Al een beetje een ritme te pakken?

kleine meid van mij slaapt eigenlijk zeer goed 's nachts. ze is nu bijna 6 weken en krijgt haar laatste fles om 23.30. daarna hoor ik haar niet meer tot 07.30 dan stop ik er nog een flesje in. en kunnen we doorslapen tot een uurtje of 10....ze is een heel evreden kindje. gevolg is wel dat ze overdags wel eens lang wakker kan zijn. maar de nachten ijn heerlijk. ze slaapt op een eigen matras tussen ons in. dat gaat prima. gaan nu langzaam aan proberen haar in haar eigen bedje te krijgen...

Hey meiden....mijn zoontje krijgt z'n laatste fles rond 20 uur/20.30 uur en slaapt dan door tot 4 uur soms 5 uur...ik zou zo graag willen dat hij z'n laatste fles om 23 uur kreeg...maar wat ik ook doe, schuiven met de tijden, het helpt allemaal niet!! En wakker maken heeft geen zin, dan komt hij om 4 uur gewoon voor weer een fles.

Hoe doen jullie dit, laten jullie je kleintje het zelf bepalen, of maken je hem steeds wakker??? Die van mij is dan echt pissig!!

Groetjes
Angel

hee Girl..
ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje op gevoel gedaan had. ik vond mijn nachtrust dusdanig belangrijk (om overdag nog een beetje te kunnen functioneren)  dat ik haar standaard om 23.30 een flesje ben gaan geven. ookal was de fles ervoor nog geen 2 uur ervoor. gewoon ff kijken hoeveel er in ging. om in het begin toch maar aan de nachtrust te kunnen komen. hier is ze aan gaan wennen. 23.30 is fles op schoot in bed, slaapzak in, kusjes en licht uit. op een of andere manier pikt ze dat goed op.... ieder kind is anders, maar het werkte wel voor mijn meisje. met een goede nacht als gevolg...succes trouwens!!

Hoi, hier een april-mama. Even een reactie op girll1 over de voeding van 20 uur en dan weer om 4 uur. Wij hebben ook vanaf het begin onze zoon een voeding rond de klok van 23.30 gegeven. En dan wordt hij pas weer wakker om 7 a 8 uur. Je moet het wel even volhouden die fles van 23.30u. De eerste dagen zal hij nog om 4 uur komen, maar vergeet niet dat dit ook een soort paflof-reactie kan zijn!! Geef hem dan ook geen voeding anders wend hij eraan, en hij heeft die fles dan ook niet nodig, laat hem huilen dan tot een uurtje of 6. Echt binnen no-time zal hij dit ritme accepteren. Maar het kost je wel een paar dagen!! En geef dan ook echt geen voeding tussendoor!.

Overigens is deze oplossing gebaseerd op flesvoeding want met Bv heb ik geen ervaring. Want bij FV kan ik zien wat mijn zoon binnen heeft gekregen en of hij wel genoeg heeft gehad. En ja ik moet hem dan 's avonds wel wakker maken, maar lekker gezellig op bed (met de tv aan :))

Hoi,

Mijn dochter is 1 juni geboren en een ritme... ik doe mijn best, maar ze wil nog niet echt meewerken. Nou ja... ze doet eigenlijk wel elke dag hetzelfde. Overdag tussen de flesvoedingen door veel huilen, soms 's middags een slaapje. 's nachts gaat gelukkig wel aardig goed. Ze gaat om een uur of zeven op bed, dan komt ze rond 01:00 uur en dan slaapt ze tot een uur of negen. Dus daar geen klagen over. Maar overdag weet ik me soms even geen raad. Ze kan wel uren achter elkaar huilen... kan ik niet zo goed tegen... Ik zoek ook altijd de oorzaak bij mezelf, maar dat is natuurlijk niet altijd terecht. Zo'n kleine hummel kan ook eens last van krampjes of een boertje hebben. Maar ja ze kunnen nog niet praten, da's wel eens jammer.

Iedereen veel succes met het vinden van een ritme, het zal vanzelf wel komen!

groetjes Miranda mv Kyra (1-6)

Nou Mariska, mijn meisje is van 25 mei en ik merk dat we nu in een soort van ritme komen. Alleen is het dag en nacht ritme een beetje omgekeerd. Overdag slaapt ze als een blok en moet ik haar soms wakker maken voor de voeding. 's Nachts meldt ze zich om de drie uur. Sinds een week geef ik flesvoeding. Borstvoeding liep helemaal terug door stress (haar vader heeft vorige week geheel onverwacht  besloten er vandoor te gaan). Baal als een stekker, want wilde echt graag borstvoeding geven.

Hoi hoi

Mijn Jesse is 24 april geboren en dus nu 10 weken en een dag oud
Wij hebben wel een redelijk ritme, maar een echt strak schema niet
Ik heb voedingstijden voor Jesse, maar maak hem er niet speciaal wakker voor
Mijn tijden liggen op
1e fles tussen 6 en 7....komt hij om half 6 ook goed
2e fles tussen 10 en 11
3e fles tussen 2 en 3
4e fles tussen 6 en 7
laatste fles rond 11 uur
Dat loopt hier eigenlijk redelijk lekker
In elke fles zit 160 cc nutrilon hyper allergene voeding
en in de laatste doe ik 20 cc meer dat helpt lekker de nacht door
Maar dat ritme is dan ook zon beetje alles wat lekker gaat hier
(zie zwanger forum mei 2007)

Groetjes Xennah

Hoi hoi,

Onze Cas is nu ruim 11 weken oud en we hebben al een hele tijd een vast ritme. Laatst besefte ik dat we al een week of 4 op het volgende ritme zitten:
6 uur (165cc), 10 uur (135cc), 14 uur (135cc), 18 uur (135cc),  22.30 (165cc)  (tijden bij benadering, kan een half uur afwijken).

Sinds een week krijgt hij nu zijn laatste fles om 21.30 uur en slaapt hij tot 6.30! We vinden hem geweldig. Ik moet wel zeggen dat het pas zo is geworden, sinds wij volledig op flesvoeding zijn overgegaan. Daarvoor was elk ritme ver te zoeken! Ik was ook bijna wanhopig toen Cas een week of 7 geleden nog op 9 voedingen per dag zat. Maar door anders te gaan voeding ging hij snel naar 6 voedingen en nu dus 5.

Gr. Tamara

Terug
Bovenaan