Afbuigende groei

Een van de artsen kon het goed uitleggen. Hij zei in de meeste gevallen is het gewoon een klein kindje, dan komt er heel lang niks en dan heb je dat er iets mis is met de placenta of een erfelijke aandoening. Doordat wij de nipt hadden gedaan waren de erfelijke aandoeningen nagenoeg uitgesloten. De placenta lijkt ook gewoon helemaal in orde te zijn geweest, zowel tijdens de zwangerschap was er niks aan op te merken als na de bevalling zag de placenta er normaal uit. Het zou kunnen komen door een ernstige infectie maar dan moet je er zelf veel last van hebben gehad. Ik heb rond de 16 weken een positieve corona test gehad met milde klachten, dat zou misschien nog kunnen. Ik ben rhesus C negatief maar ook daar heb ik nog nooit last van gehad. Ze hebben dus geen idee waarom de baby zo klein is. Ondertussen heeft hij alles al aardig bij gehaald ? en vinden ze hem bij het consultatiebureau een vlotte baby

Ik heb hier qua groei van het kindje geen ervaring mee, maar weet wel dat ongezond eten weinig voedingsstoffen bevat en jij er dus weinig energie van krijgt.
Je zou, gewoon voor jezelf: voor jouw energielevel, een diëtist kunnen raadplegen. Niet om af te vallen maar gewoon es naar je eetpatroon kijken en zien of er gezondere, doch lekkere, alternatieven zijn.

Dokter Google zou ik niet raadplegen. Onruststoker!

Ben ik weer met een update...
4-5 weken geleden hadden we een echo en toen zat ze opeens weer op p50. Ik maakte me dus daarna helemaal geen zorgen meer, want dan zal het wel iets met het meten zijn geweest.
Maar vandaag (27+4) mat ze alles driedubbel en kwam ze uit op p18,6. Dus weer rond de p20 zoals paar maanden geleden.
nu ben ik dus weer bang voor een gehandicapt kindje oid :-(. Over 3 weken krijgen we weer een echo. Ondertussen ga ik vanuit thuis werken en meer rust nemen. Wat ik opvallend vond was dat beentje en hoofdje gelijk waren en buikje juist "veel" groter. Iemand een idee waar dat op kan wijzen? 

ze weegt trouwens 1008 gram.

Zolang kindje rond p20 blijft, hoef je je denk ik echt geen zorgen te maken. Mits ze dan wel doorgroeit op haar eigen lijntje.

Hier met de 20 weken echo p48, maar met 26 weken nog maar p17. Dat was wel wel schrikken, omdat z'n groei dus leek af te vlakken. Toen extra groeiecho's gehad t/m week 32 en hij lijkt redelijk door te groeien op zijn eigen lijntje. Hier dus geen reden tot zorg meer, hij is waarschijnlijk gewoon iets kleiner dan gemiddeld. Overigens ben ik 1.70 en 60kg, vriend 1.85 en 80kg dus allebei niet uitgesproken klein o.i.d. Inmiddels 38 weken dus nog even geduld en dan weten we hoe groot 'ie is.. :)

Hallo, even een update. Vandaag was ze p12 bij de gynaecoloog (die nog vertelde dat het apparaat niet de allerbeste was?) en doorstroom en ctg goed. Hoofdje iets onder gemiddeld (26weken ipv 28) buikje precies goed 28 weken en benen kort 25 weken wat ik zag. Maar na overleg belde ze me net opeens terug Dat het geen spoed das maar dat ze op korte termijn toch een GUO willen Doen. Nu ben ik ineens bang voor afwijkingen (maar nipt was goed). Ik weet niet goed wat ik moet denken of doen nu :'(.

Terug
Bovenaan