Al vroeg harde buik? Vroeggeboorte?

Beide zwangerschappen heb ik vaak last (gehad) van harde buiken. Vooral in de namiddag en avond. Vanaf week 16.
Mijn zoontje is met een keizersnede op 38,5 week geboren. Zelf ben ik nu 35 weken en er is geen reden om te denken aan een vroeggeboorte.
Mijn gynaecoloog heeft me altijd gezegd dat zolang ze enkel vervelend zijn en niet echt heel pijnlijk, ik mij hier geen zorgen over moet maken. Dus dat doe ik dan ook niet

[quote quote=10199015]Ik ben ook zwanger van mijn eerste. Loop vanaf 18 weken met harde buiken. Had daar ook wat bloedverlies bij waardoor ze wel gekeken hebben ivm vroeggeboorte. Gelukkig was dit niet aan de orde. Ben daardoor wel minder gaan werken en pakte mijn rust in de middag als ik uit mn werk kwam. Hierdoor nam de frequentie van harde buiken wel af. Ben ondertussen 34 weken zwanger…[/quote]
Bedankt voor uw reactie, zo kan ik minder zorgen maken over die harde buiken die ik nu af en toe heb terwijl ik niks doe. Maar jij werkte nog dus misschien omdat je teveel deed vandaar je harde buiken. Succes met de laatste lootjes.

[quote quote=10199021]Beide zwangerschappen heb ik vaak last (gehad) van harde buiken. Vooral in de namiddag en avond. Vanaf week 16. Mijn zoontje is met een keizersnede op 38,5 week geboren. Zelf ben ik nu 35 weken en er is geen reden om te denken aan een vroeggeboorte. Mijn gynaecoloog heeft me altijd gezegd dat zolang ze enkel vervelend zijn en niet echt heel pijnlijk, ik mij hier geen zorgen over moet maken. Dus dat doe ik dan ook niet[/quote]
Bedankt voor uw reactie. Ik moet mij ook minder zorgen gaan maken. Maar toen jij nog vroeg in je zwangerschap harde buik kreeg. Werd dan heel je baarmoeder hard? Hoe hard was die? Bij mij komt t wel voor dat soms alleen een kant van mijn baarmoeder hard wordt. 

[quote quote=10199024]Nee voor mij ook de eerste.[/quote]
Had u toen in het begin veel gewerkt of gedaan vandaar uw harde buiken? Ik zit momenteel thuis dus doe eigenlijk niks. En als je toen harde buik kreeg, werd dan heel uw baarmoeder hard of ook soms gedeeltelijk?bij mij gebeurt het soms dat een kant van mijn baarmoeder hard wordt ipv hele. 

Ik had tijdens mijn zwangerschap ook giga veel last van harde buiken vanaf 15 weken ongeveer. Ik ben met 42 weken ingeleid dus het zegt niks.. 
Ook ons eerste kindje trouwens. 

[quote quote=10199235]Ik had tijdens mijn zwangerschap ook giga veel last van harde buiken vanaf 15 weken ongeveer. Ik ben met 42 weken ingeleid dus het zegt niks.. Ook ons eerste kindje trouwens.[/quote]
Zo vroeg al,gelukkig alles goed gekomen. Ik heb het nu bijna een week elke dag wel, vind het maar zo raar omdat niemand in mijn omgeving die heeft. Had je ook terwijl je niks deed of kwam dat door drukte? 

[quote quote=10199255] Zo vroeg al,gelukkig alles goed gekomen. Ik heb het nu bijna een week elke dag wel, vind het maar zo raar omdat niemand in mijn omgeving die heeft. Had je ook terwijl je niks deed of kwam dat door drukte?[/quote]
Bij mij kwam het niet door drukte. Ik kreeg al een harde buik als ik opstond van de bank of als ik lekker onder de douche stond. De 1 heeft er gewoon wat sneller last van dan de ander. Ik heb me ook geen zorgen gemaakt over een mogelijke vroeg geboorte. Stres werkt ook niet mee namelijk..

Terug
Bovenaan