Aardbeienvlek/hemangioom!

Hi,
Onze Cas heeft ook een aarbeienvlek. Op zijn voetje, op de rand met zijn been. Hij heeft er nu geen last van en ik heb geen idee of dat straks wel zo kan zijn met het dragen van schoentjes, maar daar maak ik me nu niet druk over. In 95% van de gevallen verdwijnt deze vlek gewoon weer. Dus daar ga ik maar van uit. In het begin vond ik het wel een "eng" vlekje, omdat het zo broos lijkt. Net alsof het zo kan gaan bloeden, maar er zit gewoon normale huis overheen. Nu zijn we er aan gewend en wassen en drogen hem net zo af als de rest van zijn lijfje.

Gr. Tamara.

Mijn broertjes heeft een aardbei op zijn wang. Het was pas zichtbaar toen hij 6 weken oud was en was toen een pukkeltje. Het is steeds groter en donkerder geworden, op een gegeven moment zelfs paarsig en zo groot als een riksdaalder. Schrik dus niet als het gaat groeien, groter en dikker  en feller van kleur wordt, want op een gegeven moment wordt het ook weer lichter en slinkt het.

Hij is nu bijna 12 en het is nu een klein heel lichttrose vlekje waar je bijna niks meer van ziet. Mijn moeder heeft een paar gesprekken bij de kinderarts gehad omdat ze het toch wel in de gaten wilde houden. De ene arts zei dat het met 4 jaar over was, de andere met 8 jaar, ze weten het niet zo goed, dus maak je geen zorgen als het er met 4 jaar nog zit.

Je kan het ook laten laseren maar daar houdt je kleine een litteken aan over, zou het persoonlijk niet doen aangezien het vanzelf weggaat.

De opmerking zijn inderdaad wel sneu. Ik weet nog goed dat hij na zijn eerste dag peuterschool voor de spiegel stond, de aarbei aanwees en vroeg wat heb ik hier nou? Dat hadden blijkbaar alle kinderen gevraagd. Bij de winkels vroegen ze altijd of hij was gevallen, zich had gestoten, soms mochten kinderen van hun ouders niet bij hem zitten bij de winkels met tv,    alsof het iets besmettelijks was. Mijn broertje is er zelf gelukkig op school of sport nooit mee gepest

Een heel verhaal, maar dan weet je in ieder geval de hele fase!

Gr Melani

hoi hoi

ja hoor hiet ook eentje.
linsey heeft een aardbeienvlek in haar oortje.
meteen vanaf de geboorte al, het begint nou wel wat kleiner te worden.
vroeger heb ik het zelf ook gehad midden op mijn hoord bij mijn haargrens, maar daar zie je nu niks meer van

groetjes danielle

Mijn zoontje heeft   ook een aardbeienplek en hij is nu bijna 3 maanden oud. Het leek groter te worden maar bij het CB hebben ze hem opgemeten en       dat was niet het geval.... Mijn man zei ook al dat het als het groter wordt en onze zoon heeft er last van dat het   weg wordt gehaald maar iedereen die ik erover   vetel of die er zelf over verteld die   verteld ook dat het vanzelf weer weg gaat.. Nou dat hopen we dan maar he!!!

groetjes Annous (trotse moeder van Djim)

He hoi je kunt er vanuit gaan dat hij helemaal weggaat hoor.Mijn zoontje is nu 22 maand en je ziet het met de dag wegtrekken.Het is gegroeid tot een maand of 3/4 toen stil blijven staan en met een jaar ong werd het plekje lichter.Ga proberen om fotos te plaatsen van toen en nu.

Wat een leuk ventje Lizzie!
En idd, je ziet de plek per foto vervagen.
Sil

Ik heb er zelf eentje gehad in mijn nek tot aan mijn begin 20, mijn zoontje had er twee op zijn rug en die waren zo goed als weg dat hij 1 was en mijn dochter heeft er 2, eentje op haar boven arm....ik noem het haar tattoo, en eentje in haar zij. Bij haar worden ze wel steeds groter en roder....ze is nu 7 maanden...ik ben benieuwd hoe het bij haar gaat verlopen. Ik heb er in mijn pubertijd wel last van gehad en schaamde mij er erg voor en wilde alleen maar koltruitjes aan om het te verbergen.....maar meestal zijn ze met een paar jaar weg.

Terug
Bovenaan