Al vroeg harde buik? Vroeggeboorte?

<p>Hoi,</p><p> </p><p>Een vraagje voor mensen die ervaring hebben? Kan de harde buik vanaf vroeg in je zwangerschap leiden tot vroeggeboorte? Ik ben namelijk 17 weken zwanger en heb best last van de harde buiken terwijl ik niet veel doe(zit momenteel thuis) vk gebeld die zei dat het geen kwaad kan, maar ik heb het gisteren zeker wel stuk of 7 gehad. Soms voel ik dat mijn hele buik hard wordt, soms maar een kant van mijn baarmoeder. </p>

Hoi,
Ik ben nu 31 weken zwanger en had die harde buiken vanaf 16 weken. De kleine gup zit er gelukkig nog. Zo ver ik weet kan het inderdaad niet heel veel kwaad. Let er wel op als je die harde buiken hebt dat je rustig aan doet. Als je een rondje hebt gestofzuigt ga dan even zitten voordat je iets anders doet. 
En bij mij komen ze ook wel eens ook al ben ik niks aan het doen. 
Succes!

Ik had ook vroeg last van harde buiken. Ik ben om die reden ook minder gaan werken en op een gegeven moment gestopt met werken.. Ik ben inmiddels bijna 41 weken zwanger..

Laat je even checken op blaasontsteking, daardoor kan je ook een harde buik krijgen en wij zwangeren merken eigenlijk vrij weinig van een blaasontsteking.. iemand die niet zwanger is ervaart pijn tijdens het plassen wij niet ?

[quote quote=10198734]Hoi, Ik ben nu 31 weken zwanger en had die harde buiken vanaf 16 weken. De kleine gup zit er gelukkig nog. Zo ver ik weet kan het inderdaad niet heel veel kwaad. Let er wel op als je die harde buiken hebt dat je rustig aan doet. Als je een rondje hebt gestofzuigt ga dan even zitten voordat je iets anders doet. En bij mij komen ze ook wel eens ook al ben ik niks aan het doen. Succes![/quote]
Hoi is dit ook je eerst kind? Ik lees namelijk dat je eerder last van harde buiken krijg wanneer je meer dan een kind hebt gehad. Voor mij is dit het eerste kind vandaar mijn zorgen. Maar leuk om te horen dat het bij jou goed gaat, heel veel succes met de laatste lootjes.

[quote quote=10198736]Ik had ook vroeg last van harde buiken. Ik ben om die reden ook minder gaan werken en op een gegeven moment gestopt met werken.. Ik ben inmiddels bijna 41 weken zwanger..[/quote]
Zo je bent er bijna, veel succes met bevalling en heel veel geluk met de baby dalijk. Bednakt voor uw reactie. 

[quote quote=10198761]Laat je even checken op blaasontsteking, daardoor kan je ook een harde buik krijgen en wij zwangeren merken eigenlijk vrij weinig van een blaasontsteking.. iemand die niet zwanger is ervaart pijn tijdens het plassen wij niet [/quote]
Ja die is gecheckt, uitslag is goed. Vandaar mijn zorgen omdat ik al niks doe. 

Ik ben ook zwanger van mijn eerste. Loop vanaf 18 weken met harde buiken. Had daar ook wat bloedverlies bij waardoor ze wel gekeken hebben ivm vroeggeboorte. Gelukkig was dit niet aan de orde. Ben daardoor wel minder gaan werken en pakte mijn rust in de middag als ik uit mn werk kwam. Hierdoor nam de frequentie van harde buiken wel af. Ben ondertussen 34 weken zwanger...

Terug
Bovenaan