Advies nodig over kiezen kinderwagen...

A

Anoniem

Guest
Al uren hebben we erop zitten met het vergelijken van kinderwagens, en zoals logisch zijn er overal negatieve en positieve dingen over te melden. Wat willen we met onze kinderwagen?
Lichtgewicht, makkelijk in en uit te klappen. Liefst een afwasbare hoes die in de wasmachine kan. Degelijk met goede vering zodat je kind niet wegtrilt in de stad als je over klinkers rijdt. Verstelbaar zitje zodat je kindje kan liggen maar ook helemaal recht kan zitten (niet hangen) Liefst een wagen waarin het zitje van je af en naar je toe gezet kan worden. Wil er ook goed over onverharde wegen (bos) kunnen rijden.
Jaja een hele lijst met wensen en dat maakt dus de keus er niet makkelijker op.
Op dit moment twijfelen we tussen de bugaboo cameleon en de stokke explory. Het voordeel lijkt ons nu dat de bugaboo luchtbanden heeft en je kindje minder ligt te trillen in de stad en de stokke zit je kindje lekker hoog.
Heel graag zou ik jullie ervaringen horen over 1 of meerdere van deze (of andere) wagens. Hoe is de degelijkheid, voor welk terrein geschikt enz?
Alvast heel erg bedankt!!

Liefs Nathalie

Wij hebben de bugaboo.
Deze is voor alle tereinen geschikt. Je kan er zelfs wieletjes afhalen wanneer je bijvoorbeeld over het strand rijdt zodat je maar 2 wielen door het zand hoeft.
De stokke heeft de zelfde kwaliteit.  
Het voordeel van  de bugaboo  vind ik dat je er als je een andere kleur wilt deze erbij kan  kopen zodat je  kunt wisselen.
Ook Vind ik het erg makkelijk dat er een gebruiksaanwijzing dvd bij zit zodat je gelijk kunt zien hoe het allemaal werkt.
Veel suc-6  met het uitzoeken van de kinderwagen.
Groetjes  

Hoi, wij hebben ook gekozen voor de bugaboo cameleon, we krijgen hem volgende maand thuisbezorgd. Ik ben eigenlijk tot die keuze gekomen door ook inderdaad net als jij hier op het forum te vragen naar ervaringen en ik heb consumentensites bezocht. Over de Bugaboo kon ik eigenlijk geen klachten vinden.

De wagen loopt heel soepel (ik heb nog geen gebruikerservaring maar daar kwam ik achter bij de testrondjes in de winkel) en de bak is best groot, groter dan bijv. bij een quinny ofzo, dus als het goed is kunnen ze daar redelijk lang in blijven liggen. Ik heb de wagen van Stokke ook gezien, maar die vond ik een beetje 'eng', ik vond die niet zo stevig ogen als de Bugaboo maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Veel succes bij jullie keuze!

Groetjes Muizeke
26 weken en 1 dag zwanger

Hoi,

wij hebben de Mutsy 4-rider. Het frame is lichtgewicht, maar omdat wij er luchtbanden onder hebben nu wel wat zwaarder. Degelijke wagen, waarbij zitje naar je toe en van je af kan, plat of helemaal rechtop. Ik vind de wagen erg lekker lopen en inderdaad geschikt om meer door de stad en door het bos te hobbelen. Voordeel van de buggaboo is dat íe lichter is en ingeklapt een stuk kleiner, nadeel is dat hij nog zo'n 200 a 250 euro duurder is dan de Mutsy. (Dit was in ieder geval zo toen wij onze wagen kochten april vorig jaar.)
Succes met kiezen!

Groetjes,
Margrethe

Bedankt voor jullie reacties, de mutsy vonden wij er ook wel leuk uitzien maar ik las veel negatieve verhalen over de degelijkheid van deze wagen. Zijn er nog mensen die ervaring met de stokke hebben, daar ben ik erg benieuwd naar.

Liefs Nathalie

Heb je gekeken naar de Maxi Cosi Mura....ik kan alleen uitgaan van commentaar van gebruikers, maar zover ik die lees zijn die commentaren alleen maar goed. Hij lijkt me ook echt stevig en ik vind hem mooi om te zien.

Succes met het vinden van een kinderwagen!

hoi,
ik zou ook voor de bugaboo gaan, heb die nl ook zelf. een vriendin van me heeft de stokke, maar zou als ze opnieuw kan kiezen voor bugaboo gaan. de banden van stokke zijn nl een nadeel: enkel geschikt voor de stad, maar als je er toch geen andere plannen mee zou hebben, zijn ze beide goed denk ik. die vriendin van me heeft naast de stokke ook een quiny zapp genomen.

succes met kiezen.
jasm.

Hi!

Heb je al eens op www.kieskeurig.nl gekeken. Daar staan heel veel adviezen van gebruikers van wagens. Ik denk dat wij gaan voor de maxi cosi mura. Deze heeft op de site echt alleen maar goede ervaringen en.. je hebt geen adapters nodig voor de maxi cosi etc. dat heb je bij heel veel wagens wel weer.

Succes!

groetjes Suza

Terug
Bovenaan