alleen buiten spelen

En buiten je eigen tuin dan bedoel ik.

Onze oudste is nu 3,5 jr en wordt tegenwoordig regelmatig opgehaald door buurtgenootjes van 6 jr en 10 jaar om lekker buiten te spelen.
Hij mag dan van mij met hun mee naar buiten als hij in de speeltuin blijft. Die kan ik vanuit het keukenraam helemaal overzien.
De jongste van net 2 mag alleen mee als ik er ook bij blijf. Ik vind haar nog veel te jong om zonder toezicht van mij (een verantwoordelijke) buiten te spelen.

Hoe gaat dat bij jullie?

De oudste is 6 en gaat alleen buiten spelen is ook absoluut vertrouwd, doet geen vreemde dingen kijkt goed uit.
Tja en als er een'' gek "' zou rondlopen die niet van haar af kan blijven werd me wel eens gevraagd, tja ik kan haar ook niet op sluiten in een doosje dus hoop natuurlijk dat die "'gek " hier niet loopt.

De jongste is 2 en mag alleen buiten in de tuin, die ziet geen gevaar en wil alles maar da ook alles uit proberen, hij mag wel alleen in de tuin daar kan hij niet zo veel uit halen enhij kandaar niet weg gezien dat we geen echte achterom hebben.

Groetjes

Hier is de oudste 4 maar hij mag van mij nog niet met buurtgenootjes hier buiten spelen want dat vertrouw ik niet . Wij hebben ook niet echt veel speelruimte in de buurt maar wel een grote tuin daar speelt hij samen met zijn zusje of als er een vriendje kom. Hier moeten we ook zo opletten dat we niet door scooters worden overhoop gereden die rijden hier in de brandgang en over de stoep.

groetjes

Hier is de oudste 4 maar hij mag van mij nog niet met buurtgenootjes hier buiten spelen want dat vertrouw ik niet . Wij hebben ook niet echt veel speelruimte in de buurt maar wel een grote tuin daar speelt hij samen met zijn zusje of als er een vriendje kom. Hier moeten we ook zo opletten dat we niet door scooters worden overhoop gereden die rijden hier in de brandgang en over de stoep.

groetjes

heyhey

das lang geleden!!!!
hoe gaat t met je? en met de kids?

denk dat het er ook een beetje aan ligt waar je woont.
waar ik nu woon, zou ik mn kind van 4 niet alleen buiten laten spelen. (heel veel verkeer, heel veel rare, lees dronken, personen enz)
maar als je in een rustige, kindvriendelijke buurt woont, en hij speelt toch met net iets oudere kinderen, zou ik het niet zo erg vinden. maar idd, wel in de buurt blijven. regels opstellen, van:
van daar, tot daar mag je spelen. als je verder komt, en mama komt daar achter, mag je niet meer buiten spelen.
met niemand mee gaan, en als je bij een vriendje gaat spelen, eerst tegen mama zeggen.

groot gelijk dat je maartje niet alleen buiten laat spelen hoor. daar is ze idd nog te jong voor.

liefs, do

heyhey

das lang geleden!!!!
hoe gaat t met je? en met de kids?

denk dat het er ook een beetje aan ligt waar je woont.
waar ik nu woon, zou ik mn kind van 4 niet alleen buiten laten spelen. (heel veel verkeer, heel veel rare, lees dronken, personen enz)
maar als je in een rustige, kindvriendelijke buurt woont, en hij speelt toch met net iets oudere kinderen, zou ik het niet zo erg vinden. maar idd, wel in de buurt blijven. regels opstellen, van:
van daar, tot daar mag je spelen. als je verder komt, en mama komt daar achter, mag je niet meer buiten spelen.
met niemand mee gaan, en als je bij een vriendje gaat spelen, eerst tegen mama zeggen.

groot gelijk dat je maartje niet alleen buiten laat spelen hoor. daar is ze idd nog te jong voor.

liefs, do

Emma is 4 en mag nu naar het speeltuintje alleen. Daar hoeft ze niet voor over te steken. Ze weet ook heel goed dat ze dat niet mag en dat ze niet op de straat mag.
En die regel zit er ook goed in, als ze bij een vriendje uit haar klas gaat spelen gaat ze ook echt niet mee als er moet worden overgestoken. Ze weet ook als ik zie dat ze op de straat is ze niet meer alleen buiten mag.
Renske is twee en mag alleen met een volwassene buiten de tuin.

Emma is 4 en mag nu naar het speeltuintje alleen. Daar hoeft ze niet voor over te steken. Ze weet ook heel goed dat ze dat niet mag en dat ze niet op de straat mag.
En die regel zit er ook goed in, als ze bij een vriendje uit haar klas gaat spelen gaat ze ook echt niet mee als er moet worden overgestoken. Ze weet ook als ik zie dat ze op de straat is ze niet meer alleen buiten mag.
Renske is twee en mag alleen met een volwassene buiten de tuin.

Terug
Bovenaan