Afspraken verloskundige tijdens COVID

Bij onze praktijk zijn alle afspraken fysiek behalve de intake, deze mag fysiek maar aangezien het mijn tweede is wordt het beeldbellen. Mijn vriend mag tijdens alle echos mee maar bij de gewone controle afspraken vragen ze om alleen te komen. Ik zou het gesprek met ze aangaan en benoemen dat je het niet prettig vind dat ze zo weinig controles uitvoeren. Anders inderdaad op zoek naar een andere praktijk?

Hier moet ik alle afspraken alleen komen, behalve bij de 12-weken echo. De 20-weken echo was in het ziekenhuis en daar mocht mijn partner ook mee naartoe.
Ik heb nog eens bloedverlies gehad en toen mocht mijn partner zelfs niet mee naar de echo (in het zh).
Wel zijn alle controles fysiek en mag ik m’n partner ‘meenemen’ door beeld te bellen.

Hier was het de dag van te voren belde ze hoe het ging etc etc. En de dag erna had ik dan een controle waarbij ze m'n bloeddruk opmeten, gingen wegen naar het hartje luisteren  en voelen hoe de baarmoeder groeide en de baby  
Vaak kon ik toch nog wel wat vragen stellen   maar de bedoeling was eigenlijk dat dat telefonisch gedaan werd

Hmm geheel telefonisch is wel bijzonder.. hier gewone afspraak, met voorkeur zonder partner (helemaal prima) en zonder kind. Man mocht mee naar de echos. Ik ervaar t dus op mondkapjes na niet heel anders. Andere praktijk zoeken?

Bij onze verloskundige mag mijn partner altijd meekomen, ook nu tijdens covid. Ik vind dat ook niet meer dan normaal. Het is toch ook zijn baby.
De afspraken zijn ook gewoon op locatie, niet telefonisch.

In het ziekenhuis bij de gynaecoloog mag er volgens mij wel officieel maar 1 iemand naar binnen. Daarom heeft de verloskundige gezegd dat ze in overleg met de gynaecoloog onze echo’s zoveel mogelijk bij hen inplant zodat we er samen bij kunnen zijn.

Bij ons de intake telefonisch. Maar dat was voor Covid ook al.
Verder met 6/8 weken echo, tevens 1e afspraak mag de partner mee. Kids niet. Daarna lopen alle afsprakrn zoals voor covid. Partner mag bij echo's mee, en als dat bij andere afspraken nodig is door bijv. angst of slecht nieuws. 
Ze controlere altijd t hartje en de bloeddruk. Er staat gewoon ruim de tijd voor. Het is dat er mondkapjes gedragen worden, anders merkte ik niet echt dat het coronatijd is.
Wat ik wel heel erg fijn vind.

Ik vind het wel vreemd, de controles zijn net zo belangrijk. Hartje luisteren en bloeddruk. Mijn partner mag met alle consulten mee, alleen de intake was telefonisch direct na de 12 weken echo. Snap dat ze het risico willen verlagen, maar dit is wel erg overdreven. Daarbij, Fysiotherapeuten ed beroepen gaan toch ook gewoon door!

Terug
Bovenaan