Advies gezocht, uit elkaar gaan met baby

[quote quote=10536833]Nu ik nog meer over je situatie lees, denk ik dat het meer is zoals bij mijn vriendin dan als in mijn situatie. Het grote verschil zit er in dat ik mijn man zie proberen zich aan te passen ook al slokt zijn werk hem op. Wat jouw vriend doet lijkt op gaslighting. Ken je dat? Zo niet Google maar eens, want dat is heel naar. Dan hoop je continu op verbetering maar je ziet er nauwelijks iets van. Je gaat dan op eieren lopen zoals je schreef. Ik heb dat niet, want mijn man zegt meestal geen nare dingen tegen me. En als hij het wel eens doet, dan biedt hij zijn excuses aan. Dat is denk ik het grote verschil. Ik heb een manager gehad die dat deed en dat was echt heel lastig. Je kunt het wel doorbreken als de andere het ook inziet en zich wil aanpassen. Als degene het wel best vindt dan is het niet op te lossen.[/quote]Daar had ik nog nooit van gehoord, heb het meteen gegoogled! Ik herken idd wel dingen.. vooral de effecten bij mijzelf. Maar ik geloof niet dat hij dit bewust doet. Want we gaan al 9jaat en ik ben eigenlijk heel zelfverzekerd en standvast. Al is dat idd een stuk minder geworden. En excuses aanbieden komt niet in zijn woordenboek voor. Kon hij dat maar.

[quote quote=10536873]Ik vind het heel verdrietig voor je dat je in zo’n situatie zit. Het feit dat hij zegt dat hij alleen bij je is vanwege jullie kind zegt eigenlijk al genoeg. Dan is er ook niet de wil om te investeren in de relatie. Er is zoals ik het lees geen respect voor jou, en geen liefde voor jou. Als je echt om elkaar geeft dan gun je elkaar toch een gelukkig leven? En wat daarvoor nodig is bespreek je in alle redelijkheid met elkaar… en je probeert de ander echt te begrijpen en in elkaars schoenen te staan…. Je kunt je dan ook afvragen hoe zinvol relatietherapie is… ik vind het dan wel bijzonder dat hij daarin meegaat. Ik zou hem dan, op dat moment in een sessie, willen vragen wat voor hem het ultieme doel is wat hij daarmee zou willen bereiken.
[/quote]Ik denk dat hij meegaat omdat dat goed voor hem staat als het eventueel hard tegen hard word als hij teveel van die kleine wil eisen .

Nee die liefde voor mij is weg. Vanaf dar ik begon te protesteren dat hij te weinig tijd met die kleine doorbrengt en aan zijn dagindeling kom, ben ik een zeikerd.

Die vraag van jou vind ik een hele goede. Eind van de maand hebben we een sessie. Dan ga ik hem stellen. Want volgens mij, al kom ik onder een bus, is t alleen lastig voor m omdat ie een oppas moet zoeken.

Terug
Bovenaan