actief en geen uitdaging

Hoi meiden,

Nu het zulk regenachtig weer is ga ik eigenlijk niet naar buiten met Daniel, alles is nat en vies en naar een klimrek of iets dergelijks hoef je niet te gaan daardoor.
Nu heeft Daniel energie voor 10.
Ik vermoed zelf dat doordat hij zn energie niet kwijt kan, gewoon elke keer blijft spoken en niet lekker gaat slapen snachts.
Daniel uit de box is echt geen optie, hij maakt echt alles stuk en raust hier door het huis en kan echt niet zelf spelen.
In de box daarintegen speelt hij best lief, maar kan hij echt zn energie niet kwijt.

Hebben jullie tips om nu in de herfst met je kindje te doen waardoor ze hun energie op kunnen maken?
En hoe zijn jullie kindjes?

Liefs Marina

hoi hoi
ja ik ga vaak wandelen met de kids en zo even wandelen naar opa:)caithlyn kan zich gelukkig heel goed binnen en buiten vermaken alleen of met andere kindjes ze is daarin echt heeeeeeel makkelijk.....
maar zit daniel dan de hele tijd in de box???uberhaut datie nog in de box wilt is knap hahaha
verder als ik thuis met met caithlyn ga ik met haar tekenen knutselen verfen gewoon wat ze leuk vind maar ze kan ook gerust een half uur achter elkaar tv kijken soms zelfs langer
ook heeft caithlyn een speelding van fisherprice (zebrapaard) en dat is net zo,n stier ding hahah waar je op kan draaien alles heel goed voor je energie op hyves staan wel foto,s zal hem nog keer omhoogplaasten op onze gezamelijke hyves pagina:p

sterkte

xxx

Hey,

Hier ook een buiten ventje. Hij heeft wel vaker pech omdat ik ook rekening moet houden met Demi. Vervelend dat ze allebij andere slaaptijden hebben.

Toch merk ik dat hij het geweldig vind om met slecht weer naar buiten te gaan. Dus dan maar met de laarsjes en 'slechte kleren' naar buiten. ( In de regen.... Grr)

Binnen probeer ik hem ook 1 op 1 aandacht te geven, door samen met hem te lezen, kleuren of blokken bouwen. Dat is meestal ook maar even, want dan komt Demi ook weer. Toch begint hij zich nu vaker ook alleen te amuseren.

En mijn grote favoriet...... Gewoon een uur in bad laten zitten voor het slapen gaan!!!!!! Beetje warm water, worden ze ook loom van..., en spetteren maar!

Groetjes Wen

Jij hebt een lekkere rauser, haha. Wel leuk maar niet altijd even relaxed voor jou.... Hoe speelt Daniël binnen met (nieuw) speelgoed, bv duplo, of iets dergelijks? Wel goed dat hij zichzelf aardig kan vermaken in de box. Dat houdt het overzichtelijk voor hem. En voor jou.....
Tja, ik heb een meid, dat is misschien iets anders? Leah houdt erg van muziek. Verder is ze ook wel ondernemend uit de box. Speelt momenteel veel met duplo, en het keukentje van de grotere kids (in-uit enz). Ze kan zich binnen dus wel goed vermaken. Ook een emmertje met wasknijpers o.i.d. doet het nog goed.
Is bij Daniël het probleem vooral met naar bed gaan en inslapen, of is hij ook tussendoor een slechte slaper, veel wakker enz.? Is hij bang of heeft hij geen zin om naar bed te gaan?
Succes met je kleine wervelwind!!

Daniel speelt in de box voornamelijk met boekjes.
Die scheurt hij uit elkaar, vouwt ze aan alle kanten dubbel, vaak sleurt hij het gordijn in de box draait het gordijn om hem heen en gaat zo liggen kletsen en doen.
Mijn schoonzusje werkt bij de kringloop die neemt vaak dikke kartonnen boekjes mee, en zij kan het voor de helft van de helft meenemen dus heb ik voor een euro bijv 3 boekjes.
Verder heeft ie in de box zo een magneetplaatje waar je op kan schrijven; alleen ging gisteren het pennetje kapot, dus moet effe een nieuwe halen bij de kruidvat (tip; 1.50€)
en geef hem vaak wat duplo waar hij zich dan mee vermaakt.

Uit de box ' speelt' Daniel met de duplo;
Niet echt bouwen of iets, maar alleen blokjes van elkaar af halen (en mama maar bouwen)
en als die dit na krappe 10 minuten zat is gaat hij er mee gooien.
Uit de box heeft hij gewoon een hele korte spanningsboog, hij kijkt of speelt ergens 5 minuten mee, de duplo houd hij dan nog het langste vol, en gaat weer verder.
Probeer je hem bij 1 bepaald ding te houden word hij strontvervelen en gaat echt klieren.

Verven, kleuren, of tvkijken heeft ons woelwater echt geen geduld voor, en smeert alles onder behalve het papiertje, of stopt het in zijn mond.

Hij gaat s'avonds ook altijd douchen, hij gaat dan met ons mee, ik ga dan eerst en neem hem mee, dan gaat mijn man na mij met hem en kan ik ondertussen weer afdrogen en aankleden en dan is mijn man zo wel klaar en ga ik Daniel afdrogen, dus hij staat altijd s'avonds wel zo een 20 minuten tot een half uur onder de douche.
Dit vind hij heerlijk maar echt loom word hij er niet van.
(we hebben geen bad)

S'avonds brachen we hem altijd 7 uur naar bed maar dat doen we express al om 8 uur, zodat hij wat moeier is en minder kliert boven in zijn bedje.

Overdag kan ik Daniel wel naar bed brengen maar slaapt hij gewoon niet en als hij slaapt, dan duurt dit vaak maar een half uurtje maximaal drie kwartier.
En de rest van de dag is ie gewoon lekker aanwezig.

Ben net anderhalf uur met hem op stap geweest.
Eerst een stuk gewandelt naar de ah, en daar in zo een autokarretje met hem een kwartier door de winkel gereden (alleen potje fruit gekocht dus die mensen zullen wel denken, hihi)
en toen weer terug een ommetje gelopen.
Hij ligt nu te slapen al zo een 20 minuten, dus ben benieuwd, had het idee dat hij nou wel echt moe geworden was.

Liefs Marina

heyhey

warom ga je niet lekker naar buiten met je mannetje??
doe hem kaplaarsjes aan en een regenjasje en gaan met die banaan.
wat is er nou leuker dan lekker in de plassen stampen??
nathalia vind het helemaal geweldig hoor.
en ach... mama wast wel toch??

:p neem voor jezelf een paraplu mee hahaha

binnen speelt nathalia met haar loopwagentje, de bal, duplo, poppen, ze gaat op de bank zitten om bumba ofzow te kijken of we gaan samen lekker knutselen.
tekenen, vingerverven, knippen en plakken enz.
we hoeven ons geen moment te vervelen hihihi

liefs, do

zit nu even alle reacties te lezen he.
waar je je baby badje dan?
daar kan hij ook nog in hoor. gewoon zitten.
zet t badje op de grond, dus niet op de standaard en hij kan lekker spelen.
doe daar lavendel olie in of weltrusten badje van de etos.
van lavendel worden kinderen moe.
(en ik zelf ook hahaha )

als nathalia gaat verven, zit ook alles onder hoor, behalve t blaadje.
das toch leuk?? we hebben altijd de grootste lol hihihi
en ook nathalia probeert t in haar mond te doen, maar daar ben ik bij natuurlijk ,dus haal dan haar vingers weg, en zeg dat dat vies is.

nou, succes ermee :D

Jeetje lastig hoor!
Lekker naar buiten zou ik ook zeggen. Ondanks dat alles nat is..... de lekkerste tijd van het jaar om naar het bos te gaan is de herfst vind ik. Lekker met laarsjes aan door de bladeren lopen, opzoek naar kastanjes, eikels en beukenootjes etc. Heerlijk!!!
Ohw ik ruik de bosgeur alweer hahaha.
Wedden dat ie na zo'n wandeling als een blok in slaap valt!
Maar goed ik weet ook dat je zoiets niet iedere dag kan doen en je moet ook maar net een bos in de buurt hebben.
Heb je geen tuin? Dan laat je hem gewoon in de tuin aan rommelen. Met een bal ofzo. Jij kan desnoods gewoon binnen voor het raam gaan zitten. Als ie dan uitgespeeld is zet je hem onder de warme douche en hup naar bed.

Succes iig!

Liefs Trudi

Terug
Bovenaan