Al (meer dan) een half jaar gebroken nachten...

Joost komt ook nog 's nachts voor een voeding. Alleen Joost gaat wel lekker slapen na de voeding. Hij valt gewoon weer in slaap zodra hij in zijn bedje ligt.

Maar wil ze er gewoon uit dan? Of lekker spelen?

Ligt ze bij jullie op de kamer, of alleen in haar kamertje?

Lycke wordt ook elke nacht nog steeds een keer wakker en heeft dan echt honger lijkt het, want ze krijgt dan een klein flesje en die drinkt ze helemaal op, maar slaapt daarna gelukkig weer snel

oooooo, ik leef met jullie mee! Ik heb er gelukkig (sorry meiden) geen last van, Liam slaapt al vanaf 8 weken door en heeft zich sindsdien 2x 's nachts gemeld....ooooh, sorry, sorry, sorry!
Hij wordt wel elke nacht een keer (misschien wel vaker) wakker, dit merken wij als we zelf laat naar bed gaan. Hij mormelt dan wat, kletst wat en pakt dan z'n konijn en valt weer in slaap.
Ik heb wel eens een artikel gelezen dat kindjes moeten leren dat ze zelf weer in slaap vallen en dat het heel normaal is dat kinderen tot een jaar of 3 meerdere keren per nacht wakker worden...
Misschien zouden jullie met deze gedachte toch eens kunnen proberen om de kids gewoon even wakker te laten zijn en ze te laten proberen om weer zelf in slaap te vallen......als jullie dat al niet tig keer hebben gedaan??
Hebben jullie een nachtlampje op de kamertjes zodat ze een orientatie- en herkenningspunt hebben?? En als ze speentjes hebben, hebben jullie die 'knuffel-je-speen' al eens geprobeerd? (ik heb er hier nog 1 liggen, ik wil hem met alle liefde naar iemand opsturen, want Liam wil zijn speen niet meer)
Of een knuffel?Ik had al eens een topic geplaatst over dat Liam alleen nog maar wil slapen met een knuffel (een 'doekig' knuffeltje, wij hebben dat tuttelkonijn van Lief!) over z'n gezichtje....

Ik hoop dat jullie kids snel doorslapen.....Let us know als het lukt!!!

Liefs Kim en Liam (5,5 maand)

Mag ik ook even klagen :-(
Het tijdstip zegt eigenlijk al genoeg...
Al weken (maanden, voor zover je het daarover kan hebben) is onze zoon zeer vaak wakker 's nachts. Huilend wordt hij wakker, met een huiltje alsof er echt iets is. Met een speen redden wij het niet. Ik geef nog borstvoeding en zodra ik hem aanleg, is hij rustig. Alleen, hij heeft helemaal geen honger. Ik vind het overigens niet erg als het bij alleen voeden zou blijven. Hij ligt rustig 1 a 2 uur wakker en we moeten met hem rondlopen of soms naast hem liggen met een hand op zijn buik.
Deze nacht hebben we een dieptepunt bereikt: nog niet geslapen en hij wrijft maar in zijn ogen van de slaap. Ik vind het zo zielig! Zit er ook echt een potje om te huilen.
Ik weet wat je doormaakt, zit ook er helemaal doorheen. Ook mijn sociale leven staat hierdoor op een zeer laag pitje wat ook niet bevorderend werkt. En dan zijn er ook mensen die het niet begrijpen dat je soms een verjaardag afzegt omdat het voor de regelmaat van onze zoon nu even niet goed is...
Arghhhhh, ik word er soms even helemaal gek van.
(Het opschrijven lucht trouwens wel op :) )

Thnx voor de reacties. Fijn dat er meerdere zijn die het niet herkennen. Het is mijn 3e, dus ik wist wel dat dit niet echt de gemiddelde gang van zaken is, maar je gaat twijfelen he. Balen dat er meer zijn die ook nog zo tobben, alhoewel het wel goed voelt ergens, niet de enige te zijn..
Sabien, het een potje mee kunnen huilen herken ik zeker! Op een gegeven moment weet je het gewoon niet meer. Het is bij ons nu meestal zo dat ze na enige tijd haar speentje weer pakt en gaat slapen. Dit zo'n 4x per nacht. We zijn met haar bij een osteopaat geweest, omdat ze overdag ook niet wilde slapen. Toen is gebleken dat haar nekje vastzat. We hebben een enorme vooruitgang overdag gemerkt. Snachts krijgt ze sinds de fles geen voeding meer (ze krijgt nu 2x fles en 3x borst overdag). Ze slaapt in haar eigen kamertje. Als het echt bal is en ze blijft ons wakkerhouden, nemen we haar bij ons in bed. Dan hoef ik in iedergeval niet de kou door waardoor ik zelf niet meer slaap.
Kruikjes en dat soort trucjes hebben we allemaal geprobeert en afwisselen doen we, de ene nacht ga ik eruit en de andere nacht mijn man, maar we worden altijd allebij wakker (ook als dr 1 beneden ligt)
Ik hoop toch DE truc nog te ontdekken, maar ik denk dat we gewoon geduld moeten hebben, tot ze zelf haar speentje pakken kan. Overdag valt ze overigens na wat babbelen soms weer in slaap..
Sabien en Mammik, misschien moet jij ook een bezoekje aan een osteopaat overwegen? Ondanks de nog gebroken nachten is het wel verbetert..
Paulien, die papfles kunnen we misschien verzetten..thnx. Als ik aan jou denk, durf ik eigenlijk niet te klagen..., maar ik ben zo moe.. Thnx voor het meedenken x

Zat er inderdaad al aan te denken, de huisarts sluiten we ook nog niet uit. Overdag komt onze zoon soms moeilijk in slaap maar slaapt dan wel een tot twee uur. Ach, na vannacht denk ik alleen nog maar: slechter kan niet ;-)
Succes nog de komende nachten Taraneh en Mammik!

Terug
Bovenaan