Advies nodig mbt peuterspeelzaal

Feline heeft t ook een paar keer gehad dat ze moest huilen, dan zat ze niet lekker in dr vel, maar zodra je weg bent gaat het goed. En de lastigste leeftijd om te gaan wennen is tussen 1,5 en 3 jaar, is mij verteld door een psycholoog.
Achteraf gepraat hoor, maar je kan beter je kind van jongs af aan (3 maanden) naar een kdv doen, dan wennen ze (ook weer advies van psycholoog)

En ik zou net als Karin ook doorzetten, je kunt beter snel weg gaan, dan het afscheid lang rekken, want dan weet ze meteen waar ze aan toe is.
En probeer zelf rustig te blijven, want ze voelt natuurlijk wel hoe jij je voelt.

succes, groetjes Maris

hoihoi,

Ilona zit sinds de zomervakantie op de psz en gaat er met veel plezier naartoe. Aan haar kunnen we dan ook geen voorbeeld nemen omdat zij al van jongs af aan patrick mee weg bracht naar de psz, dus ze kent het daar goed... Maar haar broer daarentegen, ai ai ai....hij was 2 jaar en 3 maanden toen ie daar begon en de eerste 3 / 4 weken (dus ongeveer 8x) was het killing om hem weg te brengen. Hij huilde niet gewoon, maar was ontzettend woest, boos en gilde heel de tent bij elkaar. De juf moest hem ook echt los plukken van mij. Maar weet je wat bij patrick gewoon echt het probleem was? afscheid nemen....want als ik om de hoek was (en mezelf een slechte moeder vond omdat ik mijn kind huilend achter liet) was het voor patrick klaar en ging ie spelen..... Hij heeft de eerste paar x wel tussendoor een keer gehuild, maar was dan wel te troosten....

Heb je hier wat aan? Ik zou zeggen; je kent je eigen prinsesje het beste hoor, ik zou naar je hart (en een beetje naar de juffen luisteren)

toi toi toi!

liefs miranda

Hoi Ing,

Onze Sven gaat al vanaf dat hij 3 maanden is naar het kdv. Hij heeft ook zo zijn ochtenden dat hij niet wil en begint te huilen als ik of mijn man weg willen gaan. Dat is nu, na 2 jaar nog steeds zo. Dan hebben we hem 's ochtends wakker moeten maken of is hij gewoon een beetje chagrijnig. Hij krijst dan de hele boel bij elkaar, een echte 'drama king'.... Toch horen wij elke keer als we hem dan 's avonds op komen halen, dat hij na 5 minuten is opgehouden en lekker is gaan spelen.
Ik zou Mette dus wel blijven brengen. In dat opzicht ben ik het wel met Karin hierboven eens. Ze zal er toch een keer aan moeten geloven, is het niet op de psz dan is het straks wel op de basisschool.
Onze kindjes zitten nu ook in een moeilijke leeftijd, ze ervaren een hoop maar kunnen nog niet alles plaatsen en dan is iets al snel eng. Als Mette straks een beetje beter begrijpt wat de bedoeling is, zal ze het vast veel leuker gaan vinden.
Onlangs is Sven van de babygroep naar de peutergroep gegaan. Dat was voor hem ook een hele overgang. Hij kwam met verhalen thuis van dat kindjes iets hadden afgepakt van hem. En ja, 's ochtends was het weer huilen geblazen. En nu vindt hij het superleuk en verteld ie dat HIJ iets heeft afgepakt... haha. (zeg hem dan wel dat dat natuurlijk niet mag.....).
Je schreef ook dat Mette de vaste dingen nog niet begrijpt en dan gaat huilen. Bij ons kdv hebben ze ook vaste dingen als boekjes lezen en zo. Maar als kindjes dat echt nog niet willen, mogen ze in het lokaal gewoon iets anders gaan doen. Kleuren of zo (geen herriespeelgoed). Misschien dat je dat eens met de leidsters kunt overleggen? Zodat Mette van een afstandje op haar eigen manier kan kijken wat er allemaal gebeurd?
Even doorzetten zou ik zeggen want uiteindelijk is het zo goed voor de kindjes. Sven leert zoveel daar dat ik blij ben dat we daar aan begonnen zijn.

Groetjes,
Maike

Hoi Ing,

Onze Sven gaat al vanaf dat hij 3 maanden is naar het kdv. Hij heeft ook zo zijn ochtenden dat hij niet wil en begint te huilen als ik of mijn man weg willen gaan. Dat is nu, na 2 jaar nog steeds zo. Dan hebben we hem 's ochtends wakker moeten maken of is hij gewoon een beetje chagrijnig. Hij krijst dan de hele boel bij elkaar, een echte 'drama king'.... Toch horen wij elke keer als we hem dan 's avonds op komen halen, dat hij na 5 minuten is opgehouden en lekker is gaan spelen.
Ik zou Mette dus wel blijven brengen. In dat opzicht ben ik het wel met Karin hierboven eens. Ze zal er toch een keer aan moeten geloven, is het niet op de psz dan is het straks wel op de basisschool.
Onze kindjes zitten nu ook in een moeilijke leeftijd, ze ervaren een hoop maar kunnen nog niet alles plaatsen en dan is iets al snel eng. Als Mette straks een beetje beter begrijpt wat de bedoeling is, zal ze het vast veel leuker gaan vinden.
Onlangs is Sven van de babygroep naar de peutergroep gegaan. Dat was voor hem ook een hele overgang. Hij kwam met verhalen thuis van dat kindjes iets hadden afgepakt van hem. En ja, 's ochtends was het weer huilen geblazen. En nu vindt hij het superleuk en verteld ie dat HIJ iets heeft afgepakt... haha. (zeg hem dan wel dat dat natuurlijk niet mag.....).
Je schreef ook dat Mette de vaste dingen nog niet begrijpt en dan gaat huilen. Bij ons kdv hebben ze ook vaste dingen als boekjes lezen en zo. Maar als kindjes dat echt nog niet willen, mogen ze in het lokaal gewoon iets anders gaan doen. Kleuren of zo (geen herriespeelgoed). Misschien dat je dat eens met de leidsters kunt overleggen? Zodat Mette van een afstandje op haar eigen manier kan kijken wat er allemaal gebeurd?
Even doorzetten zou ik zeggen want uiteindelijk is het zo goed voor de kindjes. Sven leert zoveel daar dat ik blij ben dat we daar aan begonnen zijn.

Groetjes,
Maike

Ik zou het gewoon nog 1 x proberen en anders, haar er niet meer heen laten gaan, misschien is ze te jong, probeer je het over een maand of 3 weer.
Ik hoor dat wel vaker hoor!
Als Jesse het niet leuk zo vinden zou ik zeggen we hebben het geprobeerd maar op deze manier gaat het niet. dan zou ik hem er af halen.
Maar hij vind het dus wel leuk.

Succes ing
Gr Linda

Ik ken jouw kindje niet dus kan daar moeilijk over oordelen, maar als ik het op mijn eigen kind betrek dan zou ik nog even doorzetten.

Wat ik nu ga schrijven bedoel ik helemaal niet vervelend en ik hoop dat je het ook niet zo opvat. Ik zou nooit een ochtend op de psz blijven. Ik vind dat je je kind valse hoop geeft. Mette kan nu denken als ik maar lang genoeg en hard huilt dan blijft mama wel. Ik denk dat je het dan moeilijker maakt. Ik vind dat als je besluit je kind naar het kdv of de psz brengt je het ook een kans moet geven.
Ik denk dat ik in jouw situatie een termijn voor mezelf zou stellen. Dat je het bijvoorbeeld nog een maand probeert maar dan wel weggaan ook als je kind huilt. Dezelfde structuur gebruiken.
Veel succes

Hoi Ing,
Onze dochters schelen 2 dagen geloof ik. Merel is nu vandaag voor de 4de keer geweest en heeft al de hele ochtend buikpijn en als we er bijna zijn moet ik haar bij wijze van naar binnen trekken.Als we eenmaal binnen zijn en geklimatiseerd is gaat het wel tot het afscheid nemen...En ook gedurende de ochtend heeft ze momenten dat ze ineens moet huilen en mama mist.Vanmorgen hooorde ik haar buiten gillen...
Vorige week hebben ze een stukje gefilmd om mij te laten zien dat het goed ging.Merel is mijn tweede en ik weet nu dat het inderdaad een fase is en ook weer over gaat alleen bij de een wat sneller en anders dan bij de ander.Maar als ik jou was zou ik idd nog even proberen door te zetten.Kan nog wel een poosje duren horen voordat ze er met veel plezier heen gaat maar als ze er eenmaal zijn en het afscheid nemen is voorbij dan gaat het wel!
Ik wens je heel veel succes en doe vooral waar je je goed bij voelt en wat goe voelt voor Mette.
Dominique

Bedankt voor al jullie berichten. Het is fijn om verschillende verhalen te lezen. We zullen zien of het aankomende woensdag beter gaat. De laatste 3 keer op rij kregen de juffen Mette niet getroost en belden ze of ik haar kwam halen. Ze kan natuurlijk niet aan de gang blijven met de boel op zijn kop zetten daar want er zijn nog 12 andere kindjes waar de leidsters op moeten letten. Het zal wel even flink moeilijk worden als ze haar van mijn los moeten plukken aankomende week en ik twijfel of dat nou wel een natuurlijk proces is want willen wij ouders niet te graag te snel denk ik soms en wat bereiken we ermee om zo stoer te doen onze kids krijsend achter te laten omdat wij vinden dat dit nu eenmaal goed voor ze is. Soms denk ik het slaat nergens op. Ieder kind is anders en een pz moet vooral leuk zijn. Aan de andere kant kan het zomaar zijn dat ze er zo overheen is en ze het erg leuk vind. Kortom we gaan ervoor maar moeilijk blijft het wel...

gr.Ing

Terug
Bovenaan