Aftrap

Hallo meiden,

Joepie, we hebben eindelijk ons eigen forum!
Dan maar meteen de aftrap met een mooi bericht: ik ben vanmorgen bij de gyn geweest en we hebben het hartje gezien en gehoord!!
Echt het mooiste geluid wat ik ooit gehoord heb... we zijn er dolgelukkig mee!!

Hopelijk volgen er snel meer meiden met goed nieuws!

Liefs, 10e

Had mijn berichtje net in de vorige geplaatst, dan doe ik het hier nog maar een keer haha!

Hoi iedereen,

Zaterdag 24 mei een test gedaan en hij
was positief. Als het goed is ben ik 25 januari uitgerekend en nu dus 5
weken en 2 dagen zwanger.
Ik heb het vrij zwaar, niet qua kwaaltjes
hoor. In 2005 een tumor in mijn eierstok gehad, mijn linker eierstok en
eileider zijn verwijderd en de rechter eierstok werkt ook niet naar
behoren. 29 november 2007 ben ik gecurreteerd na 10+4 weken
zwangerschap, het hartje was gestopt met kloppen. Nu dus weer zwanger.
Ondanks
de super blijheid van mijn vriend en mij, steekt de angst toch de kop
op. Ik had heel erg last van mijn borsten, gigantisch honger en heel
erg moe. Nu niet meer. Ook heb ik de hele tijd van die
ongesteldheidskrampen en vreselijk krampen van (volgens mij) mijn
darmen. Bij elk pijntje ben ik bang dat het misgaat. Maar dat zullen
wel meer met mij hebben ;)
Ook heb ik heel erg angst om de VK te
bellen. Met mijn vorige zwangerschap had ik met 6 weken al een echo en
kreeg ik te horen dat alles perfect er uit zag. Kloppend hartje en mooi
op schema. Bij een echo bij 10 weken was er geen hartje meer te zien.
Nu ben ik zo bang, dat als ik er weer heen ga, ik weer te horen krijg
dat het goed zit en toch even later weer horen dat het mis is. Ik trek
dat gewoon niet nog een keer. Toch weet ik dat ik moet bellen. Ik wacht
tot ik precies 6 weken ben, mijn 7e week in ga en dan ga ik bellen. Ik
hoop zo dat alles goed gaat en ik weet dat positief moet blijven, maar
af en toe is dat gewoon heel erg moeilijk.

Iedereen die hier meeschrijft, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!
En sorry voor het lange verhaal! :)

Groetjes

Jeetje Barc, wat een verhaal. Kan me heel goed voorstellen dat je ondanks de vreugde nu erg bang bent. Veel sterkte, positief proberen te blijven. Ik hoop dat je snel bij de VK terecht kan en goed de zwangerschap doorkomt!

Ik ben Esther, en ben na 15mnd eindelijk zwanger van ons 2e wonder. Nog maar heel pril, 4wk4dgn. Erg spannend. Ik moet de 13e naar de gyn voor de 1e controle, ben erg benieuwd!!!
Groetjes, Esther.

Hallo meiden allemaal gefeliciterd!!!!!
Barc kan me voorstellen dat het best moeilijk is en je die angst houd!!!
Hoop echt dat het nu allemaal goed gaat!!! en je er straks toch van an genieten!!

Ik heb vrijdag positief getest en ben als het goed gaat 26 jan uitgeteld..
allemaal pril dus nog, spannend !!!!
Kan 16 juni terecht bij de vk voor een intake, echo doen ze hier pas met 12 weken, pffff dat duurt nog ff!!!!!
ook allemaal spannend, is mijn eerste keer dus alles is ook nieuw!!!
groetjes!!!!

He allemaal,
Bedankt voor jullie lieve reacties :)
En jullie natuurlijk ook van harte gefeliciteerd!
Vliegirl, wij schelen dus niet zo veel met elkaar, je bent een dag uitgerekend na mij! Lijkt me moeilijk zo lang wachten op een echo. Gelukkig mag ik meteen komen als ik bel, omdat ze moeten weten of het op de goede plek zit, aangezien ik een verhoogde kans heb op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap :( Maar het heeft ook wel weer zijn voordelen, ik hoef niet zo lang te wachten op een echo.

Hoe voelen jullie je verder?

Groetjes

hoi hoi,
ook ik zal me even voorstellen. Heb dit net gister op het novemberforum gedaan, maar nu lekker op de plek waar we horen!
Ik ben Patricia en ik ben 29 jaar. Mijn vriend en ik zijn vanaf februari 2006 actief met onze kinderwens bezig. In okt 2006 was ik zwanger. Helaas werd dit diezelfde maand nog een miskraam. In augustus 2007 was ik weer zwanger. We hadden net de 1e afspraak bij de gyn gehad om te kijken of alles wel goed zat. Helaas bleek bij de 20-weken echo dat de nieren van mijn kindje vergroot waren. 3 weken later waren ze nog extreem groter geworden. De nieren van mijn kindje zouden niet kunnen werken. Wij hebben het onmenselijk moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. 8 januari is mijn zoon Bas* geboren. Mocht je mijn verhaal willen lezen, ik heb een site voor Bas* gemaakt. Het adres is www.basvanbeek.vlindersite.nl (tussen basvanbeek en vlindersite staat een punt) Ik kan me ook voorstellen dat je het niet leest, omdat het best confronterend kan zijn.

Ik wilde zo snel mogelijk weer zwanger worden, omdat iedere dag niet zwanger, fout voelde. Gezien de tijd die het de andere 2 keren duurden had ik echter niet veel hoop. Toch is het nu (al??) in de 4e ronde raak. Gister heb ik positief getest. Ik ben nu 5 weken en 1 dag zwanger. Het is heel spannend allemaal. Aan de ene kant ben ik echt superblij. Aan de andere kant ben ik heel bang om dit kindje weer te verliezen, daar moet ik echt niet aan denken!!

liefs
Patricia mama van Bas*

Hallo allemaal
Ook ik zal me eerst even voorstellen....
Ik ben Nienke en ben 27 jaar. Wij zijn 2 maanden geleden voor het eerst naar de gyn geweest, waren al anderhalf jaar bezig maar het lukte allemaal niet. Afgelopen 2 maanden is er veel veranderd. Op moederdag een test gedaan en ....positief!
Vandaag weer naar de gyn geweest en ben nu 6 weken en 3 dagen zwanger. 16 januari ben ik uitgerekend.

Vind dit forum erg leuk, al die prille moeders met dezelfde gevoelens en gedachte....
Allemaal van harte met het jonge geluk!

Groetjes Nienke

Hoi allemaal!

Iedereen proficiat!

Ik ben Monique en zwanger van ons 2e kindje. Ik ben 18 Januari 2009 uitgerekend en heb 6 jnui mijn eerste echo.

Ons eerste kindje Luca* is 11 Januari 2008 overleden toen hij 8 weekjes jong was. Dus ik vind het extra spannend deze keer. Maar probeer wel echt te genieten.

LIefs Monique

Meer over Luca*: www.LUCA.vlindersite.nl

Terug
Bovenaan