Afleren fopspeen 's nachts

Hoi,

Mijn zoon van 5 wil alleen nog tijdens het inslapen een speen. Ik heb van alles geprobeerd om de speen onaantrekkelijk te maken, maar het lukt niet om dit stukje zuigplastic van hem af te houden. Het was  eerder  nog erger. We hebben hem toen hij   tussen de 2,5  en 3 jaar zover gekregen dat die speen niet meer overdag mocht. Toen hij naar school ging, wilde hij helemaal geen speen meer overdag.  Andere kinderen mochten  het niet 'weten', dus hij verstopte de speen dan ook.  

Wanneer er een rustpunt is, komt het speentje weer in beeld. Zijn zusje van 2  daarentegen, heeft de speen minder nodig. Alleen tijdens het inslapen vraagt ze erom, slaapt gewoon door, ook zonder speen.

Op gegeven moment zal mijn zoon er niet meer om vragen, het is nog altijd beter dan duimzuigen...Heb ik vroeger trouwens zelf gedaan.  Moest uiteindelijk toch  ook een beugel.

Misschien een tip:  het speentje  insmeren met sambal?
 
Hoi,
Ik heb er heel erg tegen op gezien om dat af te bouwen.Maar op een dag gooide ze(mijn dochter)  de speen achter het bed en toen heb ik tegen haar gezegd dat er nu geen speen meer voor haar was.We g was die, en die avond heeft ze er geen meer gekregen en tot mijn verbazing zei ze zelf, Ava geen speen meer, isse weg en ging slapen.Ze heeft er nog een paar keer om gevraagd, maar ging gelukkig toch zonder speen slapen.
Mij is het dus heel erg meegevallen.

Veel succes
deesje
 
Wij geven onze zoon van 2 alleen tijdens het slapen een speen. Als hij slaapt haal ik de speen uit zijn mond en dan slaapt hij rustig verder. 's Nachts vraagt hij soms weer om zijn speen als hij wakker is en dan geef ik 'm wel. Over een tijdje wil ik graag ook van die speen af en ik denk eraan om hem maar samen met hem weg te gooien in de container en dan samen met hem te gaan kijken naar de vuilniswagen die de container leegt.
We zullen zien hoe het loopt..maar ik denk dat doorzetten de beste optie is inderdaad.
Succes iedereen.
 
Hoi,

Mijn zoontje (2 jaar en 2 weken) had ook een speen. Ik heb deze vorige week in 1x weggehaald.
Het  verhaal dat de spenenfee of Sint de speen heeft meegenomen, daar is hij nog te klein voor.
Het was wel heel zielig, maar bedacht dat als ik hem terug zou geven, het ontkennen dat de speen weg was, allemaal voor niets zou zijn geweest en dat hij me de keer daarop vast niet meer geloofd.
Hij heeft 1 nacht erg om zijn speen zitten gillen en huilen. Na 1,5 uur was hij in slaap gevallen. Nu vraagt hij heel af en toe om zijn speen. Ik reageer er verder niet op of ik zeg dat hij nog steeds weg is. Het lijkt er op dat hij er wel vrede mee heeft, zolang hij zijn tutje/knuffel maar bij zich mag hebben.

Het is natuurlijk niet niks voor zo'n kind. Vanaf de geboorte lekker kunnen sabbelen en dan ineens is het weg.

Dus, het is even doorzetten met een brok in de keel.

Succes
Cindy
 
Wij hebben mijn dochter vlak voor haar tweede verjaardag vertelt dat meisjes van twee grote meisjes zijn en geen speentje meer nodig hebben. Dat verhaal hebben we een paar keer herhaald met de toevoeging dat meisjes van twee hun speentje weggooien in de prullenbak. Een dag na haar tweede verjaardag hebben we haar verteld dat ze een groot meisje was geworden en dat ze haar speentje in de prullenbak moest gooien. Dat vond ze reuze spannend en deed ze ook meteen. Ze vertelde er zelf weer bij dat meisjes van twee grote meisjes zijn, geen speen hebben en hun speentjes weggooien in de prullenbak. Die avond hebben we haar geen speentje gegeven en dat was natuurlijk eerst brullen, maar ze kwam zelf weer met het verhaaltje op de proppen. Een paar keer troosten gedurende twee nachten inclusief de uitleg, was voldoende om haar van de speen af te brengen.

Succes Mirjam
 
Wij hebben met 1 jaar en 2 maanden ook volgehouden dat de speen gewoon "weg" was. Zelf weggooien  wilde ze absoluut niet. Ze had hem van tevoren alleen nog in bed, toe ze hem niet meer kreeg was het maar heel even zeuren en huilen, maar ze was snel getroost door haar knuffel en viel dan toch snel in slaap. En na een paar dagen taalde ze er al niet meer naar. Het is echt niet zo moeilijk als je denkt, kinderen zijn hem zo afgewend, vooral als ze nog klein zijn.
 
onze zoon heeft tot ruim vier jaar een speen gehad(erg he) en van de een op de andere dag wilde hij zijn speen niet meer dat was voor baby's zie hij en hij heeft sindsdien geen speen meer wat ik heel knap vind want hij was een op en top spenen kind

 
hallo,

Wij hebben een zoontje van 2 en half jaar en heeft alleen nog een speentje voor het slapen gaan, voor de rest heeft hem niet nodig, we zijn nu aanhet afbouwen en hebben al een speentje aan de baby bij de sterretjes gegeven. ik heb toen het speentje in de container gedaan en we hadden pech, want hij had de volgende dag ergens weer een ander speentje vandaan getoverd. Nu heeft hij er   nog 2 maar we gaan de goede kant op.
Ik hoop dat wanneer we terug zijn van de vakantie hij er helemaal af is.

Groetjes Wendy
 
Terug
Bovenaan