al iets langer bezig om zwanger te raken

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje niet geschreven maar wel meegelezen. nu zag ik een topic over meiden in de eerste ronden, maar zie ook dat er wat meiden zijn die wat langer bezig zijn. Ik zit zelf in ronde 8 en moet zeggen dat ik af en toe heel moedeloos wordt, hebben andere dit ook. Ik ben dan bang dat het nooit gaat lukken dat er iets mis is met ons!!! Daar heb ik de laatste maanden meer last van, tegelijkertijd denk ik dan weer, dat negatief denken een zwangerschap niet zal bevorderen. Wij doen het elke maand op de goede dagen, gebruik ovulatie testen, maar toch niets!! De afgelopen maanden had ik een paar dagen voor mijn nod opeens pijnlijke borsten en nu al gelijk de dag na mijn eisprong, maar ook ik durf er geen conclusies meer uit te trekken!!! toch hoop ik wel weer op een zwangerschap, Wie herkent dit, heeft dit eerder mee gemaakt en heeft toch nog goede hoop.!!!!

Groetjes Cosy

Hoi Cosy,
Ik herken dat wel een beetje. Ik zit inmiddels in de 10e ronde  en bij mij speelt leeftijd ook nog mee, ben al ruim 36! Toch blijf ik moed houden dat het spontaan gaat gebeuren, afgelopen ronde had ik allerlei klachten maar helaas toch weer  RD. Maar ben ervan overtuigd dat er wel iets geweest is maar dat het fout gegaan is. Blijf hoop / moed houden, en als het niet lukt kan je naar je huisarts gaan om je eventueel door te laten verwijzen zodat de mogelijkheid dat er iets niet goed is kan worden uitgesloten of dat het met wat hulp alsnog lukt.

Groeten, Cath1

Hoi Cosy,

Wij zitten in ronde 7 en herken je verhaal. Soms kan ik er behoorlijk van balen en verdrietig van zijn.  Ik weet dat het een groot wonder is en dat ik geduld moet hebben, valt het niet altijd mee.
Wij zijn net begonnen met ovulatietesten, wie weet klussen we op het verkeerde moment, ach ik weet het soms ook niet meer! We zitten nu midden in onze klusweek en hopen er iedere keer maar weer het beste van.

Liefs Lientje

dank jullie wel voor je reactie. Ik ben blij dat er nog meer vrouwen wat langer bezig zijn, je weet natuurlijk ook dat je er gemiddeld een jaar voor moet uittrekken, maar als het einde van het jaar in zicht komt, bekruipt me soms de angst dat er ooit een dokter tegen mij gaat zeggen dat het nooit zal lukken, dat moment lijkt me vreselijk!!! Ik zal proberen er niet te vaak aan te denken en weer vol goede moed door te gaan.
jullie ook erg veel succes en dat het nieuwe jaar maar vruchtbaar mag beginnen.

Hi Cosy,

Ik herken veel in jouw verhaal. Wij zijn inmiddels ook al wat langer bezig, 13 maanden en  slechts 8 ronden verder. Dat komt omdat ik een periode van 4 maanden heb gehad waarin ik niet ongi werd, duurde meer dan 100 dagen echt zenuwslopend. Nu gaat het weer redelijk regelmatig, tussen 35 - 40 dagen.
Je wordt er inderdaad regelmatig moedeloos van en dan beeld ik me allerlei slechte dingen in. Soms gaat het beter en kan ik het wel van me af zetten alhoewel ik  bijna dagelijks mee lees op dit forum, blijf nieuwsgierig naar de rest van de meiden. Soms ben ik wel jaloers als ik lees dat anderen snel zwanger zijn, dat wil  ik ook. Eigenlijk zouden we in januari voor een verwijzing gaan, maar eerlijk gezegd ben ik daar nu nog niet echt aan toe. Misschien over een paar weken of maanden.
Dus zo zie je maar, er zijn echt veel meer meiden die al wat langer bezig zijn, maar je moet maar denken: onze tijd komt ook heus nog wel...
Veel succes en wie weet zijn we binnenkort toch zwanger.    

Liefs, BB

Hoi,

Ben net maar weer moedeloos achter de computer gaan zitten nadat net de RD zijn gekomen. Ondertussen zijn we beland in ronde 8.
Ben erg verdrietig en vraag me steeds maar weer af waarom het steeds zo lang duurt en waarom anderen binnen 3 maanden zwanger zijn.
Ook wij klussen om de dag en ik gebruik ovulatietesten, maar helaas nog steeds geen resultaat. Steeds maar weer die terugkomende gedachten van: "als er maar niets mis is met een van ons tweeën".
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.
Morgen moet ik naar de huisarts voor iets anders maar ga toch even dit onderwerp aankaarten. Wie weet heeft ze tips.

Jullie veel succes!!!

GR Sofie

Hoi hoi,

Ook wij zijn al een tijdje bezig om zwanger te raken.
We zijn nu 11 maanden bezig.
Daar word je zeker moedeloos van af en toe.

Maar positief blijven!!!!

Dat is alleen zo moeilijk.

Sterkte allemaal.

Liefs Bontrie

Hoi allemaal,

Wij zijn  ook al met ronde 12 bezig! Ik vraag mij ook steeds af waarom het toch zo lang moet duren! Eigenlijk kan ik helemaal niet wachten om lekker baby spulletjes te gaan kopen! Ik heb al 1 baby pakje in huis liggen alleen nu moet er nog iets in, haha! Hebben jullie ook stiekem al een rompertje ofzo gekocht? Ik wil tegen iedereen zeggen suc6 met zwanger worden!!!
Groetjes,
Fem

Terug
Bovenaan