alcohol en zwanger worden

Ik heb even een vraagje. Ik heb van het weekend een feestje en normaal lust ik wel graag een wijntje.
Ik ben bang als ik aan de fris ga dat ik direct al argwaan op wek bij familie en vrienden. Hebben jullie hier tips voor??

Mijn vriend zegt dan doe je toch de hele avond over 1 wijntje, maar ik vind dit wel griezelig!! Als ik uit reken heb ik mijn ovulatie pas na het weekend maar ik weet niet precies hoe mijn cyslus loopt aangezien ik deze maand gestopt ben met de pil...

Kan het kwaad 1 wijntje?? Of heeft iemand tips zodat ik dat ene wijntje ook niet hoef te drinken??

Kun je bobben?? ;) en anders zeggen dat je wat misselijk bent en er niet zo'n zin in hebt.. Ik heb er ook problemen mee.. Haha!! Maar kom er elke keer weer onderuit! Succes!!

Nou het is bij ons in het dorp dus bobben zit er niet in. Ze zien me aankomen met de auto haha.

Maar is wel lastig hoor, heb geen zin in gissende mensen. En mijn vriend zijn familie zijn echt wel gezelligheids drinkers als ik al een avondje wat langzamer aan doe met drinken krijg ik al gezeur!!

hoi, kan geen kwaad zolang je nog niet zwanger bent, ikzelf zat ook aan een wijntje toen ik dus een week later testte was ik al 3 weken zwanger!! de kleine doet het super dus ja ik ga er vanuit dat het geen kwaad kan maar moet wel zeggen dat ik het wel bij 1 wijntje gehouden heb, zeg gewoon dat je daarna niet meer hoeft omdat ie niet echt goed gevallen is ofzo...

succes groetjes non

Hoi,
Altijd lastig...
Zelf stop ik met alcohol ong. een week voor de nod.
Wie weet duurd het een tijd voor je zwanger bent.
Maar dat is ieder voor zich. Er wordt gezegd dat het altijd beter is om niets te drinken, maar ook dat er pas met 5 weken een bloedband is.
Het is aan jou wat je ermee doet.
Heb je niet toevallig een kuurtje antibiotica waarbij je absoluut geen druppel mag drinken?
Succes!

Hey!

Je kan best wat dirnken hoor! Zolang je nog geen positieve test heb moet je dat gewoon doen..
Stel je voor dat je een jaar ofzo bezig bent en dan altijd maar rekening houden neej dat moet je niet den MAAR ik zou ook niet dronken worden maar ach 1 wijntje kan geen kwaad hoor als je nog geen positieve test hebt!
Als je er elf niet lekker bij voelt dan kun je het beste een smoes verzinnen ofzo bijv dat je een kuurtje hebt voor blaasontsteking ofzo

Groetjes

Ik dronk ook altijd totdat ik een positieve test had. Ik ga me echt niet alles ontzeggen! En zolang je met mate drinkt kan het geen kwaad hoor. Pas nadat je het weet moet je gaan oppassen. In het begin kan het geen kwaad omdat het kindje niks van je gebruikt. Pas vanaf de innesteling moet je opletten en dat is vanaf week 4.
Alcohol kan wel van invloed zijn op de kwaliteit van je eitjes waardoor het langer duurt voordat je zwanger bent. Maar dan gaat het om het feit dat je regelmatig matig drinkt. Ik dronk elke avond zeker twee wijntjes en ben binnen 3 maanden zwanger geraakt... dus heel veel invloed heeft het dus niet.

2 wijntjes mag gewoon tijden een zwanger schap, alleen je moet niet bezopen worden, bier en andere dingen zijn niet goed, maar een wijntje wel das ook goed voor je bloedsomloop.

veel s6 en veel plezier

Terug
Bovenaan