afbouwen inbakeren

oja.....mijn zoontje blijft zowiezo overdag op zn zij slapen tot 5 november.....dan is hij bijna 5 mnd en wordt zn schedel opgemeten of hij in aanmerking komt voor n helmpje. Omdat alles nu nog week is kan het nog vervormen uit zichzelf
Daarna hoeft t denk ik niet meer...we doen het puur voor de vorming van zn hoofd
En dat kwam toevallig zo uit nadat hij koorts kreeg en niet ingebakerd toen mocht worden

Succes en vraag gerust als je nog wat wilt weten

groetjes

Hoi Sliert
Het is me wel duidelijk wat je bedoelt, ik heb volgens mij wel eens zo'n kussen gezien, alleen wist ik niet dat dat een fixeerkussen heet.
Fijn dat je er bijna vanaf bent en dat het beter gaat met je zoontje.
Ik ga een deze dagen proberen om mijn dochtertje uit de bakerdoek te halen, als dit niet gaat lukken is zo'n kussen misschien ook wel een optie (een volgend stapje zo zie ik het maar)
Nou bedankt voor je informatie een fijne zondag nog
Gr naomi

Wij bakeren onze dochter in omdat ze zichzelf constant wakker maait met haar armpjes. We hebben het pas een slaapje getest maar helaas maait ze nog steeds. Ze schrok zich rot toen ze zichzelf door het maaien wakker maakte. Zijn er hier moeders die ook om deze reden inbakeren en hoe lossen jullie dit op?

gr.Ing

Hee Inge,

nu we Tijl minder inbakeren, slaapt ie wel onrustiger hoor. Hij heeft nu opeens zijn armpjes 'ter beschikking' en dus doet ie er langer over om in slaap te vallen.
Dan stopt ie weer eens een handje in zijn mond, die blijft daar dan natuurlijk niet zitten en dan gaat ie jengelen.
Maar we hebben hem nu al 3 volle dagen niet meer ingebakerd, dus nu ook de nachten gewoon in de slaapzak. Gaat eigenlijk prima.
Zuigbehoefte is nog wel behoorlijk aanwezig, dus soms heeft ie even zijn speentje nodig om in slaap te komen.
Tijl is van 20 juni dus 4 maanden nu.

Hoi allemaal,

Ik zal ook eens reageren.(lees altijd wel).
Ik heb mijn zoontje (nu 3 maanden) 6 weken ingebakerd gehad vanwege erg hard maaiende armpjes. We hebben het afgebouwd. Eerst overdag niet meer, dan 's nachts een arm er uit enz. We zijn nu 2,5 week gestopt en het gaat erg goed. Hij is nog steeds wel iets onrustig, en ja, we moeten iets meer moeite doen om 'm in slaap te krijgen, maar ondanks dat doet hij het erg goed.
We gebruiken wel een slaapzakje die lang is zodat we de achterkant onder de matras kunnen doen.
Succes allemaal.
Groetjes Kaly

Terug
Bovenaan