Advies nodig over kiezen kinderwagen...

Hier nog een maxi-cosi Mura (3) fan!!

We hebben de kinderwagen nog niet besteld, maar weten al wel zeker dat het hem gaat worden. Ik sluit me voor de motivatie volledig bij Kippie aan!!!

Succes met je keuze!

Groetjes Anoek
(19 wk zwanger 1e kindje)

Eej dames,

Waarom vinden jullie adapters voor op de wandelwagen zo belangrijk? Maxicosi is een autostoel en niet om mee de stad of winkel  in te gaan. Het advies is niet langer dan 45 min per dag in de maxicosie en daar zit je zo maar aan. Het is echt slecht voor de ontwikeling van het kind (heupjes, rug)
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar adapters maken het wel erg makelijk om je kindje in de maxicosie te laten zitten.

Hoi,

Ik ben aan het rond kijken naar een kinderwagen, maar heb geen idee waar ik op moet letten. Waar moet een wagen aan voldoen. Wat heeft mijn kindje straks nodig om in een goede houding te zitten/liggen. Wie kan me advies geven???

groet almaz

Hoi Almaz,

Maak een lijstje met wat jij van een wagen verwacht en wat je belangrijk vind. ga dan vergelijken.

wij hebben voor de Urban Jungle gekozen. Wij zijn nml. erg veel op de hei en ik het bos te vinden enzo. En dan is een wagen met luchtbanden heel handig. de bugaboo viel voor ons af omdat die zo laag is, wel mooie wagen, maar voor ons (lange ouders) niet praktisch.

voor je kleine is het belangrijk dat hij/zij straks (na de wiegjesperiode) lekker rechtop in de wagen kan zitten. voor ons viel daarom de Quiny XS af. Maar er zijn ook mensen die dan gewoon een buggy kopen. Dus het ligt er aan wat je zelf wil. en vooral ook waar gaan jullie de wagen voor gebruiken.

hoi hoi,

ik wil je vooral adviseren om met verschillende wagens te gaan lopen.
ik had al helemaal bedacht dat ik de mutsy wilde, maar was met lopen niet geschikt.
hebben uiteindelijk de mutseart gekocht, omdat deze veel fijner was om mee te lopen.
succes met je keuze,

groetjes kwinty.

ja en nog iets, ga in de winkel ook gewoon die bak eraf halen en de wagen in klappen en uitklappen en de bak erweer op. Bij ons viel daarom ook een wagen af, omdat ik zelf de bak (reiswiegje) er niet op en af kreeg.

en mooiste is als je ook nog even gaat passen in de auto, want niet alle wagens passen in elke auto.

Onze kinderwagen is besteld, we hebben met de stokke, bugaboo en de maxi cosi mura buitengelopen, gepast in auto, ingeklapt. Ook hebben we nog even naar de mutsy gekeken maar we vonden deze er zo gammel uitzien die viel gelijk af. Hierna viel de stokke af vanwege het feit dat het kinderzitje wel erg klein was, de wagen buiten erg trilt. Toen de bugaboo, we zijn allebei lang en hij is toch wel laag. Daarnaast gaan volgens ons die kleine wieltjes aan de voorkant snel verstoppen in zand en word de boodschappentas snel vies. Ook gaat bugaboo vanaf 2008 van de luchtbanden af en komen er vol rubber banden. Toen de mura, tja het was ook een gevoel hoor grote bak, mooi comfortabel zitje met stuurtje, degelijk, 4 luchtbanden! Dus het is de mura 4wieler geworden! En dames, allemaal heel erg bedankt voor jullie advies, ik heb er zeker wat aan gehad.

liefs nathalie

Terug
Bovenaan