afbouwen inbakeren

o ja jij moet a.s dinsdag voor de inentingen en dan adviseren ze om 24 uur niet in te bakeren, ik heb dat wel gewoon gedaan en geen problemen bij ondervonden.  Wel is het zo dat je ze wel extra in de gaten moet houden qua koorts. Maar volgens mij valt het vaak wel mee qua bijwerkingen.
Nou veel succes van het weekend met het afbouwen ik hoor het graag hoe het gaat.
X naomi

Ik ben ook al een paar weken bezig met het afbouwen.
Ben eerst bij alle slaapjes één armpje los gaan laten.
Dat ging goed.
Toen begonnen met het slaapje na de ochtendfles in de slaapzak.
Dat een weekje gedaan.
En nu deze week ook de middagslaap in de slaapzak. Ging ook goed. Slaapt soms wat onrustiger, maar soms ook 3 uur zonder kikken.
Volgende stap is dus de nacht zonder inbakeren.
Ik zie het wel goedkomen eigenlijk!
Toch fijn om er vanaf te zijn he.

hallo tam

ik ben ook begonnen met inbakeren toen onze zoon 6 weken was dus mochten we gaan afbouwen toen hij 12 weken was maar dit ging toen mis daar meneer ook net een groeisprongetje had dus was dit te veel verandering ineens ,dus de draad maar weer opgepakt en een week lang weer ingebakerd maar slapen overdag deed hij ook maar een uurtje tot 1,5 uur ingebakerd dus vorige week zondag weer opnieuw begonnen en djaimy gewoon gelijk in een slaapzak gelegd en ben ik begonnen met het beste slaapje s avonds  voor de laatste fles. en dat 3 dagen zo gedaan en toen  nog een slaapje erbij  ik zal ff shema maken is makkelijker

zo zijn we begonnen 1e en 2e dag

9 uur 1e fles wakker tot 10:30
ingebakerd slapen
ong 12 uur 2e fles wakker tot 13:45
ingebakerd slapen
ong15:15 3e fles wakker tot 16:45/17 uur
ingebakerd slapen
ong. 18:30 4e fles wakker tot 19:30
slaapzak slapen
22 uur 5e fles
ingebakerd slapen

3e dag heb ik er nog een slaapje bij gepakt

9 uur wakker tot 10:30
ingebakerd slapen
12 uur idem boven
slaapzak slapen
15:15 idem boven
ingebakerd slapen
18:30 idem boven
slaapzak slapen
22 uur
ingebakerd slapen

5e dag weer een slaapje erbij.

9 uur idem boven
slaapzak slapen
12 uur idem boven
slaapzak slapen
15:15 idem boven
ingebakerd slapen
18:30 idem boven
slaapzak slapen
22 uur
ingebakerd slapen

en zover zijn we nu. het slaapje tussen 15 en 18 is het moeilijkste slaapje dus die pakken we als laatste en ik laat hem zoiezo s nachts wat langer ingebakerd omdat dat een lange slaap is dus die houden we als hij overdag alleen nog maar in slaap al slaapt nog een weekje of 2 weekjes aan want nachtrust is toch ook wel lekker. overdag slaapt hij niet meer dan 1 uur a 1,5 uur tussen de voedingen.

ik hoop dat je er wat aan hebt. bij ons is   het de 1e keer niet gelukt vanwege dat hij erg huilerig en hangerig is tijdens een sprongetje dus dat werkte bij ons niet en nu is hij op het mment goed gemutst.

veel succes ermee.

groetjes angela mv djaimy

Hoi Angela
Bedankt voor je schema misschien heb ik hier ook wel wat aan. Alleen Maud zit nu in die regeldagen (is a.s. zondag 12 weken, het klopt allemaal precies he die sprongetjes)
Dus ik denk dat ik nog een weekje wacht tot ik echt ga beginnen en dan probeer ik jouw schema wel.
Dus jouw zoontje slaapt ook niet zoveel tussen de voedingen? Maud ook niet meestal een uurtje hooguit 1,5.
Hoe doe jij dat met de voedingen dan wacht jij tot het weer tijd is of geef je hem wat net nadat hij wakker wordt?
Hoe oud is jouw zoontje nu?

Groetjes Naomi

hi noompje

ik geef hem pas de fles als het daar de tijd voor is. als hij eerder wakker word laat ik hem in de wipstoel spelen meestal lukt het zo wel om de tijd te rekken omdat er toch mnimaal 3 uur tussen moet zitten tussen de voedingen. en met het slapen zorg ik er wel voor dat hij strak onder de deken ligt met zijn armen heb de deken over dwars gelegd zodat je meer kan onderstoppen zodat hij niet met zijn armpjes kan maaien, net dus niet goed strak gedaan en meneer werd binnen een uur al weer wakker opnieuw toegestopt en hij is weer gaan slapen denk ik (hoor hem niet).

en idd je kan de klok erop gelijk stellen met die sprongetjes dus kan je beter de periode erna pakken zijn ze vrolijk en makkelijker

groetjes angela

Ons zoontje heeft totaal 4 weken geslapen in een paccodoek
Toen kreeg hij buikgriep met hoge koorts...dus accuut gestopt met inbakeren
Direct overgegaan op de zijligging in een fixeerkussen ivm afplatting (heeft dus dan ook geen last van maaiende armen)
Werkte direct...en sinds die tijd snapt hij de regelmaat en slaapt als een roosje!!
GEWELDIG!!

Hoi Sliert

Wat worden er eigenlijk veel kindjes ingebakerd tegenwoordig he!!!
Ik teken ervoor hoor daar niet van mij bevalt het ook uitstekend.
Even een vraagje over dat fixeerkussen, wat moet ik me daarbij voorstellen, hoe ziet het eruit en waar kan je die kopen? kunnen ze daar lang in blijven liggen. Ze adviseren bij het inbakeren dat wanneer ze kunnen omrollen om ze dan te ontbakeren bij ongeveer 6 maanden.
Gr. Naomi

Haaai Noompje

Ik heb het fixeerkussen geleend van een vriendin, volgens mij heeft zij deze gewoon gekocht bij een babyhuis / babypark
Zij weten zowiezo wel waar je ze kun kopen
Je moet je voorstellen dat de rugkant een lang rechthoekig kussen met een hoes erover...daartussen zit eigenlijk niks..een lapje hoes war je kindje op ligt op zn zij (in n slaapzak)....en de voorkant is een 3 hoekig kussentje waar je kindje met zn buik tegenaan ligt zodat het niet kan doorrollen
Beetje lastig uitleggen.....
Wel belangrijk is dat je je kindje goed neerlegt en de heupjes goed doordraait anders wurmen ze zich zo weer terug op de rug
En het dekentje heerlijk strak erover en dan zijn ze zo in dromenland
's nachts ligt mijn zoontje wel op zn rug...hij slaapt dan in n slaapzak en lekker strak ondergestopt.....overdag loop je nog wel eens naar boven ff gluren om t hoekje of t goed gaat
De nachten zijn nooit een probleem geweest gelukkig
.
.
.                             .
.          zij           .
.          kant     .                                                        zo moet je t n beetj zien
.                             .
.                       buik
rug

Terug
Bovenaan