advies toch vaccineren kinderen onder de 5 jaar...

Hoi,
Gisterenmiddag naar de persconferentie gekeken en ik laat de kinderen toch vaccineren. Al vind ik het jammer dat het nu pas gebeurd, misschien zitten we over een maand wel in een enorme epidemie en komen die vaccinaties te laat... het moet immers 2 keer, met een tussentijd van 2 of 3 weken. Dan zitten we dus ergens half december.
De kinderarts vetelde dat als er complicaties optreden bij jonge kinderen deze groep relatief vaak beademd moet worden.. en dat beademing op die jonge leeftijd soms gevolgen heeft voor de longen voor de rest van hun leven..... dat wil ik echt niet op mijn geweten hebben.
En daarbij geloof ik ook niet dat ze zowat half Nederland laten inenten met een stof die gevaarlijk zou zijn. Ik heb Tujababy van VSM in huis, daarmee ondersteun je je kindje rondom vaccinaties, dat ga ik wel geven. Ook kun je bij homeopaten korreltjes kopen die ondersteuning bieden.
Succes met de beslissing!
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en Lot (die drie maanden is en dus niet gevaccineerd mag worden, maar mijn vriend en ik dus wel)

Hoi Marieke,

Lot krijgt eind november haar tweede DKTP-prik, en ook ik stel die uit. De partij die gebruikt is, en waarna 3 kindjes zijn overleden (wat natuurlijk niet wil zeggen dat het daardoor gekomen is) is uit gebruik genomen. Voor mij heeft het een andere reden. Lot was heel erg verkouden toen ze haar eerste prikken kreeg.... volgens het cb gaf dit niks...... alleen ik heb wel het idee dat ze daardoor die verkoudheid niet goed te boven komt, en vorige week kreeg ze er ook nog een buikgriep overheen (net als de rest van ons gezin bleh), dus ik laat haar eerst maar eens goed weer op krachten komen voordat ze weer vaccinaties krijgt.
Nu laat ik haar dus ook niet meer vaccineren als ze ziek of niet lekker is.
Groetjes, Noor

Ik zit idd ook met dezelfde vraag, maar ik zat voornamelijk met mijn oudste kind wel of niet inenten. Maar goed daar ben ik nu over uit. Er zitten kippenei -eiwitten in de vaccinaties en waar hij extreem allergisch voor is. Dus het zou een groot risco met zich meebrengen wanneer ik hem wel vaccineer.
De reden om de jongste kinderen inteenten is omdat ze bang zijn dat de ziekenhuizen overlopen met kleine kinderen die de griep krijgen en dat willen ze voorkomen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer naar een nee neig dan naar een ja.

Kim mv kevan en delano

ook ik twijfel door al hierboven genoemde reden: je weet de bijwerking niet echt: hoe reageren ze erop!

Maar aan de andere kant onze kids hebben al vele prikjes gehad tegen ziektes waarvan ook ooit het eerste bestaan is gekomen (en ze toen waarschijnlijk met hetzelfde zaten als wij nu=de ouders=de twijfel)

Ik denk dat wij het wel laten doen, alleen heb ik er met Thomas meer moeite mee; hij is net 8 maanden.

Zelf neig ik naar een 'nee', mijn man naar een 'ja'.
Ik vind deze griepprik niet te vergelijken met de andere inentingen die al jarenlang gegeven worden. Deze (mag ik aannemen) zijn nu wel goed getest en effecten bekend. Blijkbaar niet geheel te vertrouwen n.a.v. die 3 kinderen die eraan overleden zijn (DKTP). Het blijft een risico inenten. Al is het een klein percentage dat er enorme last van heeft of aan overlijd, je zal maar bij die procent horen.
Ik vind dat de MG-prik te snel ontwikkeld is. Is het wel voldoende getest? Ik hoo recht negatieve verhalen, die zullen er ook niet voor niets zijn.
Ik hoorde pas een arts zeggen dat er echt dingen inzetten waarover het lagere termijn effect niet bekend is. En mensen (artsen) die wel voor inentern zijn schijnen connecties te hebben met farmaceutische (hoe schrijf je dat??) bedrijven.
Al die verschillende verhalen, je wordt er gek en onzeker van. Ik neig ook naar een nee.
Maar wat als onze dochter hartstikke ziek wordt, dan denk ik misschien had ik maar ingeent.
Maar misschien wordt ze niet ziek.
Probleem is: je kan niet in de toekomst kijken.
Zooooo lastig, kon je het maar zeker weten.

Ohhh...nog een toevoeging aan wat ik schreef.
Onze dochter valt niet binnen de risicogroep, en dan bedoel ik door gezondheidsproblemen.
Ze is ook helemaal niet snel ziek ofzo.
Blijkbaar is ze wel erg gezond en is ze niet snel vatbaar. Dat speelt ook wel mee dat ik naar een 'nee' neig. Was ze nu snel ziek en had ze een zwakke gezondheid dat had ik minder naar een 'nee' geneigd, misschien.
Ik twijfel ook gewoon enorm. Ik ben er echt nog niet 100% uit wat ik ga doen.

Allereerst, Luuk heeft gisteren gewoon zijn tweede DKTP, Hib en Pneu prikjes op het Cb gehad. Heb gevraagd of ie vorige maand van datzelfde batchnummer (D66977) heeft gekregen en dat was (gelukkig) niet zo. Kan je nakijken op het stickertje in je boekje!!!

Dan de nieuwe griep. Daar heb ik het idee dat het waarom van vaccineren verkeerd uitgelegd wordt. Dat het niet zozeer om het gevaar van de ziekte gaat maar om de hoeveelheid zieke mensen.
Ga maar na wat er gebeurd als bedrijven plat liggen omdat de helft van het personeel ziek is. Of ziekenhuizen vollopen omdat er zo veel mensen ziek zijn dus ook veel meer mensen dan normaal met complicaties opgenomen moeten worden. Of gezinnen!!!

Daarom lijkt het me verstandiger dat ik of mijn man zich laat vaccineren zodat we goed voor de (eventueel zieke) kindjes kunnen zorgen. Je bent er nl echt een week beroerd van en als je dan ook nog de zorg over een kleintje hebt, ga maar na...
In het ergste geval moet een kind naar de dokter of het ziekenhuis en kan je niet mee omdat je griepverschijnselen hebt.

Onze jongste laat ik niet en komt ook niet in aanmerking maar waarom de oudste dan wel? Of juist, omdat ie dan tenminste zijn kleine broertje niet kan aansteken?

En wat dan volgend jaar, als het griepseizoen begint. Dan werkt die vaccinatie toch niet meer? Ga je dan weer iedereen een griepprik geven als je het nog niet gehad hebt, vast niet!

Afin, als nou zo veel mogelijk mensen gezond blijven om de boel draaiende te houden dan kunnen de onfortuinlijken gewoon rustig uitzieken.

Hier thuis is de discussie nog niet afgerond en ik hoop werkelijk dat we niet tegelijk ziek worden (zoals onze buren vorige week, wat een ziekenboeg was dat zeg, ben er mooi vandaan gebleven, ahhhhhh_).

Er doen heel veel wilde verhalen de ronde op het internet, bijna geen enkel verhaal is gebaseerd op feiten. De drie baby's die overleden zijn vorige week nadat ze gevaccineerd waren, zijn inderdaad overleden NA een vaccinatie, maar dat is nog altijd iets anders dan overleden AAN een vaccinatie!!!
Wat niet wegneemt dat dit natuurlijk vreselijk is!
Ik ben ook onzeker over wel of niet vaccineren, maar de hype die er nu ontstaat naar aanleiding van alle zogenaamd waargebeurde verhalen vind ik ook erg storend! Iedereen kan zomaar wat op internet zetten, dat wordt nergens nagetrokken, dus baseer je keuze op informatie die klopt en niet op broodje aap verhalen.
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en Lot

Terug
Bovenaan