al denken aan volgend kindje?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Hebben jullie ook vaak dat jullie al nadenken over een eventueel volgend kindje? Zelf heb ik het idee dat ik echt wel graag een kindje er bij wil, maar soms als Lotte ontroostbaar huilt of zo, dan denk ik weer van 'oh nee, misschien toch maar niet'.  

In de allereerste weken wist ik het nog zo net niet. De zwangerschap was zwaar, heb de helft van de tijd platgelegen ivm gevaar voor bloedingen aan mijn placenta en heb ook bekkeninstabiliteit gehad. Allemaal dingen die bij een 2e zwangerschap niet   per se fout hoeven te gaan, maar wat als dat wel gebeurd. Hoe moet dat dan met onze kleine meid?

En ook zoiets, ik wilde begin 2008 voor mezelf gaan beginnen, maar bedacht me ineens van de week dat dat dan wellicht niet zo'n goed idee was. Als wij een 2e willen, wil ik eigenlijk volgende zomer al weer proberen. Bij Lotte was het in 1x raak. Daarna ben je dan een jaar uit de running (9 maanden zwanger en 3 maanden 'kraamtijd') en dan heb je er twee thuis... een is nog te overzien, maar twee...

Iemand een reactie?

Groetjes, Marisa

Nee ik kan dat gevoel  niet delen!! Ik hou en geniet stik veel van ons kereltje (Rik is pas 5 weekjes), maar wij willen er maar 1tje (vooralsnog). Want ik zeg nooit nooit!

maar goed, wat ik zeg, Rik is pas 5 weekjes dus wil ik eerst va hem genieten en als ik een tweede wil, zal er hoogstwaarschijnlijk een jaar of 2 toch wel tussen zitten.....

X Saskia
mv Rik 04/07/07

Hoi,

ik kan je gevoel helemaal begrijpen. Vooral als ik overal bolle buiken zie en als ik dan kijk wat er allemaal al te klein in de kast ligt. De oudste twee schelen twee jaar en drie maanden en Stijn is morgen acht weken en hij scheelt bijna vijf jaar met zijn jongste broer. Ik moet eerlijk bekennen dat dit leeftijdverschil wel een stuk makkelijker is. Maar als het zou kunnen zou ik het liefst nog drie kinderen erbij krijgen.

Groetjes van Marloes

Hai,

Wij dachten er al aan toen ik nog zwanger was. We weten al heel lang dat we graag 2 kindjes willen echter is het voor ons niet vanzelfsprekend. Ik ben na 4,5 jaar zwanger van ivf en dat is op zich al een wondertje want ik reageer helemaal niet op de ivf hormonen. Als we dus een tweede willen hebben we geen tijd te verliezen en moeten we meteen door dus dan ga je er vanzelf over nadenken en praten.
Mette is 6 weekjes oud. Over 4 maanden moet ik voor onderzoek weer naar het ziekenhuis en als het dan nog mogelijk is dan gaan we er meteen weer voor. Weer ivf dus.

gr.ing

Hoi,

Cas is onze 2e zoon, onze eerste zoon Stan is nu bijna 4 en Cas is nu 4 1/2 week en wij vinden ons gezin compleet zo.
Het is heerlijk 2 mannetjes en wij genieten volop. En nu Cas er is geeft het mij ook een bepaald soort rust. Wij wilden er altijd al 2, maar ja wanneer he, na de geboorte van Stan zijn wij allebei een keer van baan verandert en een nieuwbouw huis gekocht, dus telkens was het niet zo 'handig' om zwanger te proberen te raken terwijl de wens voor een 2e kindje er wel was. Oke, natuurlijk zijn dit allemaal keuzes die we hebben gemaakt, we hadden ook niet kunnen veranderen van baan en geen nieuw huis kunnen kopen en direct voor een 2e kunnen gaan. Vorig jaar zomer was dit alles achter de rug en klaar en toen raakte ik vrij vlot zwanger van Cas. En nu is dit schatje er.

Natuurlijk is het ieder voor zich en veel succes met het nemen van een beslissing.

groetjes,
STanneke, mama van Stan en Cas

Hoi,
Volgens mij blijft een bolle buik, zwanger zijn,en een baby iets wat je als vrouw zijnde  altijd wel  geweldig vind, en van kan genieten..Maar wij hebben nu drie kindjes en de jongste is net 3 weken, en ik vind het ook wel oke zo..
Twee meiden en een  jongen,  geweldig toch?
De oudste dochter is bijna 8 en onze zoon 4,5.
We genieten vanons drietal, en ik zeg ook altijd zeg nooit nooit, want als ik ongepland zwanger zou raken zou het kindje welkom zijn hoor, maar ik denk dat we gewoon blij mogen zijn met wat we hebben.
Ik ben nu 34 en vind het heerlijk zo, dit is hoe ik het altijd voor me zag..
Maar als je een andere zwanger vrouw ziet...................Het blijft het mooiste dat er is!
Groet R..

Tijd voor een flesje...haha

Bedankt voor jullie reacties! Heel leuk om de verschillende meningen te lezen. Het is natuurlijk heel persoonlijk, want voor de een is dit het eerste kindje en voor de ander al een 'volgend kindje'.

Gevoelsmatig ben ik al helemaal bezig met een tweede kindje. Dit komt omdat ik zo ontzettend geniet van mijn meisje en zo gek op haar ben.  Ik vind het heerlijk om mamma te zijn en die liefde die ik voor haar voel, maakt dat ik verlang naar nog een kindje. Het is moeilijk uit te leggen, misschien zijn er vrouwen die dit herkennen?

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan