Aardbeienvlek/hemangioom!

Het is erfelijk. Mijn zoontje had er een op de binnenkant van zijn enkel, linkerbeen. Met twee jaar was ie helemaal weg.
Mijn dochtertje heeft op precies hetzelfde been, zelfde plek ook een ooievaarsbeet/aarbeienvlek. Alleen is het deze keer een hele heftige, en heel groot en dik! (sommige babies hebben een hele grote pukkel, zo dik kan ie worden!).
Hij bloed wel snel, de huid is daar toch een stuk dunner. En omdat zij een extreem droge huid heeft, bloed het gewoon zomaar.
Maar het gaat weg, en is gelukkig op een onzichtbare plek.

Een ooievaarsbeet en een aarbeienvlek zijn 2 verschillende dingen.
Sil

Nee hoor, het is hetzelfde volgens mijn CB. Wat is dan het verschil volgens jou?

Nee hoor, het is hetzelfde volgens mijn CB. Wat is dan het verschil volgens jou?

ik heb het opgezocht, ooievaarsbeten zijn oppervlakkig, aarbeienvlekken zijn bobbelig en worden vaak groter en dikker. Het is wel hetzelfde wat betreft de oorzaak: een teveel aan bloedvaatjes. Beiden gaan weg, aarbeienvlekken bij hoge uitzondering niet.
Mijn dochtertje heeft dus een aarbeienvlek. Want het is heel bobbelig en dik.

hoi,
ons zoontje heeft er een onder zijn ribbenboog. Hij is groot en groeit nog steeds. Daarnaast heeft hij ook ooievaarsbeetjes in zijn nek en boven zijn oogleden. De ooievaarsbeetjes lijken wel wat minder intens te worden.
Volgens het CB waar wij zijn (Harderwijk) wordt de aarbeienvlek vanzelf weer kleiner, wordt dan eerst wat blauw in het midden hebben ze mij vertelt.
Wel een raar idee zo'n bloedvatengezwelletje. Ik ben als de dood dat het openschuurt, dat kan ook heb ik me laten vertellen.

Groetjes,
Stanneke

Terug
Bovenaan