advies water gefen aan een baby?

A

Anoniem

Guest
hallo dames een baby kan toch niet zeggen ik wil water of zo hoe weetje dat een baby dorst heeft ?en als je de water geef aan de baby en de baby wil dat niet mijn baby maakt geluidjes ze word boos ze is 7 maanden ik zit hier mee moeijlijk ik geef water naast de pap groente fruit en tussendoortje hoe doen jullie het graag alle verhaals welkom
liefs adama

Hey!

Als je kindje tussen de 300 ml en 500 ml vocht binnen krijgt door de melkfles, pap (maak je ook aan met water) en wat fruit, dan heeft je baby geen dorst. Dan hoef je ook tussendoor geen extra water te geven.
Als je het idee hebt dat je baby dorst heeft, maar hij/zij wil nog geen water/thee/sap, dan kun je altijd nog een klein beetje melk extra geven (60 ml ofzo).
Zolang je baby regelmatig een natte plasluier heeft krijgt het voldoende vocht binnen!

En dat je baby geluidjes maakt en boos wordt, hoeft niet met dorst te maken te hebben; dat kan ook een fase in de ontwikkeling zijn. Mijn zoon heeft ook wel van die jengelige buien; als afleiden niet meer helpt, dan gaat ie naar bed.

Succes!

Hoi Adama

Lang niet gezien op het forum,
hoe is het ermee?
Waarom geef je niet gewoon een beetje Diksap of thee?,
Ik geef het altijd als ik Tarik cici bebe geef,

Groetjes Mascha

ik geef haar wel water geen diksap of thee geef je ook turkse thee en diksap wat geef je alles drinken ik geef geen cicibebe if geef van die startkoekjes van bambix cicbebe is ook leker bij me zoon was ik begonnen toen hij 10 maanden was in de melk gingde ik de cicibebe kruimelen en smelten liefs adama en hoe is het met je goed?

Hoi Adama

Ik geef Diksap dan doe ik een heel klein beetje diksap en heel veel water,
ook krijgt hij wel turkse thee alleen niet sterk maar dan maak ik het heel slap maar dat doe ik niet elke dag.
groetjes Mascha
en dank je hier gaat alles goed hoor.

hahaha, ik heb eerst een gegoogled wat "cici bebe" is. Nou is m'n turks/arabisch/marokaans niet zo goed, maar ik begrijp dat het vergelijkbaar is met de nederlandse "Liga, stap 2". Te gebruiken om te verkruimelen in fruithapjes ofzo...
Weer wat geleerd! :)

hoi Jacoline

Ik ken adama al  van het voeding forum, maar daar ben ik vanaf gegaan omdat bepaalde mensen daar zo heftig reageerden,
vooral op drinken geven aan je kindje en bv danoontje of ook maar iets waar suiker in zit, dat was zo vijandig altijd,
vandaar dat ik weet dat adama turks is en mijn man is ook turks ikzelf ben nederlands.
En cicibebe is gewoon een soort liga maar dan wat kleiner en hij smelt sneller in het mondje,
Grappig dat je ernaar gezocht hebt.

Groetjes Mascha

ikwil weten eigenlij kmascha hoe weet je dat je baby dorst heeft een baby kan niet zeggen ik heb dorst en ik ben daarom bang als ik hem laat en ze leid aan dorst en ze droogt uit enz ik heb echt een depressie achter de rug ik wil de beste doen voor e baby ja daar reageerden ze heftig en daarom vraag ik hoe weet je dat je baby als ze water drinkt genoeg heeft?en weten de cb dat je turkse thee geef ik ging ook bij me zoon gefen mij me dochter ga ik ook proberen liefs adama

Terug
Bovenaan