Advies indelen 5 weken vaderschapsverlof

Mijn partner was de eerste twee weken volledig thuis. Daarna is hij 2 dagen in de gaan werken op de dagen dat onze oudste naar de opvang ging. Hij is zo al met al een week of 10 veel thuis geweest. Dat was ook heel hard nodig omdat ons tweede kindje in het begin veel huilde en ik zelf niet goed in mijn vel zat. Ik ben heel blij dat mijn partner zo veel thuis is geweest. Ik weet niet hoe ik anders die periode zo door had moeten komen?
Veel geluk alvast met zn drietjes!

Wij hadden ervoor gekozen om de dagen pas op te nemen nadat de kraamhulp weg was. Alleen door een overlijden van een van onze ouders kreeg mijn man ook de eerste weken vrij. Het was heel fijn om de eerste twee weken samen te zijn. Daarna heeft hij toen ik weer aan het werk ging 1 dag in de week opgenomen.

Na de geboorte zijn wij samen 2 weken thuis (is onze eerste). Dan neemt mn partner na mijn verlof zijn verlof op. Zo hebben we beide ook een periode intensieve tijd met de kleine. Wij geloven dat dat ook goed is zodat mn partner ook echt de kleine leert kennen door een op een tijd en we zo gelijkwaardige ouders worden

Allereerst gefeliciteerd!
Mijn man heeft 6 weken achter elkaar opgenomen en heeft nu echt een hele leuke band met zijn dochter.  Ook al is alles voorspoedig verlopen, ik vond het zo fijn om er niet alleen voor te staan. Ik had niet anders gewild en hij ook niet. We waren al onafscheidelijk en erg hecht met zijn tweeën en nu zijn we nog hechter geworden met zijn drieën. 
Enige waar je om moet denken is dat je geboorteverlof officieel tot max. 6 maanden na de geboorte mag opnemen. 
Het is maar net wat voor jullie het beste werkt. Luister naar je gevoel. Dat wat voor de een werkt, werkt niet voor de ander. 

Wij hebben geen gebruik gemaakt van de nieuwe regeling omdat we dan veel te veel moesten inleveren (LET OP! 70% van een maximaal salaris, dus als je daarboven verdient lever je dat wat je meer verdient ook in, tenzij anders vastgelegd in CAO)
Wel heeft hij dusdanig vakantie opgenomen dat hij bij onze tweede de eerste 3 weken volledig thuis was. Heerlijk! Het is toch wennen in een nieuwe situatie voor iedereen, dus dan even wat meer tijd hebben om het met elkaar uit te vinden vonden wij allebei heel erg fijn.
Bij onze eerste was hij de eerste 8 weken thuis, een cadeautje!

Terug
Bovenaan