Afspraken verloskundige tijdens COVID

Bij ons alle normale controles op de praktijk, alleen intake was telefonisch. Wel alleen komen, partner mag alleen mee als er een echo gemaakt wordt. Kinderen mogen niet mee.

Hé hoi! Het is een vervelende periode nu indd, het liefst zou je alles delen. Mijn afspraken zijn veelal wel doorgegaan, een enkele telefonisch maar wel meestal met het verzoek alleen te komen. Zelfs de 20wk echo mocht mijn partner niet mee (begin van COVID). Heel jammer! Maar heb wel altijd gedacht het belangrijkste is dat de zwangerschap goed gaat. Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat je zorgverleners er alles aan doen goede zorg te bieden. Heb je een ander gevoel, bespreek het! Dan krijgen zij ook de kans om met je mee denken. Is dit niet naar tevredenheid zou je altijd over kunnen stappen. Succes en een goede zwangerschap gewenst!

Ik vind het ook lastig dat het allemaal zo beperkt is, had me m’n eerste zwangerschap sowieso wel iets anders voorgesteld dan eindeloos wachten op een afspraak bij Ikea om wat meubeltjes te bekijken haha.
Los daarvan, miste ik ook de fysieke afspraken en wilde ik sommige dingen ook gewoon niet telefonisch bespreken. Dus toen heb ik even gebeld en uitgelegd dat ik m’n bloeddruk wilde laten meten en even face to face wilde praten. Dat was geen probleem! Ze plannen het bij ons niet standaard, maar als je er behoefte aan hebt kan dat wel. Dus zou er gewoon om vragen! Wie weet is er wel wat mogelijk ook bij jou!

O dat is wel jammer om te horen inderdaad, je zou er onzeker van worden.

Bij onze verloskundige mag je altijd langs komen om naar het hartje te luisteren heel fijn!

Ik mocht zelfs zondag met moederdag komen luisteren. Ben zo blij met deze verloskundige praktijk

Terug
Bovenaan