alleen buiten spelen

Hoi,

Tijn, 3,5 jaar, speelt hier wel alleen buiten. Wij wonen in een auto luwe straat, met alleen bestemmingsverkeer. Misschien is de mentaliteit hier anders omdat hier (Duitsland) veel kinderen al op jonge leeftijd alleen buiten spelen. We hebben voor ons huis een groot veld, waar hij de hele dag rondjes omheen rijdt op zijn fiets of traptrekker. Ik moet ook wel zeggen dat ik met hem de afspraak kan maken dat hij alleen voor en naast (we wonen op een hoek) het huis mag spelen. Toen hij net begon met alleen buiten spelen stond ik bijna continue voor het raam naar hem te kijken, voor zijn idee was hij echter wel alleen. Nu rommel ik ook wel in huis of ben achter in de tuin met Bente. Elke paar minuten kijk ik of ik hem zie door het raam of ik roep hem even.
Bente speelt zeker nog niet alleen buiten de tuin, die is echt nog te klein en dat duurt ook nog wel tot volgend jaar zomer voordat we daaraan gaan denken.

Liefs Danielle

Leah is ook nog te klein om alleen buiten op straat te spelen natuurlijk. Maar het scheelt wel dat ze een grote broer (10jr) en grote zusjes (8 en 7 jr) heeft. Die nemen haar wel eens mee naar de speeltuin (ik weet dat ik de oudste 2 daarin kan vertrouwen) dichtbij huis. Met de andere kids hebben we afspraken gemaakt waar ze mogen spelen en dat ze altijd even vertellen waar ze naar toe gaan (hoewel dat nog wel lastig voor ze is om altijd te komen melden, merk ik).

Leah is ook nog te klein om alleen buiten op straat te spelen natuurlijk. Maar het scheelt wel dat ze een grote broer (10jr) en grote zusjes (8 en 7 jr) heeft. Die nemen haar wel eens mee naar de speeltuin (ik weet dat ik de oudste 2 daarin kan vertrouwen) dichtbij huis. Met de andere kids hebben we afspraken gemaakt waar ze mogen spelen en dat ze altijd even vertellen waar ze naar toe gaan (hoewel dat nog wel lastig voor ze is om altijd te komen melden, merk ik).

hoi,
kelwin speelt ook wel alleen buiten maar goed wij hebben een tussenwoning en straks als de schuttingen erin zitten en de schuttingdeur naar de straat op slot is mag hij van mij alleen buiten spelen. bij mijn ouders speelt hij ook alleen maar die hebben ook alles afgesloten. kelwin ziet ook echt nog geen gevaar .
maar hij vind het heerlijk om buiten te spelen en ik zit dan lekker te zonnen:p haha.. hier voor het huis is een straat waar helemaal geen auto's mogen komen dus zou hij eventueel wel alleen mogen spelen als hij de straat niet uit gaat. maar nu nog niet zonder mama.

groetjes, Christien

Hey meiden,

Het hangt er denk idd sterk vanaf hoe de situatie is en hoe je kindje is. Wij hebben een dikke boef en achter het huis alleen is soms niet eens vertrouwd.

We hebben een hele grote tuin en het terras bij de achterdeur kunnen we gelukkig afsluiten, maar doen nog haalt hij soms de mafste dingen uit...

Meneer gaat wel eens met het overbuurmeisje en een vriendinnetje (beide 11) mee naar het speeltuintje hier vlakbij, er zijn daar vaak andere kinderen en ouders en rondom allemaal huizen die er zicht op hebben.

Vroeger woonde ik in een straat waar iedereen buiten speelde, zelfs de kleinsten en de oudsten letten op, iedereen kende iedereen, super was dat. Ik mocht eerder niet van de stoep af, ik was een heel rustig en verlegen kind, dat is deze meneer geen van beide dus dat zou weer niet werken...dus zo zie je maar weer, het hangt van de situatie en je kind af...

Liefs Lientje

Hey meiden,

Het hangt er denk idd sterk vanaf hoe de situatie is en hoe je kindje is. Wij hebben een dikke boef en achter het huis alleen is soms niet eens vertrouwd.

We hebben een hele grote tuin en het terras bij de achterdeur kunnen we gelukkig afsluiten, maar doen nog haalt hij soms de mafste dingen uit...

Meneer gaat wel eens met het overbuurmeisje en een vriendinnetje (beide 11) mee naar het speeltuintje hier vlakbij, er zijn daar vaak andere kinderen en ouders en rondom allemaal huizen die er zicht op hebben.

Vroeger woonde ik in een straat waar iedereen buiten speelde, zelfs de kleinsten en de oudsten letten op, iedereen kende iedereen, super was dat. Ik mocht eerder niet van de stoep af, ik was een heel rustig en verlegen kind, dat is deze meneer geen van beide dus dat zou weer niet werken...dus zo zie je maar weer, het hangt van de situatie en je kind af...

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan