Aantal uren slaap 's nachts een jarige?

Hoi hoi,

Nou, hier weer even een berichtje uit slaapland.

Ik ben sinds een week begonnen om hem overdag maar 1 keer te laten slapen en ik heb het idee dat dit wel een positieve uitwerking heeft. Hij gaat 's avonds makkelijker slapen. 's Morgens is het nog steeds wel vroeg, maar niet meer voor zessen (even afkloppen). Soms ligt hij een beetje te piepen, maar zakt dan steeds weer weg en dan blijft het wel redelijk rustig. Wat in ieder geval heel positief is, is dat hij als hij eruit komt echt heel erg vrolijk is. Dat is wel een verschil met een tijdje terug. Toen zag je duidelijk dat hij gewoon eigenlijk nog wilde slapen, nu heb ik het idee dat hij meer uitgerust is en er daardoor wat beter tegen kan.

We hopen maar even dat het zo blijft, maar ik durf er nog niet helemaal op te rekenen!
 
Hoi hoi,

Nou, hier weer even een berichtje uit slaapland.

Ik ben sinds een week begonnen om hem overdag maar 1 keer te laten slapen en ik heb het idee dat dit wel een positieve uitwerking heeft. Hij gaat 's avonds makkelijker slapen. 's Morgens is het nog steeds wel vroeg, maar niet meer voor zessen (even afkloppen). Soms ligt hij een beetje te piepen, maar zakt dan steeds weer weg en dan blijft het wel redelijk rustig. Wat in ieder geval heel positief is, is dat hij als hij eruit komt echt heel erg vrolijk is. Dat is wel een verschil met een tijdje terug. Toen zag je duidelijk dat hij gewoon eigenlijk nog wilde slapen, nu heb ik het idee dat hij meer uitgerust is en er daardoor wat beter tegen kan.

We hopen maar even dat het zo blijft, maar ik durf er nog niet helemaal op te rekenen!
 
Hallo,

Goed idee om hem maar 1x te laten slapen overdag. Mijn zoontje doet dat al heel lang, dus dat hoef ik niet te proberen.

Je raad het al...weinig verandering hier. Hij is nog tussen 5 en 6 wakker .Vorige week zondag werd hij om 7.30 wakker, alleen jammer dat mama toen al aan het werk was. Altijd als ik in het weekend moet werken, zijn ze later wakker als door de week. GRRR.
Waarschijnlijk kwam het doordat  zaterdag  de intocht van Sinterklaas was en heeft  hij veel indrukken opgedaan, dus erg moe.
Heb inmiddels zijn bedje 3x verplaatst op zijn kamer, wat niet heeft geholpen. Maar ach het was te proberen.
Laatst had hij 's middags helemaal niet geslapen, maar dit gaf de volgende ochtend ook geen verschil.
Ik weet het nu ook niet meer hoor, dus gaan we maar gewoon zo door. Ik baal wel elke ochtend weer opnieuw. Ben namelijk zelf niet echt een ochtend mens.En als hij zich nou 's morgens goed kan vermaken, vind ik het niet zo heel erg. Maar de laatste week wil hij een kwartiertje t.v. kijken en daarna moet je hem echt vermaken. Terwijl zijn zus heerlijk naast me t.v. kijkt of in een boekje "leest".
Ach OOIT zal het wel over gaan hoop ik.
Toch wel fijn om af en toe mijn hart te luchten zo. Gelukkig is hij niet de enige vroege vogel.

Groeten Manon
 
Hallo!!

Nou, ik heb ook weer ernstig behoefte om even van me af te schrijven. Het ging zo goed! Voor een week......
Ik snap er echt niets van, het is elke morgen weer raak, vanmorgen om 5.00 uur. Toen viel hij nog wel even weg, maar vanaf 5.30 uur was het echt huilen geblazen. Ik ben er om de tien minuten heen te gaan om hem neer te leggen en even te sussen en weer weg te gaan, maar dat helpt ook niet.

Hoe gaat het bij jullie overdag? De hele week is hij al zo vroeg op, maar houdt hij het nog wel vol tot 12.00 uur en dan slaapt hij maar een uurtje! Vandaag was het geen doen. Hij was om 9.00 uur echt lijkbleek en de vermoeidheid straalde eraf, dus ik heb hem op bed gelegd, hij was binnen 2 tellen vertrokken. Geen idee hoe dat de rest van de dag nu moet, maar dat zien we dan wel weer. Maar goed, geeft wel aan dat dit voor hem dus ook niet vol te houden is (en ook niet voor z'n moeder!!)

 
Hoi,

Mijn zoontje is nu 11.5 maand en wij hebben tot een 2 tal maanden geleden echt gebroken nachten gekend tot wel 8 keer toe opstaan om een tut en knuffel te geven. Toen zijn we ook eens beginnen denken aan aardstralen, al wel eerder aan gedacht en zijn bedje al eens verplaatst, maar dat hielp niet. Maar we zijn dus met een plannetje van zijn kamer (van de hele benedenverdieping, ja, wij slapen beneden en leven boven) naar iemand geweest die aardstralen kan opsporen vanop afstand. En die persoon zei dat hij niks goed voelde op zijn kamertje en dat we hem best konden verplaatsen naar een andere kamer. Dus dat hebben we gedaan en uiteindelijk sliep hij door na een tijdje, van kwart voor 9 ' savonds tot half 8 's morgens. Maar nu zijn we dus zijn slaaptijden overdag aan het veranderen omdat we dus willen dat hij 's avonds ook vroeger gaat slapen. We willen het krijgen dat hij om 20 u zijn bedje in gaat. Maar we zijn uiteindelijk nu geraakt tot 20.30 u en nu wordt hij gewoon elke morgen vroeger en vroeger wakker en nu moeten we er ook weer meer uit 's nachts. iK ben absoluut geen ochtendmens en ik heb mijn slaap ook echt wel nodig. Ik lig gewoon 's avonds om half 10 in de zetel te slapen. Mijn man en ik hebben niks meer aan elkaar.

Wij weten het ook niet meer. Dus, ik wacht hier mee op tips.

grtjs, Bea
 
Hoi allemaal,

Bij ons gaat het op dit moment effe redelijk, maar voor hoe lang?
Onze zoon is nu de laatste week 2x om 5.45 uur wakker geworden en de andere dagen tegen 6.30.
Laatst zei ik tegen iemand dat hij had uitgeslapen tot 6.30 die moest toen wel even lachen. Maar ja voor ons is het heerlijk.
Ook als hij om 5.00 uur wakker wordt houd hij het gewoon tot 12.30 vol. En vaak slaapt hij 's middags een uur, hooguit 1 1/2 uur.
Op dit moment is hij erg verkouden en hoest veel. Dus ben ik benieuwd hoe het met slapen zal gaan. We zien wel.
Ik ben er nog steeds erg moe van. Maar ooit.....komt het goed. hahaha
Zijn bedje hebben we ook maar weer op de"oude" plek terug gezet.
Ondanks dit (voor ons) vervelende slaappatroon, blijft het ventje erg vrolijk. Hij heeft er geen last van.

Groeten Manon
 
Hoi,
Mijn zoontje is nu bijna 12,5 maand oud en sinds een maand of anderhalf raar bezig met zijn slaap.
In die tijd hebben we welgeteld 3 nachten gehad dat ie doorsliep (en op normale tijd zo tussen half 8 en half 10) naar bed en op redelijk normale tijd 7 uur, à half 8 weer wakker.
En das echt lekker, hoor! Maar alle andere nachten wordt ie om iedere onmogelijke tijd wakker (vaak gelukkig maar één keer per nacht) en is dan in totaal 3 uur wakker. Eerst speelt ie of hij begint meteen met jengelen (dan is het meestal een poepluier) en daarna jengelen, verschonen, klein beetje water en heel soms valt ie direct in slaap. Meestal speelt ie nog zeker een half uur.
Ben ik even blij als ie dan tot 8 uur doorslaapt! Want die gemiste uren moet je toch maar inhalen. En gek, hoor, als ie om 5 uur wakker wordt en ik verschoon hem, dan slaapt ie gerust nog een paar uur verder, maar 's nachts is het een weigeraar.

Nou ja, heb   de mazzel dat ie dan overdag 2 tot 3 uur slaapt en dat doe ik dan ook, hihi.
Heb begrepen dat het (GELUKKIG) maar een fase is en dat ze er vanzelf wel overheen komen. Maar ja, nu even afwachten hoe lang die fase duurt, want zelfs als je niet zwanger bent is het slopend, lijkt me.

Sterkte iedereen met die wispelturige kinderen!
Joke
 
Terug
Bovenaan