alcohol en zwanger worden

Zolang je niet positief test kan een wijntje echt geen kwaad hoor!

Ik had zaterdagochtend een negatieve test, en die dag mijn vrijgezellenfeest. Van god los natuurlijk en stomdronken thuis gekomen.. test ik toch een week later wel positief!

ik ben nu 20 weken zwanger en alles is goed met onze kleine meid!

Nou ik heb het met 1 wijntje gedaan de hele avond. Volgens mij viel het niet op gelukkig!! Er zijn heel wat wijntje op de vloer beland!! Gelukkig was het lekker druk in de tent dus viel niet op!!

Ik zou inderdaad oppassen met alcohol. Zelf dronk ik nooit op moment in de cyclus dat ik zwanger zou kunnen zijn. Alcohol heeft geen positieve invloed op je lijf - ook niet op dat van de man trouwens. Ik ben het wel eens met wat mama van 3 schrijft.

Als je graag een kindje wil - wil je het toch de beste start meegeven. Alcohol hoort daar niet bij. Er zijn gelukkig verhalen en ervaringen genoeg van mensen die wel eens een glaasje dronken en wat prima uitpakt. Maar er zijn geen garanties dat het bij jou ook het geval is.

Je moet voor jezelf de afweging maken wat je vervelender vind: misschien later zwanger worden, weten dat je aan begin van zwangerschap gedronken hebt, kindje eraan hebt blootgesteld.
Of vrienden die weten van de plannen. Dat is ook niet altijd fijn; dat begrijp ik heel erg goed.
Je kan er ook voor kiezen een of ander smoesje te bedenken - in ieder geval voor tijdelijk.
Je kan ook gewoon zeggen dat je een tijdje niet wil drinken. Een wijntje is toch geen verplichting - zonder wijntje kan je het met vrienden toch ook gezellig hebben ?

Ik wist pas na 8 weken dat ik zwanger was en in die 8 weken heb ik van alles gegeten en gedronken wat eigenlijk niet mag:
- wijntjes (genoeg!)
- rosbief
- biefstuk
- allerlei soorten kazen...

Ik zou me niet te druk maken over 1 of 2 wijntjes. Je moet ook genieten, vind je niet? (uiteraard niet ten koste van alles!)

Groetjes en succes

Terug
Bovenaan