afbouwen inbakeren

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje is nu 6 weken ingebakerd geweest en op zich gaat het wel aardig met slapen. Dinsdag krijgt hij zijn eerste prikjes en mag hij 24 uur niet ingebakerd worden, is dit een goed moment om te stoppen met inbakeren??
Wat zijn jullie ervaringen met het stoppen? In een keer stoppen of afbouwen?
Alle tips zijn welkom.
Bedankt alvast.

X  Tam

Wat toevallig ook mijn dochtertje is nu 6 weken ingebakert en ik ben er ook over aan het denken om te stoppen. Ik heb het boek van Ria Blom gelezen regelmaat en inbakeren nu is het zo dat je in een keer kan stoppen of geleidelijk door wanneer je kindje het beste slaapt dan niet in te bakeren.
Ik sta ook open voor ervaren adviezen.
Gebruik jij 2 doeken of ook de pacco doek.
Misschien kan je proberen om eerst 1 armpje los te laten.
succes en ik hoor het graag hoe jij het doet en of dit werkt.
Groetjes noompje80

Hoi,

mijn zoontje baker ik sinds 3 weken in. Hij heeft dinsdag zijn eerste prikken gehad en mocht dus niet ingebakerd worden. Ik heb hem dus 's avond aan de borst lekker in slaap laten vallen en zijn bedje voorverwarmd met een kruikje. Hij is meteen doorgegaan met slapen zonder inbaker doek tot 5.00 uur. (Met doek vaak tot 7 uur)
Het viel me dus alles mee.

Nu afgelopen nacht weer gewoon ingebakerd en sliep hij als een roos. Overdag baker ik hem niet in, nooit gedaan.
Alleen voor de nachten.

Ik wil nog een paar weken doorzetten en wil dan ineens stoppen met inbakeren.
Mocht dat tegenvallen kan ik het doen met een armpje eruit en dan een tweede.

succes!

quote: noompje80 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-10-2007 16:14:00'));

Wat toevallig ook mijn dochtertje is nu 6 weken ingebakert en ik ben er ook over aan het denken om te stoppen. Ik heb het boek van Ria Blom gelezen regelmaat en inbakeren nu is het zo dat je in een keer kan stoppen of geleidelijk door wanneer je kindje het beste slaapt dan niet in te bakeren.
Ik sta ook open voor ervaren adviezen.
Gebruik jij 2 doeken of ook de pacco doek.
Misschien kan je proberen om eerst 1 armpje los te laten.
succes en ik hoor het graag hoe jij het doet en of dit werkt.
Groetjes noompje80

Ik gebruik de tiny nanny bakerzak, dus het is misschien wel een idee ja om eerst 1 armpje er uit te laten. Toch wel spannend om te stoppen.

Hoi Tam
Zeker spannend om te stoppen je weet niet of het gaat lukken.
Het is wel zo dat als het niet lukt en je kindje wordt weer onrustig en huilerig dat het dan te vroeg is om te stoppen en je het inbakeren gewoon weer moet oppakken. Dit gelezen in het boek van Ria Blom. Je moet het dan na een aantal weken weer opnieuw beginnen.
Ik weet niet waarom jij je kindje hebt ingebakert. Maud (mijn dochtertje) was overdag erg onrustig deed hazeslaapjes van 10 minuutjes en maaide met haar armpjes haarzelf weer wakker. Ze was toen oververmoeit. Nu is ze het zonnetje in huis en erg vrolijk.
X noompje

quote: noompje80 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-10-2007 18:06:37'));

Hoi Tam
Zeker spannend om te stoppen je weet niet of het gaat lukken.
Het is wel zo dat als het niet lukt en je kindje wordt weer onrustig en huilerig dat het dan te vroeg is om te stoppen en je het inbakeren gewoon weer moet oppakken. Dit gelezen in het boek van Ria Blom. Je moet het dan na een aantal weken weer opnieuw beginnen.
Ik weet niet waarom jij je kindje hebt ingebakert. Maud (mijn dochtertje) was overdag erg onrustig deed hazeslaapjes van 10 minuutjes en maaide met haar armpjes haarzelf weer wakker. Ze was toen oververmoeit. Nu is ze het zonnetje in huis en erg vrolijk.
X noompje

Onze zoon is een huilbaby direct vanaf het begin toen hij is geboren, hij huilde overdag alles aan elkaar en 's avonds na de laatste voeding viel hij als een blok in slaap. Toen op advies van de kinderarts in het ziekenhuis zijn we gaan inbakeren. In het begin ging dit reuze goed hij sliep erg veel (waarschijnlijk ook omdat hij oververmoeid was). Nu slaapt hij na een voeding en even spelen ongeveer 1,5 uur.
Dus het gaat wel wat beter nu. Slaapt jou dochtertje nu wel veel???

Hoi Tam
Wat vervelend dat jou zoontje een huilbaby was, maar geklukkig gaat het nu een stuk beter met hem.
Het inbakeren bij mijn dochtertje had erg veel succes, deze week gaat het wat minder met slapen. Ze sliep 's nachts al na de eerste week door van 23:00uur tot een uur of 8. Deze week komt ze om 4:30 uur (ik geef nog bv) kan haar wel meteen weer wegleggen nadat ze goed gedronken heeft, na de voedingen overdag speelt ze een dik half uur in de box begint ze te jammeren dan baker ik ze in en gaat ze naar bed. Ze slaapt dan wel onrustig maar ik rek het meestal tot de volgende voeding.
Hoe oud is jouw zoontje?
Maud word a.s. zondag alweer 12 weken, wat gaat de tijd toch snel.
X noompje

quote: noompje80 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-10-2007 20:36:57'));

Hoi Tam
Wat vervelend dat jou zoontje een huilbaby was, maar geklukkig gaat het nu een stuk beter met hem.
Het inbakeren bij mijn dochtertje had erg veel succes, deze week gaat het wat minder met slapen. Ze sliep 's nachts al na de eerste week door van 23:00uur tot een uur of 8. Deze week komt ze om 4:30 uur (ik geef nog bv) kan haar wel meteen weer wegleggen nadat ze goed gedronken heeft, na de voedingen overdag speelt ze een dik half uur in de box begint ze te jammeren dan baker ik ze in en gaat ze naar bed. Ze slaapt dan wel onrustig maar ik rek het meestal tot de volgende voeding.
Hoe oud is jouw zoontje?
Maud word a.s. zondag alweer 12 weken, wat gaat de tijd toch snel.
X noompje

Hoi Noompje

Onze zoon Rinze wordt aanstaande maandag 10 weken.
Nou we gaan het van het weekend maar eens proberen met 1 armpje uit de bakerzak en als het goed gaat 2. Ben benieuwd!!!!!!!!!!

Tam

Terug
Bovenaan