<p>Hallo,</p><p>Ik word binnenkort vader en wil gebruik gaan maken van het 'nieuwe' verlengd aanvullend verlof voor vaders van 5 weken, dat bovenop de standaard 1 week komt. Ik wil alle 5 weken gaan gebruiken (40u, en ontvang dan dus 70% salaris)</p><p>Het is een relatief nieuwe regeling (weinig advies te vinden online, vooral hoe het werkt qua wetgeving, die ik helemaal begrijp).</p><p>Ik hoor graag tips van ouders hoe ik die het best kan indelen, wat jullie hebben ervaren als prettigst en meest waardevol voor partner, baby, taken en bonding. Hopelijk hebben andere vaders dan straks ook iets aan dit topic!</p><p>Er zijn meerdere opties die ik zo zie:</p>De 6 weken achter elkaar opnemen na de geboorte. Dus fulltime thuis zitten. Zogauw de 6 weken voorbij zijn, zou ik weer direct fulltime gaan werken2 dagen per week opnemen na de eerste vrije week die je sowieso krijgt. Dan werk ik nog 3 dagen per week. Dan kan ik: ~13 weken lang, iedere week 2 dagen vrij nemenAlleen de eerste standaard week nemen, en de 5 weken pas veel later opnemen, bijv als mijn vrouw weer moet gaan werken (na haar verlof)Iets anders...?<p>We worden voor het eerst ouder, dus we hebben ook overgelegd maar weten niet wat het prettigst is. Daarom hoor ik graag jullie als ervaringsdeskundige. Nogmaals: m'n vraag gaat niet over de wetgeving zelf, daar is online voldoende over te vinden. De vraag gaat over advies van indeling.</p><p> </p><p>Groetjes</p>