Aardbeienvlek/hemangioom!

A

Anoniem

Guest
Zijn hier ook mensen met een kindje met een aardbeienvlekje?

Ja, mijn dochtertje heeft er 1 onder haar schouderblad, maar dan een onderhuidse. Dus geen rode vlek/bult, maar een blauwige bult.
Heb jij ook een kindje met een hemangioom?
Sil

ja, mijn zoontje heeft er 1 op zijn zij, maar dat is niks ernstigs toch?

de arts van het cb zei in ieder geval dat het vanzelf ooit weer weg gaat. of heb ik dat nou verkeerd begrepen?

gr,
patricia

Hoi!
Mijn zoontje(20 mnd) heeft er ook eentje. Het is al keiner dan in het begin en ze hebben gezegd dat het met 8 jaar zeker weg is. Soms zelfs al met 3 jaar. Geen zorgen maken dus!!!

Liefs, mama van Jari

Is niks ernstigs hoor, niks om je zorgen over te maken.
Het is een goedaardig bloedvatengezwel en trekt vanzelf weer weg.
Het is alleen vervelend als het op een zichtbare plek zit.
Sil

ja, JCB heeft er eentje op zijn bovenlip. het is nu (16 maanden) al minder dan de eerste maanden. ik heb beloofd dat als het nog lelijk is als hij 18 jaar is, hij er door een huidarts wat aan mag laten doen. nu plaagt mijn man me wel eens als ik JCB opgehaald heb uit het KDV of ik het goede jochie wel mee heb... ja, hoor, een jochie met een vlekje eraan.
en mensen zeggen nu heel lief: wat heeft hij mooie ogen.
maar ik verwacht dat je het niet meer ziet als hij naar de basisschool gaat.

Ja mijn zoontje heeft het ook alleen op zijn wang hele vervelende plek dus.Je ziet de mensen kijken en staren.Er was zelfs iemand zo stom om te vragen toen hij 2 maand was of hij te wild had gespeeld.Toen zij mijn moeder die ook mee was nee meneer hij is gevallen met zijn fietsje.Wat zijn sommige mensen toch stom.Op het moment zakt hij al mooi af hij wordt al wat witter.

Ik vind de reactie van je moeder erg sterk! Moest er zelfs een beetje om lachen.
Ik kan me voorstellen dat het vervelend is, als je kindje er 1 in het gezicht heeft. Ik hoop voor diegenen dat het snel minder zal worden.
Sil

Terug
Bovenaan