advies toch vaccineren kinderen onder de 5 jaar...

Hoi Meiden

het advies ligt er.
Kinderen onder de 5 jaar laten vaccineren.
Wat doen jullie nu toch?

ZIjn er kinderen gevaccineerd?
Ik dacht het wel?
hoe zijn de ervaringen?
werden ze er ziek van, merkte je iets?
Zou het graag willen horen...

Pascal

Hoi, ik hoor net het bericht op de radio.
En dacht ook meteen aan het forum en ben benieuwd wat jullie doen.
Ik ben niet zo'n voorstander maar we komen nu dus echt voor de keuze te staan.
De reden dat ik geen voorstander ben is dat je niet weet hoe je kind reageerd.
Een verkoudheid slaat bij Linde wel meteen op haar bronchiën dus misschien dan toch maar een prik!?
Ik vind het erg moeilijk en zou graag willen weten hoe jullie erover denken.
De "gewone" inentingen hebben de meiden wel gehad, eigenlijk omdat het bij het bezoek aan het cb hoort. Daar hebben we eigenlijk niet heel erg over nagedacht.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties, ik weet het gewoon nog niet.

groetjes Daniëlle

ik weet het ook niet
niet prikken vind ik eng
wel prikken ook...

andere kant, het zal toch allemaal goed getest zijn...en ze adviseren het echt niet als het niet nodig is

een vrouw hier in de straat is al een week echt flink ziek met de mexicaanse griep
als ik dat zo hoor denk ik, dan zo'n klein ventje...
jeetje, moeten we dat riscio nemen?

ook een meisje op school, moeder verteld dat ze ligt te ijlen van de koorts...nou daar krijg ik dan de rillingen van..dan denk ik kom maar op met die prik..

maar dan twijfel ik weer...

ik vind het echt heel erg moeilijk
dus inderdaad graag jullie ideeen?

Onze jongste zoon heeft een ernstige stofwisselingsziekte, dus hij moet sowieso worden ingeent. Er is ons geadviseerd om de rest van het gezin ook te laten vaccineren, zodat besmetting geen kans heeft. Dit laten we dan ook zeker doen! Wel dubbel, hoe zullen de kinderen erop reageren, maar we kunnen het ons niet 'permiteren' het niet te doen ivm met de ziekte van de kleine.

Gr Claudia

Moeilijk is het! Ergens neig ik wel naar vaccineren, al staat het me nu niet aan dat kinderen jonger dan 6 maanden nog niet mogen omdat ze daarvoor de effecten nog niet goed in kaart hebben.... waarom boven zes maanden wel dan? Waarom daar die scheidslijn....
Succes, ik vind het ook echt moeilijk!
Groetjes, Noor

Ik twijfel ook enorm.

Aan de ene kant: beter voorkomen dan genezen, maar je hoort zoveel dubbele verhalen over de inenting.

Ik denk dat ik het wel laat doen. Neem aan dat ze alles wel goed onderzocht hebben.

Vanavond bij één vandaag een reportage met deskundigen, denk dat ik daar maar eens naar ga kjiken en kijken wat de bijwerkingen kunnen zijn van de vaccinatie.

Ben ook wel benieuwd naar diegenen die al wel hebben ingeent.

Groetjes Bianca mv Marissa.

Pfoe ja ik vind het ook moeilijk. Vind het erg dubbel. Van de ene kant denk ik "ja doe maar" dan hoef ik me niet zo'n zorgen te maken, maar van de andere kant weet je inderdaad niet wat de bijwerkingen zijn. Maar ze zullen toch niet honderdduizenden mensen en kinderen gaan inenten als het niet goed onderzocht is??!!?!

Dus ik neig iets meer naar ja...maar blijf twijfelen...

groetjes,
Patty mv Nynke en Mare

Ik neig nog steeds naar niet vaccineren eigenlijk... Het middel is me nog steeds te snel in elkaar gezet, en de lange termijn effecten weet men echt nog niet. Ze kunnen me 100 keer zeggen dat er bestaande veilige middelen in zitten, maar niemand weet of die veilige middelen geen oorlog met elkaar aan gaan...
Het vaccinatie drama is hier helemaal compleet na de bekendmaking van 3 gestorven kindjes na een DKTP inenting. Ze kunnen me ook daar straks 100 keer vertellen dat ze nu een ander vaccin gebruiken, maar wie weet is het een algehele productie-fout geweest of zo, de leverancier van de plastic spuiten die een giftig afwasmiddel niet goed heeft afgespoeld. Noem maar iets belachelijks. Job krijgt dus over 2 weken ook nog geen DKTP even, die schuiven ze maar mooi een maand op totdat er meer duidelijkheid over is!
Gert-Jan neigt met de MG-vaccinatie overigens steeds meer naar wel vaccineren, en die staat erop dat Job de komende DKTP overslaat...
Moeilijk he?

Liefs, marieke

Terug
Bovenaan