We hebben allemaal te maken met situaties die we niet zo leuk (meer) vinden vanwege COVID. Ook de afspraken bij de verloskundige zijn deze zwangerschap anders. Je mag enkel alleen komen (m.u.v. Echo’s), maar ook de intake, afspraak rond 15 en 19 weken is telefonisch. Ik ben het daar eigenlijk niet mee eens en dus ook niet eens met de kwaliteit van zorg die ze leveren. Voor mijn gevoel is dit namelijk alleen bij mijn praktijk zo. Maar ben benieuwd of mijn gevoel klopt of dat meerdere dames hier last van hebben? Ik bedoel de enige boodschap die je bij een controle wilt horen is toch dat het hartje nog klopt en jouw bloeddruk goed is. Met andere woorden: dat alles goed gaat? Dat kunnen ze me nu niet verklaren. Het antwoord daarop was: de afspraken lopen ongeveer gelijk met de geslachtsecho (die veel mensen laten doen) en de 20-weken echo, dus je merkt het niet echt. Maar bij allebei die momenten is er toch geen controle op de vrouw?? Maar Miss stel ik me aan... ben benieuwd naar jullie ervaringen!<br />