Achternaam van mama of papa?

Tessa heeft ook papa's achternaam. Eigenlijk twijfelden we er niet eens over. We zijn niet getrouwd, maar vind het toch wel speciaal dat Tessa zijn achternaam heeft. Achteraf ook wel mooi, omdat het in zijn familie het eerste meisje was dat geboren is sinds ongeveer 20 jaar!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Allebei de kinderen hebben de naam van mijn man en ik ook. Ik heb er eigenlijk helemaal niet bij stil gestaan ik vindt het heel normaal dat ze de naam van de vader krijgen in onze situatie ik kan me situaties voorstellen waarin je je kind de achternaam van de moeder geeft.

Groetjes sandra

HOI
Mila heet hetzelfde al papa.
wij gaan over 5 weken trouwen en   dan heet ik dus ook zo.
verder zou ik het ook zo gedaan hebben als me niet zouden gaan trouwen.
wij zijn daar lekker ouderwets in hihi.
groetjes piewie

hoi hoi
annique heeft de achternaam van mij
maar dit was niet echt de bedoeling
mijn vriend zijn ex wil niet de scheidingspapieren tekenen,, ( ze zijn al 3.5e jaar uit elkaar) maar ze werkt t tegen
hierdoor kan mijn vriend nog steeds zijn eigen kind niet erkennen en kan ze niet zijn achternaam krijgen............
ik kan dat mens wel wat doen , maar ja ze zei dat ze binnenkort zou gaan tekenen.
ze heeft nu zelf een nieuwe vriend en dan kan het ineens wel....
sorry hahaha ff gal gespuugd hihi
beetje gevoelig onderwerp hier
liefs sandra

Hoi hoi,

Twan heeft ook de achternaam van zijn papa, ook omdat ik hem ook heb en omdat ik eigenlijk ook vind dat het zo hoort. Het is toch ook zijn kind?? En mijn achternaam is niet super. Begint met een T. en mijn man ook. Voordat we gingen trouwen zei hij als gein, zullen we in Assen gaan wonen? Dan neem ik jou  naam aan en ben ik de TT van Assen hahaha...  en dat zou Twan dus ook zijn. Toch maar niet....

Hier dus lekker origineel de achternaam van mijn man. 1e kleinkind, jongetje, dus stamhouder.

Liefs Maaike mv Twan

Euh Esmeeke... bedoel je niet 2007??

Voor de dames die het vroegen: mijn meisjesnaam is oude Kempers (idd: 2 woorden, de eerste met een kleine letter!). Als je iemand tegenkomt die zo heet is het dus gegarandeerd familie van me

Hoi!!!
Onze meiden en ikzelf hebben de naam van papa, wij zijn getrouwd en ik vond het leuk om zijn naam te hebben, wel in combi met mijn eigen naam maar dat gebruik ik alleen bij officiele dingen en dus niet dagelijks.
En voor ons dus logisch dat de meiden ook papa's naam dragen.
Ik vind het wel bijzonder dat een aantal kindjes de naam van mama hebben, zeker in jou geval Myrna. Leuk onderwerp

groetjes Danielle.

Terug
Bovenaan