Al (meer dan) een half jaar gebroken nachten...

Slaapt ie dan 2 uur in totaal over de hele dag? Of meerdere slaapjes van 2 uur. Ik merk namelijk wel aan Quintus dat ie s avonds veel makkelijker in slaap komt als ie overdag gewoon goed geslapen heeft. Als ie s avonds te moe is en te veel prikkels heeft gehad, ben ik ook veel langer bezig om hem in slaap te krijgen. Misschien meer rust inbouwen overdag? Gaat ie naar het kdv? Als je de mogelijkheid hebt, misschien een paar dagen vrij nemen en hem in een strak schema 2 uur wakker, 2 uur slapen houden de hele dag en proberen hem zo min mogelijk prikkels te geven.

Taraneh wat bij ons wel eens hielp als Quintus compleet over de rooie was s avonds en zijn speen niet meer wilde pakken, was om een druppeltje Cinebaby of Chamodent op zijn speen of in zijn mond te doen.

We zijn sinds een paar dagen gestopt met de fles van 22.30 en nu slaapt ie ook beter door ipv slechter wat ik verwacht had.

op zich is het heel normaal dat kindjes van deze leeftijd nog voor een voeding 's nachts komen. Daar valt weinig aan te doen. Maar als je kindje echt ontroostbaar is, en niet meer wil gaan slapen, dan word het echt een probleem.

pfff idd balen jaaaa

Dani heeft af en toe zijn tijden dat hij ineens slecht slaapt maar dan geven we hem als hij klaarwakker is snachts 100cc voeding en hij slaapt dan weer verder... of voor dat we gaan slapen en dan wordt hij meestal ok niet meer wakker tot vlgde morgen
Maar dit is gelukkig maar eens in de zoveel tijd...

Tips van andere mama's ooit horen zeggen: Blauw nachtlampje, bedje iets voor zetten zodat ze niet in volle kamer kijkt (voelt zich dan meer geborgen), proberen buikslapen, badderen voor slapen gaan en insmeren met zwitsal slaapzacht, overdag minder laten slapen.......

Kan me voorstellen dat je op bent... want je moet toch elke keer uit je slaap komen en duurt dan weer ff voor je weer goed inslaapt!!
Hoop voor je dat er ergens een goude tip tussen zit bij iemand! Heel veel succes

Groetjes Joyce

Dani 5,5 mnd

Ik bedenk me nog iets, je kan ook ff een keer lekker op zolder op een matras gaan liggen en je man alles laten doen die nacht en morgen andersom.... ;-) zodat je allebei toch wat tot rust bent gekomen....

Maar zal je allemaal al wel gedaan hebben!!

Tjongje jonge. Ik zag vanochtend het tijdstip van Sabien haar reactie en dacht: ja das er iemand die hetzelfde probleem heeft als Taraneh.
Ga inderdaad eens naar de huisarts, dit kan zo voor jullie echt niet hoor.
Man man ik kan me zo begrijpen dat jullie gewoon een potje mee gaan zitten huilen zo langzamerhand.
We weten allemaal dat als we aan kinderen beginnen dat dat betekend dat heerlijk uitslapen, lang op bed voor de komende tig jaar voltooid verleden tijd is. Maar dit, ja das niet meer vol te houden. Weet niet of jullie dan overdag ook nog naar je werk moeten?
Sterkte dames, helaas heb ik niet DE tip. Anders hadden jullie hem direct gekregen.

De dochter van mijn vriendin die slaapt opeens ook niet meer door. Bij haar komen nu twee tandjes door waar ze alleen s´nachts last van heeft. Misschien heeft ze daar last van. Je moet wel zorgen dat je er zelf aan onder gaat. Misschien moet ze een keer een nachtje gaan logeren zodat jullie kunnen bij slapen.Veel sterkte.

We proberen inderdaad al zoveel mogelijk rust in te bouwen: inderdaad 2 uur wakker, dan slapen. Slokje voor het slapen om lekker in te slapen, drinken als hij wakker wordt. Heb al veel afspraken afgezegd om zoveel mogelijk thuis te zijn met hem.
Werk nog wel 2 dagen, dat lukt nog wel gelukkig.
Morgen eerst maar eens de huisarts bellen.
Lief dat jullie zo meedenken!

Ik vind het echt heel erg voor jullie!!
Alle tips die ik heb (buikslapen, osteopaat) heb ik al voorbij zien komen. Ik kan me jullie vermoeidheid helemaal voorstellen, daar zou ik ook een potje bij gaan huilen. Dat heb ik de eerste weken ook gedaan toen Olivia elke avond urenlang ontroostbaar huilde. Maar als het zo lang duurt, dan ga je er echt aan onderdoor.
Ik merk het aan Olivia als er tandjes aankomen: dan merk ik het 's nachts, dan moet ik ineens weer een speentje komen brengen. Maar ik heb echt geluk dat dat het enige is.
Heb respect voor jullie en hoop dat het toch snel is opgelost!

Terug
Bovenaan