Afleren fopspeen 's nachts

he hallo,
mijn zoon van 2 jr en 8 maanden heeft tot 2 maanden terug ook altijd een fopspeen gehad 's nachts. Ik was het gewoon een beetje zat en wilde er vanaf. Op een bepaald moment was de speen kapot en dat heb ik m laten zien. We hebben m 's ochtends samen in de kliko gedaan en 's middags kwam de vuilniswagen die de kliko meenam. Hoe definitief moet het zijn ? Ik heb er geen enkel probleem mee gehad, voor Gijs was het heel duidelijk dat zijn speen nu echt weg was. Ik heb hem ook verteld dat spenen voor kleine babietjes zijn (zoals zijn zusje van 10 maanden).
Gijs is er vanaf en vraagt er nooit meer naar.

Succes,

Gr
Marieke
 
Hallo,

Mijn dochter van 2 jaar en 10 maanden is sinds 1 maand van haar speen af. Ze wilde hem op een gegeven moment de hele dag in haar mond en ik werd het eigenlijk spuugzat om een hele tijd tegen dat ding aan te kijken, om maar niet te denken aan haar gebit. We hebben samen een mooi vel prinsessenstickers gekocht en een mooi vel papier. Ik heb vervolgens tien vakjes gemaakt en haar verteld dat ze elke morgen een sticker mocht plakken als ze zonder speen had geslapen. Na 10 dagen heeft ze een klein cadeautje gekregen. De eerste avond vroeg ze er een paar keer om en heeft ze best onrustig geslapen. De tweede avond ging het al veel beter. Ze vroeg er een paar keer om, maar ging verder wel rustig slapen. Daarna heb ik haar er niet meer over gehoord. Ze had op een gegeven moment niet eens meer door dat ze een sticker mocht plakken.  Nu 1 maand verder vraagt ze er helemaal niet meer naar.  Ook niet nu ze een zusje heeft die af en toe wel een speentje nodig heeft. Maar ik merk ook wel aan mezelf dat ik nu heel anders met  de speen "omga" als bij Kyara. Aimely (8 weken) krijgt alleen een speen als ze een beetje rustig moet worden. Verder wil ze hem ook niet.  Ik ben er geen voorstander van om overal stickers voor te gebruiken, maar in dit geval werkte het supergoed!!!

Hoi,

Ik heb een zoon van 3 jaar en een dochter van 1 1/2 jaar. Ze hebben beide alleen 's nachts een speen. Onze dochter is haar speen 's nachts echter regelmatig kwijt. We leggen meerdere spenen in haar bed 's avonds maar ze gooit ze eruit, verstopt ze onderin het bed en gaat dan huilen en 'peen' roepen en hard huilen.

Waneer is de beste leeftijd om ze zonder speen te leren slapen?
Wie heeft er goede tips om het af te leren?

Groetjes Goldmoon



 
hoi,ik heb een dochtertje van net 2 jaar en ze is helemaal verzot op haar speentje(tuttie).ze heeft ook een lievelingsknuffel (een konijn) en die gaat bijna overal mee naar toe.ze wil nog erg vaak overdag haar speentje in en dat gaat altijd samen met haar knuffel.die twee horen bij elkaar,ze zegt dan ook altijd"tuttie konijn".ik wil haar alleen een speen geven als ze gaat slapen,middagslaapje en 's nachts.hoe kan ik dat het beste aanpakken?want ze wordt echt verdrietig als ze haar speen niet krijgt.en 's nachts als ze slaapt heeft ze de speen ook vaak uit.hopelijk krijg ik wat goeie adviezen...groeten sandra
 
Terug
Bovenaan