actief en geen uitdaging

Hoi,

Bij de Hema heb je voor 11euro een regenpakje, trek hem dat aan en ga lekker het bos in!!
Ik ga ook met dit weer het bos in, vinden ze heerlijk, zolang je ze goed aankleed is dat geen probleem, ook mogen ze van mij altijd gewoon de tuin in, ik kleed ze gewoon warm/droog aan!
Indoordoorspeeltuintjes is idd ook heel leuk, er zit wel veel prijsverschil in dus even kijken waar je gaat!

Gr MJ

hey marina

als ik jouw verhalen zo lees, mag ik echt mn handen dichtknijpen met nathalia hoor hihihi
natuurlijk doet nathalia ook dingen die niet mogen en ook nathalia zit wel eens in de hoek.
ben gelijk toen ze begon te kruipen al begonnen met leren waar ze wel en niet aan mag zitten maar nogmaals: natuurlijk is nathalia af en toe ook een dondersteentje.

ook wij hebben de box nog.
daar zit ze in als ik ga roken.
huis schoonmaken helpt ze mee.
ik geef haar een lege fles cilitt beng, en een doekje en poetsen maar hihihihi
stopcontacten heb ik allemaal weg gewerkt, zodat ze ze niet ziet.
(door er bv een plantje voor te zetten, een kast enz)
en ja, kinderen maken nou eenmaal een zooitje.
mama is er om dat later op te ruimen.
ook nathalia pakt alle foldertjes, gooit ze over de grond, scheurt ze kapot en laat t daar voor oud vuil op de grond liggen. ach ja, mama ruimt wel op :D
nou heb ik ook wel de instelling van:
ik ruim zo veel mogenlijk op, maar als t nog steeds een klein beetje een zooitje is, lekker boeiend dan hoor. mijn huis is echt niet altijd spik en span.
dit is een huis waarin geleeft wordt.

zo ziet onze dag er meestal uit (globaal)

0800 wakker. naar beneden, boterhammetje eten, wat drinken, 5 min de box in. mama roken
0830 naar boven. wassen, aankleden, tandjes poetsen, bedje verschonen/opmaken
0900 mama/papa kamer bed opmaken.
nathalia gaat met me mee en "helpt"
0905 naar beneden. opruimen/ poetsen
1000 koekje eten, drinken
nathalia gaat lekker spelen of tv kijken
1200 boterham eten, drinken
1215 naar bedje
ik ga dan haar speeltjes opruimen
en boven aan de slag. (badkamer, onze kamer schoonmaken, stoffen en als dat al is gebeurd want dat doe ik natuurlijk niet elke dag hihi is het lekker mama tijd)
1400 wakker. aankleden en naar buiten toe.
eendjes voeren, naar t park, boodschappen halen, naar de bieb, op visite, voor de deur rond laten rennen, naar de dierentuin, naar t winkelcentrum om haar daar rond te laten rennen enz)
1600 eten klaar zetten
1630/1700 erwin thuis. ik eten maken, erwin met nathalia spelen.
1730/1800 eten aan tafel
1810 nathalia heeft t wel gehad met eten, en gaat de box in. mama en papa kunnen verder eten
1830 nathalia in bad
1900 nathalia naar bed
mama en papa hebben weer even tijd voor hun zelf :D:D:D

zijn allemaal richtlijnen hoor, en sinds een week ben ik zo misselijk sochtends dat ik t schoonmaken meestal doe als nathalia slaapt.
en wat ik niet red, red ik niet hoor. heel simpel :D
nathalia zit per dag ongeveer een half uur in de box.
soms ook iets langer want dan ben ik trug van roken (op t balkon) maar dan heeft ze t zo naar haar zin dat ik haar erin laat, tot ze roept : mama uit hahaha)

wat vindt je vies aan buiten zijn als t regent?
voel je niet aan gevallen hoor, iedereen is anders toch.
maar ben erg benieuwd naar de achterliggende reden :D

nou ja, t is al weer n heel lang verhaal geworden :D

liefs, do

Marina, mijn oudste was niet zo moeilijk, die deed wel vanalles wat niet mocht, maar luisterde veel sneller naar NEE.
Renske is wat dat betreft was dwasser. Die neemt geen NEE als antwoord aan. Ik haal haar ook een keer of 5 van de tafel per dag en ook een aantal keer uit de kastjes. Maar dat moet ze leren. Ze moet leren luisteren. Anders wordt het volgend jaar op de peuterspeelzaal een drama. Het is een tijdje heel erg geweest, dan draaide ik me om en deed ze weer iets wat niet mocht. Ik heb het NEE zeggen volgehouden en nu gaat het beter.
En de deuren kan ze nog niet open maken, dus als ik de deur naar de wc dichtlaat gaat het goed. Laat mijn oudste hem openstaan, dan heeft Renske idd. de wc borstel te pakken.
Renske heeft ook wel eens een half uur gekrijst, omdat ze niet met rolschaatsen naar binnen mocht. Maar het antwoord was nog steeds NEE!
Echt straf geven doe ik niet vaak. Alleen als ze haar zus expres pijn doet. Verder zeg ik dus duidelijk Nee, en haal haar als het nodig is 10 keer weg bij iets dat niet mag. En dan probeer ik haar een alternatief te geven. Spelen met de gekleurde bekers van de Ikea, een puzzel, een boekje.

hey reisa:

rolschaatst renske al???
wouuuww :D wist niet dat ze al zulke kleine rolschaatsjes hadden.
waar heb je die gekocht als ik vragen mag?
vind ik eigenlijk wel een heel leuk idee :D

liefs, do

Ze rolschaat niet echt hoor. Ze heeft dan de rolschaatsen van haar zus, dat zijn van die oefenrolschaatsen, waar ze met schoenen aan inkunnen. Dan doe je een bandje vast en zitten ze vast. Je kan ze op maat maken door ze in of uit te schuiven.En je kan de wieltjes helemaal vast zetten, dan kan je er alleen op lopen, (zo zet ik ze voor Renske). Ze kunnen ook in stand twee, dan rollen ze alleen vooruit (dacht ik) en in stand drie rollen ze vrij.
En tja alles wat grote zus doet, wil Renske ook!
Ik heb deze bij de Intertoys gekocht, van Barbie zijn ze, maar ik heb ze ook gezien bij Toys XL.

Quinten is dan ook een hele makkelijke jongen.

Dit is ons ritme:
8uur:
uit bed gordijnen en raam open bed opmaken
Quinten uit bed en daar ook het bedje opmaken en gordijnen enz open.
Kleertjes mee en naar beneden.
8.15:
bordjes pap maken en eten.
8.30:
Aankleden en lekker laten spelen.
Wast mama vaak even af en dan even met quinten spelen.
9uur.
mama aan de gang in het huishouden.
10 uur:
theetijd met een koekje.
dan tot 12uur of bodschapjes oid maar naar buiten.
12 uur eten.
half 1 quinten naar bed en mama heeft 'mamatijd'
14uur quinten eruit en dan weer spelen.
15uur fruittijd. stukje fruit krijgt hij en drinken.
mama gaat dan het eten voorbereiden en dat kan dan om half 5 aan.
17uur eten en 19ur quinten in bed.
als hij gespeeld heft moet hij zijn eigen speelgoed opruimen samen met 1 van ons.
dan pyama aan, tandenpoetsen en naar bed.

de rest van de avond is van ons samen.

Hallo marina,

als ik jouw verhaal zo lees, kan ik me voorstellen dat je af en toe met je handen in het haar zit. Ik zou dat ook hebben. Het is een lastige situatie maar Daniel zal toch moeten leren wat nee is, hoe moeilijk ook. Bente is een meisje die, als Tijn er niet is, lief kan spelen en zichzelf heel goed kan vermaken. Als ik jou was, zou ik een vrijblijvend het cb bellen, om te horen of zij nog tips hebben.
Hij zal zijn grenzen moeten ontdekken en jij moet hem daar bij helpen. Een duidelijk vast ritme is fijn voor hem, en voor jou ook. Jullie weten dan, uiteindelijk, waar je aan toe bent. Laat hem dan ook zelf spelen, en sluit af en toe je ogen voor wat hij doet, het moet natuurlijk niet gevaarlijk worden.

Mocht je het met stopcontacten echt gevaarlijk vinden, er bestaan kindveilige stopcontacten, die zijn beveiligd en daar kunnen ze niks uitpeuteren.

Succes er mee,

groetjes Danielle

Terug
Bovenaan