hey marina
als ik jouw verhalen zo lees, mag ik echt mn handen dichtknijpen met nathalia hoor hihihi
natuurlijk doet nathalia ook dingen die niet mogen en ook nathalia zit wel eens in de hoek.
ben gelijk toen ze begon te kruipen al begonnen met leren waar ze wel en niet aan mag zitten maar nogmaals: natuurlijk is nathalia af en toe ook een dondersteentje.
ook wij hebben de box nog.
daar zit ze in als ik ga roken.
huis schoonmaken helpt ze mee.
ik geef haar een lege fles cilitt beng, en een doekje en poetsen maar hihihihi
stopcontacten heb ik allemaal weg gewerkt, zodat ze ze niet ziet.
(door er bv een plantje voor te zetten, een kast enz)
en ja, kinderen maken nou eenmaal een zooitje.
mama is er om dat later op te ruimen.
ook nathalia pakt alle foldertjes, gooit ze over de grond, scheurt ze kapot en laat t daar voor oud vuil op de grond liggen. ach ja, mama ruimt wel op

nou heb ik ook wel de instelling van:
ik ruim zo veel mogenlijk op, maar als t nog steeds een klein beetje een zooitje is, lekker boeiend dan hoor. mijn huis is echt niet altijd spik en span.
dit is een huis waarin geleeft wordt.
zo ziet onze dag er meestal uit (globaal)
0800 wakker. naar beneden, boterhammetje eten, wat drinken, 5 min de box in. mama roken
0830 naar boven. wassen, aankleden, tandjes poetsen, bedje verschonen/opmaken
0900 mama/papa kamer bed opmaken.
nathalia gaat met me mee en "helpt"
0905 naar beneden. opruimen/ poetsen
1000 koekje eten, drinken
nathalia gaat lekker spelen of tv kijken
1200 boterham eten, drinken
1215 naar bedje
ik ga dan haar speeltjes opruimen
en boven aan de slag. (badkamer, onze kamer schoonmaken, stoffen en als dat al is gebeurd want dat doe ik natuurlijk niet elke dag hihi is het lekker mama tijd)
1400 wakker. aankleden en naar buiten toe.
eendjes voeren, naar t park, boodschappen halen, naar de bieb, op visite, voor de deur rond laten rennen, naar de dierentuin, naar t winkelcentrum om haar daar rond te laten rennen enz)
1600 eten klaar zetten
1630/1700 erwin thuis. ik eten maken, erwin met nathalia spelen.
1730/1800 eten aan tafel
1810 nathalia heeft t wel gehad met eten, en gaat de box in. mama en papa kunnen verder eten
1830 nathalia in bad
1900 nathalia naar bed
mama en papa hebben weer even tijd voor hun zelf

zijn allemaal richtlijnen hoor, en sinds een week ben ik zo misselijk sochtends dat ik t schoonmaken meestal doe als nathalia slaapt.
en wat ik niet red, red ik niet hoor. heel simpel

nathalia zit per dag ongeveer een half uur in de box.
soms ook iets langer want dan ben ik trug van roken (op t balkon) maar dan heeft ze t zo naar haar zin dat ik haar erin laat, tot ze roept : mama uit hahaha)
wat vindt je vies aan buiten zijn als t regent?
voel je niet aan gevallen hoor, iedereen is anders toch.
maar ben erg benieuwd naar de achterliggende reden
nou ja, t is al weer n heel lang verhaal geworden
liefs, do