gaan gelukkig ook allebei 's avonds op tijd naar bed. Tom ligt er rond 7 uur in en Anne rond half 8. Dan hebben we in ieder geval nog wat aan onze avond.

Groetjes Ria
 
Terug
Bovenaan